Ενώ η κόντρα στην διεθνή σκακιέρα παραμένει σε υψηλούς τόνους ανάμεσα σε Ουάσινγκτον και Πεκίνο, φαίνεται ότι οι μεταξύ τους οικονομικές σχέσεις, δημιουργούν δεσμούς που σε τεχνολογικό επέπεδο θα ήταν αδύνατο να διακόψουν ή να μην ορίσουν ακόμα ακόμα, τις επαφές των δύο μεγάλων δυνάμεων παγκόσμιας εμβέλειας.
Αφορμή για την εν λόγω συζήτηση, συνιστά το γεγονός ότι η πολιτεία του Μίσιγκαν την δεδομένη στιγμή «προσελκύει» όλο και περισσότερους» κινέζους εργάτες και επενδυτές, μια και δύο κινεζικές εταιρείες, η Gotion και η Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), βρίσκονται στα πρόθυρα της κατασκευής δύο νέων εγκαταστάσεων παραγωγής μπαταριών εκεί. Δέλεαρ και για τις δύο περιπτώσεις, συνιστούν τα δισεκατομμύρια σε κρατικά και φορολογικά κίνητρα και επενδύσεις σε υποδομές, αλλά και από τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις που περιέχονται στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού του 2022.
Το 2018, το Michigan Economic Development Corporation (MEDC) γιόρταζε την «Εβδομάδα Μίσιγκαν-Κίνα», προκειμένου να αναδείξει τους αυξανόμενους οικονομικούς δεσμούς μεταξύ του Μίσιγκαν και της Κίνας. Αρκεί να συλλογιστεί κανείς ότι την περίοδο εκείνη, περισσότερες από 300 κινεζικές εταιρείες εγκατεστημένες στην πολιτεία, με επενδύσεις άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υποστήριζαν περίπου 6.000 θέσεις εργασίας. Η MEDC επεδίωκε να δημοσιοποιήσει αυτή την ιστορία με πρώιμο σκοπό να προσεγγίσουν έτσι περισσότερες κινεζικές επιχειρήσεις.
Να τονιστεί δε, ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της MEDC Quentin Messer δήλωσε: «Παίζονται στοιχήματα για μια ολόκληρη γενιά και θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι το Μίσιγκαν έχει ό,τι χρειάζεται. Πρέπει να κερδίσουμε». Με βάση τη σκέψη του λοιπόν, η πολιτεία του Μίσιγκαν κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων σε συνεργασία με το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.