Περιεχόμενα
Κι αυτό σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς πρακτικά μοιάζει απίθανο να έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία η επιχείρηση διάσωσής τους τις επόμενες ώρες από τη στιγμή που δεν έχει βρεθεί καν πού βρίσκεται το υποβρύχιο.
Πέρασαν οι προβλεπόμενες 96 ώρες για τα αποθέματα οξυγόνου
Στο μεταξύ, λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) σήμανε, βάσει των προβλέψεων και της αμερικανικής ακτοφυλακής, η ώρα κατά την οποία τελείωσαν τα αποθέματα οξυγόνου που υπήρχαν στο υποβρύχιο «Titan».
Ωστόσο, η ακριβής κατάσταση στο σκάφος είναι άγνωστη και οι ειδικοί έχουν πει ότι οι προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες είναι «ανακριβείς» αναφορικά με τους επιβαίνοντες στο «Titan».
Θυμίζεται πως το βαθυσκάφος Titan, μήκους 6,7 μέτρων, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την κάθοδό του προς το ναυάγιο του Τιτανικού στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (τοπική ώρα, 15:00 ώρα Ελλάδας). Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης από το οποίο αποκολλήθηκε έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, δηλαδή λίγα λεπτά προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.
Όταν ξεκίνησε το Titan διέθετε οξυγόνο για 96 ώρες, σύμφωνα με την εταιρεία. Το πόσο θα διαρκέσει στην πραγματικότητα το οξυγόνο εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από πολλούς παράγοντες, όπως αν το βαθυσκάφος έχει ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα και από το αν οι επιβάτες διατηρούν την ψυχραιμία τους.
Τελευταία ελπίδα το Victor
Ένα γαλλικό ρομπότ που μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων έφτασε στο σημείο των ερευνών ώστε να βοηθήσει στον εντοπισμό του τουριστικού βαθυσκάφους τα ίχνη του οποίου χάθηκαν ενώ κατευθυνόταν προς το ναυάγιο του Τιτανικού.
Το μη επανδρωμένο ρομπότ Victor 6000 μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους, εάν έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, ανέφερε ο χειριστής του.
Here is what Victor 6000, the robot being sent by France to rescue the #Titanic sub, looks like: weighs 4 tons, controlled by a thin cable made of microfiber and copper.
— Théophile Simon (@theophilesimon) June 21, 2023
There is no way this can lift the 20-ton #Titan sub up from the ocean floor on its own.#OceansGate pic.twitter.com/NYXQcJctSz
Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος.
Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.
«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξήγησε ο Ολιβιέ Λεφόρ, ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ.
Θα μπορούσε όμως να συνδέσει τον «Τιτάνα», το αυτοκαταδυόμενο σκάφος βάρους 10 κιλών, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια.
Press release for the establishment of the Unified Command for the 21-foot submersible, Titan, 900 miles east of Cape Cod click here: https://t.co/yvhGizVnw7#Titanic pic.twitter.com/fJPaYvovB5
— USCGNortheast (@USCGNortheast) June 21, 2023
Δύσκολη η ανέλκυση του Titan
Ακόμη κι αν εντοπιστεί το Titan η ανάσυρσή του στην επιφάνεια θα είναι ένα δύσκολο έργο. Αν έχει ήδη καταφέρει να επιστρέψει στην επιφάνεια, ο εντοπισμός του στην τεράστια θάλασσα θα είναι δύσκολος, ενώ είναι κλειδωμένο από έξω, κάτι που σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες δεν μπορούν να βγουν από το βαθυσκάφος χωρίς εξωτερική βοήθεια.
Only few hours left:
— WORLD MONITOR (@ZeusKingOfTwitt) June 22, 2023
The Atalante French vessel – viewed as the final hope for the missing Titan sub – has arrived at the search site.
It is dropping in a deep sea robot called the Victor 6000, shown at the stern of its mother vessel.#MissingSub #OceanGate #Titan pic.twitter.com/uqs6hDfDIR
Αν το Titan βρίσκεται στον βυθό, θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να ανασυρθεί στην επιφάνεια λόγω της μεγάλης πίεσης και του πλήρους σκοταδιού που επικρατεί σε εκείνα τα βάθη.
«Σκέτο χάσιμο χρόνου»
Ο Στόκτον Ρας, CEO της OceanGate και χειριστής του Titan, θεωρείται ένας εκ των πέντε επιβαινόντων του βαθυσκάφους που αγνοείται από την Κυριακή στο Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό.
Θεωρεί ότι οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια των επιβαινόντων ενός βαθυσκάφους είναι κάπως σαν χάσιμο χρόνου.
Αυτή η θεωρία του, πιθανό να κοστίσει τη ζωή του όπως και των άλλων τεσσάρων επιβαινόντων που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο βαθυσκάφος .
