Την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, η Ayo Edebiri κέρδισε την καλύτερη ερμηνεία γυναίκας ηθοποιού σε τηλεοπτική σειρά – μιούζικαλ ή κωμωδία στις Χρυσές Σφαίρες 2024. Στην ομιλία της απονομής της, έθεσε το ανεκτίμητο έργο των βοηθών του ατζέντη και του μάνατζερ της στο επίκεντρο, ευχαριστώντας τους για το έργο τους στα παρασκήνια, συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ανταπόκρισής τους στα «τρελά, τρελά email» της.
Οι βοηθοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο βοηθώντας ονόματα υψηλού προφίλ να κάνουν σημαντικές καθημερινές δουλειές. Ωστόσο, καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο εξελιγμένη, ένας αυξανόμενος αριθμός ατόμων ρωτά το αν θα μπορέσει ποτέ η τεχνητή νοημοσύνη να οργανώσει τις συναντήσεις σας, να βρει και να κλείσει έναν χώρο για τη μεγάλη εταιρεία σας εκτός έδρας, να δώσει προτεραιότητα στα εισερχόμενά σας και να παραγγείλει το αγαπημένο σας γεύμα για να το απολαύσετε στο γραφείο σας. Πολλοί διοικητικοί επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο περιμένουν μια απάντηση.
Επί του παρόντος, αυτού του είδους τα διοικητικά καθήκοντα ανήκουν στον τομέα των προσωπικών και εκτελεστικών βοηθών, οι οποίοι επικεντρώνονται στην παροχή βοήθειας στα αφεντικά σε θέματα logistics, επικοινωνίας και πολλά άλλα. Αυτοί οι ρόλοι είναι από καιρό σημαντικοί, βοηθώντας τα αφεντικά τους να παραμείνουν παραγωγικοί και ικανοί να εστιάσουν στη μεγάλη εικόνα.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στον επαγγελματικό χώρο
Τώρα, ωστόσο, καθώς η τεχνολογία αυτοματισμού και τεχνητής νοημοσύνης επιταχύνεται, υπάρχουν ορισμένες πλατφόρμες εικονικών βοηθών τεχνητής νοημοσύνης που εμπορεύονται ως εναλλακτική λύση στη χρήση ανθρώπινου βοηθού. Για παράδειγμα, το ClickUp AI υποστηρίζει ότι μπορεί να ενοποιήσει τις καθημερινές εργασίες και να τις βελτιστοποιήσει ανάλογα.
Υπάρχει επίσης ο Wally, ο οποίος συντάσσει email για λογαριασμό των εργαζομένων. Άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες που δεν ταξινομούνται τεχνικά ως προγράμματα εικονικών βοηθών με τεχνητή νοημοσύνη αρχίζουν επίσης να αντικαθιστούν ορισμένες από τις εργασίες που γενικά αφήνονται στους επαγγελματίες της διοίκησης.
Το λογισμικό αυτοματοποίησης διαδικασιών ή προγραμματισμού μπορεί να απογειώσει μερικά από τα βάρη της καθημερινής ζωής. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη, επίσης, μπορεί να βοηθήσει τα αφεντικά με ολοένα και πιο εξελιγμένες εργασίες, όπως η δημιουργία ενός δρομολογίου για ένα επαγγελματικό ταξίδι ή η διεξαγωγή προκαταρκτικής έρευνας για συναντήσεις. Οι ειδικοί της τεχνητής νοημοσύνης έχουν προβλέψει εδώ και καιρό ότι οι διοικητικοί ρόλοι, ιδιαίτερα εκείνοι που ασχολούνται με επαναλαμβανόμενες και συνηθισμένες εργασίες, μπορεί να είναι πρώτοι στο μπλοκ κοπής καθώς προχωρά η τεχνολογία AI.
Ωστόσο, δεν είναι ώρα για πανικό – αν ποτέ γίνει αυτό, λέει ο Mansoor Soomro, ανώτερος λέκτορας βιωσιμότητας και διεθνών επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Teesside του Ηνωμένου Βασιλείου. Η τεχνητή νοημοσύνη απλώς δεν είναι έτοιμη να χειριστεί οτιδήποτε πέρα από το βασικό επίπεδο των καθηκόντων του βοηθού, υποστηρίζει.
«Η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να παλεύει με πολύπλοκα καθήκοντα όπου χρειάζεται ένα στοιχείο λήψης αποφάσεων σε ανθρώπινο επίπεδο». Οι άνθρωποι μπορεί να είναι σε θέση να αναθέσουν σε τρίτους κάποια εργασία στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί στο τι μπορούν να επιτύχουν αυτά τα εργαλεία.
Ο Soomro εξηγεί πώς, επί του παρόντος, «Το AI δεν μπορεί να είναι έξυπνο από άποψη συναισθημάτων, και αυτό είναι το πιο σημαντικό σημείο». Λέει ότι η ευαισθησία και η απόχρωση συναισθημάτων που είναι απαραίτητη για τους ανθρώπινους βοηθούς εξακολουθούν να λείπουν, όπως και η δημιουργικότητα που αναζητούν πολλά στελέχη.
Ορισμένοι βοηθοί είναι ήδη σίγουροι ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ακόμη σε θέση να τους αντικαταστήσει – εν μέρει επειδή χρησιμοποιούν ήδη αυτά τα εργαλεία οι ίδιοι. Ανάμεσά τους η Joanne Manville, βοηθός με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και ιδρύτρια της Joanne Manville Virtual Assistance, μιας εταιρείας 30 υπαλλήλων που προσφέρει υπηρεσίες βοηθού εξ αποστάσεως σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων.
«Χρησιμοποιούμε τακτικά εργαλεία αυτοματισμού για να διευκολύνουμε την παραγωγικότητα των πελατών και υποστηρίζουμε πελάτες που θέλουν να δοκιμάσουν εργαλεία όπως το ChatGPT για τις επιχειρήσεις τους», λέει. Για χρόνια, η Manville και η ομάδα της χρησιμοποιούν πλατφόρμες αυτοματισμού όπως η Asana για προγραμματισμό και το Calendly για συναντήσεις, και φέτος προσέθεσαν τα προγράμματα αυτοματισμού IFTTT και Zapier, τα οποία τους επέτρεψαν να κάνουν ακόμη περισσότερα.
Παράλληλα με αυτά, έχουν πειραματιστεί με chatbot για τη σύνταξη εργασιών, όπως μηνύματα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και λογισμικό μεταγραφής με τεχνητή νοημοσύνη για σημειώσεις συσκέψεων. Η Manville πιστεύει, ωστόσο, ότι υπάρχει ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς ενός βοηθού που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από την τεχνητή νοημοσύνη.
«Η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση είναι καλές για λειτουργικές εργασίες, αλλά οι άνθρωποι εκτιμούν πραγματικά τη σχέση ανθρώπου με άνθρωπο και την εξυπηρέτηση πελατών», λέει. «Οι πελάτες συχνά επιλέγουν τον νέο βοηθό τους με βάση την προσωπικότητα του ατόμου και το πώς έκαναν κλικ σε αυτό το άτομο».
Προσθέτει ότι η αντιμετώπιση των συναισθηματικών διακυμάνσεων του πελάτη είναι επίσης ένα κρίσιμο μέρος της επιτυχίας σε έναν ρόλο βοηθού. «Πρέπει να μπορείς να αισθάνεσαι το πότε κάποιος είναι αγχωμένος, να κρίνεις τι συμβαίνει και να αποφασίζεις αν θα χαλαρώσεις ή θα προσφέρεις περισσότερη υποστήριξη».
Η Manville πιστεύει επίσης ότι ακόμα κι αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορούσε να αντικαταστήσει πλήρως τους ανθρώπους καθαρά λειτουργικά, πολλά αφεντικά μπορεί να διστάσουν να κάνουν την αλλαγή. «Κάποιοι θα προτιμούσαν έναν ανθρώπινο βοηθό να συμμετάσχει σε μια σύσκεψη και να κρατήσει σημειώσεις σε αντίθεση με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς η συνάντηση είναι άκρως εμπιστευτική και δεν τους αρέσει η σκέψη ότι η ηχογράφηση βρίσκεται σε έναν διακομιστή κάπου», λέει.
Σε άλλες περιπτώσεις, οι πελάτες έχουν δοκιμάσει την τεχνητή νοημοσύνη, μόνο και μόνο για να επιστρέψουν στους ανθρώπινους βοηθούς. «Αναλάβαμε επίσης έναν πελάτη που χρησιμοποιούσε τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει τις σημειώσεις της συνάντησης, αλλά δεν είχε καμία σχέση με τη πραγματικότητα της ανθρώπινης προσέγγισης και τώρα συνεργάζονται μαζί μας για να κάνουν τα πρακτικά τους».
Προς το παρόν, οι θέσεις εργασίας για βοηθούς ενδέχεται να μην μείνουν απαρχαιωμένη ιδέα. Θα ισχύει πάντα αυτό, ειδικά εάν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει τη συναισθηματική της νοημοσύνη; Οι επιστήμονες σίγουρα προσπαθούν να ωθήσουν την τεχνολογία προς αυτή την κατεύθυνση.
Η μεγαλύτερη ερευνητική ανάπτυξη αυτή τη στιγμή, λέει ο Soomro, βρίσκεται εντός της πολυτροπικής ανίχνευσης. Αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούν ανάλυση φωνής και ομιλίας καθώς και τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να μιμηθούν ανθρώπινες ιδιότητες, όπως η διαίσθηση και η ευαισθησία. «Έχει αποδειχθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ανιχνεύσει εάν ένα άτομο αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας, με βάση την ακρόαση της φωνής του ατόμου για 10 λεπτά», λέει.
Αργότερα, περισσότερη δουλειά μπορεί να ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες.Ωστόσο ο Soomro συμφωνεί ότι στη βιομηχανία βοηθών, οι άνθρωποι θα έχουν πάντα ένα ρόλο να παίξουν. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τα συνηθισμένα μηχανιστικά στοιχεία της δουλειάς και θα βελτιώσει τις δυνατότητες αυτού που μπορούν να επιτύχουν οι άνθρωποι», λέει. «Θα ανοίξει πόρτες στους ανθρώπους να κάνουν περισσότερα και σπουδαιότερα πράγματα»
Πηγή: BBC.COM
*Photo Credits: Shutterstock