Η εξερεύνηση του βυθού με ένα μικρό υποβρύχιο (τα λεγόμενα και «βαθυσκάφη») στην αρχή ήταν θέμα ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Μετά έγινε μια πανάκριβη πολυτέλεια, που απευθυνόταν σε ελάχιστους, κατά κύριο λόγο επιστήμονες. Σε ανθρώπους που απλά ήθελαν να μαγευτούν από μια βόλτα στον υποθαλάσσιο κόσμο παρέμενε μέχρι πρότινος σχεδόν απαγορευμένο. Η Seamagine υπόσχεται ότι όλη αυτή η φιλολογία ανήκει πια στο παρελθόν.
Η αμερικανική εταιρία παρουσίασε πριν λίγες ημέρες δύο νέα υποβρύχια που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν στους επιβάτες απαράμιλλη θέα στον υποβρύχιο κόσμο. Πρόκειται για τα Aurora 90 και Aurora 100, σκάφη που μπορούν να φιλοξενήσουν έως πέντε και επτά επισκέπτες, αντίστοιχα. Τα καθίσματα έχουν τοποθετηθεί έξυπνα κάτω από ένα εντυπωσιακό ακρυλικό παράθυρο για να εξασφαλίσουν ότι οι επισκέπτες απολαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της θέας του βυθού, σχεδόν σε 360 μοίρες.
Υποβρύχιο που κινείται με μπαταρία
Τα συγκεκριμένα μοντέλα μικρών υποβρυχίων είναι εξοπλισμένα με συνολικά έξι ισχυρούς προωθητήρες και είναι ικανά να καταδύονται σε βάθη μεταξύ 10 και 100 μέτρων. Δεν είναι, δηλαδή, για μεγάλα βάθη, ωστόσο μπορούν να προσφέρουν ανεπανάληπτες εμπειρίες σε όσους επιλέξουν τέτοιες υποθαλάσσιες βόλτες. Μπορούν εύκολα να ελιχθούν προς όλες τις κατευθύνσεις με ταχύτητες ως και τρεις κόμβους, επιτρέποντας την εξερεύνηση κοραλλιογενών υφάλων, αρχαίων ναυαγίων άλλων σημείων του βυθού που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Αντέχουν βάρος από 9-12 τόνους και προσφέρουν και τα δύο έως και 14 ώρες αυτονομίας, με μπαταρίες ιόντων λιθίου ισορροπημένης πίεσης που μπορούν να επαναφορτιστούν σε μόλις δύο ώρες.
Στα υποβρύχια μπορούν να προσαρμοστούν διάφορα εργαλεία, τα οποία είναι δυνατόν να χειριστεί ηλεκτρονικά είτε κάποιος μέσα από το σκάφος, είτε ακόμα και από το έδαφος ή το κατάστρωμα ενός πλοίου. Μπορούν, λοιπόν, να χρησιμοποιηθούν είτε για επιστημονικές εργασίες είτε για τουρισμό. Και στα δύο μοντέλα μπορεί να προσαρμοστεί μια ευρεία γκάμα εξοπλισμού, από κάμερες και σόναρ ως ρομποτικούς βραχίονες και εργαλεία απεικόνισης. Το πίσω τμήμα των υποβρυχίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος για περισσότερα εργαλεία.
Το επάνω κατάστρωμα των υποβρυχίων, στο οποίο κάθονται οι επιβάτες, είναι κατασκευασμένο από συνθετικό τικ και είναι εξοπλισμένο με αναδιπλούμενα κάγκελα, για γρήγορη και εύκολη επιβίβαση. Από εκεί, μια σκάλα οδηγεί τους επιβάτες στη μεγάλη καταπακτή εισόδου και στην κυρίως καμπίνα, η οποία έχει σχήμα μιας μεγάλης γυάλινης φούσκας. Η οποία δίνει την αίσθηση στον επιβάτη ότι βρίσκεται μέσα στο νερό και μπορεί να κοιτάξει μέχρι και στο πάτωμα.
Ο εσωτερικός χώρος στο υποβρύχιο μπορεί να εξοπλιστεί με καναπέ, τραπεζάκι του καφέ ή ακόμα και βελούδινες πολυθρόνες, γι’ αυτούς που επιθυμούν την απόλυτη άνεση ακόμα και μέσα στο νερό. Το μπροστινό τμήμα είναι αφιερωμένο στους επιβάτες, ενώ το πίσω λειτουργεί ως κέντρο διοίκησης για τον πιλότο.
Διπλή παρακολούθηση για ασφάλεια
Η Seamagine λέει ότι τα ανεξάρτητα χειροκίνητα χειριστήρια εξασφαλίζουν ελάχιστες πιθανότητες συστημικών βλαβών, αλλά υπάρχουν επίσης συστήματα διπλής παρακολούθησης για την ασφάλεια των επισκεπτών. Τα υποβρύχια της συγκεκριμένης εταιρείας έχουν καταγράψει πάνω από 12.000 καταδύσεις χωρίς να έχει καταγραφεί ούτε ένα επικίνδυνο.
Είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο μικρό υποβρύχιο και τα μοντέλα του απευθύνονται και σε ιδιώτες, αλλά κυρίως η εταιρεία θέλει να προσεγγίσει επαγγελματίες του χώρου των καταδύσεων και να ανοίξει τον κύκλο εργασιών τους, αφού θα απευθύνονται πια σε πολύ ευρύτερα στρώματα τουριστών. Όχι μόνο τους εκπαιδευμένους δύτες, οι οποίοι έχουν και εκπαίδευση και φυσική κατάσταση, αλλά και μεγαλύτερους, ακόμα και ολόκληρες οικογένειες που θέλουν να ζήσουν την εμπειρία.
Η διευκρίνιση που κάνει η ίδια η Seamagine είναι ότι τα υποβρύχια Aurora, αλλά και γενικά η στόχευση της εταιρίας δεν έχει καμία σχέση με το τραγικό γεγονός του ναυαγίου του βαθυσκάφους «Titan» τον περασμένο Ιούλιο στο βόρειο Ατλαντικό. Όπως διευκρινίζεται, εκείνο το βαθυσκάφος – υποβρύχιο εκτελούσε αποστολές που είναι εξαιρετικά επικίνδυνες ακόμα και για απολύτως εκπαιδευμένους επιστήμονες, πόσο μάλλον για ανθρώπους χωρίς την παραμικρή εκπαίδευση, παρά μόνο με γεμάτο πορτοφόλι. Το υποβρύχιο «Titan» εξερράγη ενώ προσπαθούσε να πλησιάσει το ιστορικό ναυάγιο του Τιτανικού, το οποίο όμως βρίσκεται σε βάθος 3.800 μέτρων.
** Με πληροφορίες από Robbreport.