«Από κάποιο σημείο και μετά η ασφάλεια είναι σκέτο χάσιμο χρόνου. Εννοώ ότι αν το μόνο που σε νοιάζει είναι να είσαι ασφαλής, μείνε στο κρεβάτι σου. Μην μπαίνεις στο αυτοκίνητό σου, μην κάνεις τίποτε», είχε δηλώσει πριν από ένα χρόνο.
Όπως αναφέρει το CNN, σε άλλη συνέντευξή του, ο Ρας είχε ομολογήσει ότι «παραβίασε κάποιους κανόνες» στην καριέρα του.
«Νομίζω ότι ο στρατηγός Μακ Άρθουρ ήταν που είπε ότι θα σε θυμούνται για τους κανόνες που παραβιάζεις. Κι εγώ παραβίασα κάποιους κανόνες για να το κάνω αυτό. Νομίζω ότι τους παραβίασα έχοντας πίσω μου τη λογική και καλή μηχανική», είχε πει στον Μεξικανό YouTuber, Άλαν Εστράντα.
«Το πλήρωμα βιώνει σημαντικές εναλλαγές διάθεσης»
Ο δρ Τζάστιν Ντ’ Αριέντζο, ο οποίος υπηρέτησε έξι χρόνια ως κλινικός και εγκληματολογικός ψυχολόγος, περιέγραψε στο Fox News τι πιστεύει ότι πρέπει να βιώνουν οι επιβαίνοντες στο υποβρύχιο «Titan», της OceanGate Expeditions, καθώς ελπίζουν να διασωθούν.
«Σίγουρα υπάρχει απόλυτος πανικός, όπου η καρδιά τους χτυπάει δυνατά και δυσκολεύονται να αναπνεύσουν, ή νιώθουν ότι θα χάσουν το μυαλό τους», δήλωσε ο Ντ’ Αριέντζο στο ειδησεογραφικό πρακτορείο.
«Σίγουρα σε έναν περιορισμένο χώρο, που είναι σκοτεινός -όπως στη συγκεκριμένη κατάσταση-, μπορεί να είναι εκθετικά χειρότερο».
Νομίζω ότι πιθανότατα κινούνται μέσα και έξω από φάσεις πανικού, μακάβριου χιούμορ, φόβου, και αισθάνονται πραγματικά δεμένοι με τους άλλους επιβάτες που είναι μαζί τους». «Υπάρχουν πολλές και σημαντικές εναλλαγές της διάθεσης», πρόσθεσε.
«Ψυχολογικά, αυτό που ”σκοτώνει” τους ανθρώπους όσον αφορά τη διατήρηση της ψυχραιμίας είναι η αντιμετώπιση της αβεβαιότητας. Είναι πραγματικά σημαντικό να μπορείς να παραδοθείς σε αυτή την έλλειψη βεβαιότητας και να επικεντρωθείς σε αυτό που έχεις υπό τον έλεγχό σου.
Αυτό που αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να έχουν υπό τον έλεγχό τους σε αυτό το υποβρύχιο είναι να παραμείνουν ήρεμοι και να γνωριστούν μεταξύ τους, αλλά και να προσπαθούν να μη μιλούν πάρα πολύ, ώστε να μην καταναλώνουν οξυγόνο», δήλωσε ο ψυχολόγος.
'Gallows humor' and 'mood swings': Ex-Navy psychologist describes likely experience on missing Titanic sub https://t.co/ffplFQjJgM
— Fox News (@FoxNews) June 21, 2023
«Ο καπετάνιος του υποβρυχίου μάλλον προσπαθεί να τους κρατήσει όλους ήρεμους, γνωρίζοντας βέβαια ότι οι μύες σου ενεργοποιούνται όταν είσαι σε πανικό και τότε χρησιμοποιείς περισσότερο οξυγόνο».
Είπε ακόμη ότι η διαχείριση μιας κρίσης σε ένα πολιτικό υποβρύχιο είναι πολύ διαφορετική από ό,τι σε ένα υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού, όπου οι εκπαιδευμένοι ναύτες είναι προετοιμασμένοι για τα πάντα.
«Εδώ, σε ένα τέτοιο ταξίδι… δεν είναι υποβρύχιοι. Δεν είναι όλοι εκπαιδευμένοι», δήλωσε στο πρακτορείο. «Είναι πιο δύσκολο για την οικογένεια που περιμένει να ακούσει νέα. Ελπίζω ότι θα χαρούμε στο άκουσμα της διάσωσης του υποβρυχίου».
Ο Ντ’ Αριέντζο πρόσθεσε ότι θα είναι δύσκολο το έργο για τις ομάδες διάσωσης. «Αυτοί οι άνθρωποι είναι ήρωες. Βρίσκουν μια βελόνα στα άχυρα. Πρέπει να έχουν πίστη ότι θα υπάρξουν καλά νέα» υπογράμμισε, μιλώντας στο Fox News.