Σαράντα οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά τον μυστηριώδη χαμό του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, φαίνεται πως έφθασε η στιγμή για την αναψηλάφηση της υπόθεσης. Με αίτημα που κατέθεσαν σήμερα στην εισαγγελία της Ρώμης, οι δικηγόροι του σκηνοθέτη Ντάβιντ Γκριέκο ζήτησαν την αναψηλάφηση της υπόθεσης της δολοφονίας του Ιταλού συγγραφέα, ποιητή και σκηνοθέτη.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 2ας Νοεμβρίου του 1975, οι καραμπινιέροι βρήκαν το πτώμα του διάσημου σκηνοθέτη στην άμμο της παραλίας της Όστιας. Τα αυτιά του ήταν σχεδόν ξεκολλημένα, η οδοντοστοιχία του θρυματισμένη, ο θώρακάς του και δέκα πλευρά του ήταν τσακισμένα, ενώ ένα αυτοκίνητο είχε περάσει πολλές φορές πάνω από το σώμα του.
Η ανατριχιαστική έκθεση του ιατροδικαστή
Η ιατροδικαστική έκθεση είχε καταγράψει: «Το πτώμα ήταν μπρούμυτα. Το ένα χέρι του ματωμένο, το άλλο σκεπασμένο από το κορμί. Τα μαλλιά του κολλημένα από το αίμα, σκέπαζαν το πρόσωπο που ήταν γδαρμένο και σχισμένο. Το πρόσωπο παραμορφωμένο από το πρήξιμο και μελανιασμένο, από τους μώλωπες και τις πληγές. Μελανά και γεμάτα μώλωπες και κόκκινα από το αίμα ήταν και τα χέρια του. Τα δάχτυλα του αριστερού χεριού σπασμένα και κομμένα. Το αριστερό σαγόνι τσακισμένο. Η μύτη σπασμένη έγερνε προς τα δεξιά. Τα αυτιά κομμένα στη μέση και το αριστερό αυτί ξεριζωμένο. Βαθιές πληγές στους ώμους, στον θώρακα, στα ισχία, με φανερά τα ίχνη από λάστιχα του αυτοκινήτου, κάτω από το οποίο είχε συνθλιβεί. Ένα βαθύ σχίσιμο ανάμεσα στον λαιμό και στον αυχένα. Δέκα πλευρά σπασμένα, σπασμένο το στέρνο. Το συκώτι τρυπημένο σε δύο σημεία. Η καρδιά διαλυμένη».
Ο μαρτυρικός θάνατος του Ιταλού διανοούμενου δημιούργησε πολλά ερωτήματα με τις Αρχές να ψάχνουν προς πάσα κατεύθυνση για να βρουν τον ή τους δολοφόνους. Με δεδομένο ότι ο Παζολίνι έμοιαζε να γνωρίζει πολλά μυστικά του υποκόσμου, αρκετοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να τον βγάλουν από τη μέση.
Σε άρθρο του στην εφημερίδα του Μιλάνου «Corriere della Sera» έναν χρόνο πριν από τον θάνατό του, προειδοποιούσε: «Ξέρω τα ονόματα των υπευθύνων, όλων αυτών που χειραγωγούν τους νεοφασίστες, όλων αυτών των γνωστών αγνώστων που είναι υπεύθυνοι για τα πρόσφατα εγκλήματα».
Αποδιοπομπαίος τράγος ο Πελόζι;
Οι δικηγόροι του Ιταλού σκηνοθέτη θεωρούν ότι η δολοφονία δεν διεπράχθη, έπειτα από ερωτική συνεύρεση, από τον νεαρό τότε, Πίνο Πελόζι, ο οποίος ήταν και ο μόνος ο οποίος καταδικάσθηκε για την υπόθεση. Είναι πεπεισμένοι ότι στο ίδιο σημείο βρίσκονταν τουλάχιστον άλλα τρία άτομα.
Σύμφωνα με δηλώσεις μελών του οργανωμένου εγκλήματος της ευρύτερης περιοχής της Ρώμης, άλλωστε, η πραγματική αιτία της παρουσίας του Παζολίνι στην Όστια φέρεται να ήταν εντελώς διαφορετική και να σχετίζεται με την προσπάθειά του να ανακτήσει μέρος του υλικού του φιλμ «120 Μέρες στα Σόδομα», που του είχε κλαπεί.
Ο Ντάβιντ Γκριέκο έχει ασχοληθεί επισταμένως με το ζήτημα στην ταινία «Η Μηχανορραφία» που γυρίστηκε το 2016. Στο αίτημα που κατατέθηκε σήμερα αναφέρεται ότι «ήταν μια παγίδα θανάτου και ο Παζολίνι έχασε την ζωή του σε ενέδρα, έπειτα από βάρβαρο ξυλοκόπημα».
Παρ’ όλα αυτά, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της αναψηλάφησης, είναι σαφές ότι σχεδόν μισό αιώνα μετά τον μαρτυρικό θάνατό του, ο Πιέρ Πάολο Παζολίνι, ο αιρετικός καλλιτέχνης συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας.