Μόνο σε ένα θαύμα μπορούν να ελπίζουν οι πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο της Titan ώστε να βγουν ζωντανοί από τον βυθό του Ατλαντικού. Κι αυτό σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς πρακτικά μοιάζει απίθανο να έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία η επιχείρηση διάσωσής τους τις επόμενες ώρες από τη στιγμή που δεν έχει βρεθεί καν πού βρίσκεται το υποβρύχιο.
Σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, η παροχή οξυγόνου θα έχει εξαντληθεί μέχρι τις 14.08 ώρα Ελλάδος, με βάση τις προδιαγραφές του υποβρυχίου που κάνουν λόγο για παροχή οξυγόνου για συνολικά 96 ώρες.
Η έρευνα έχει επικεντρωθεί από χθες το πρωί σε συγκεκριμένο σημείο όπου καναδικά αεροσκάφη έπιασαν ήχους από τον βυθό, όπως όμως τόνιζαν χθες βράδυ από την αμερικανική ακτοφυλακή «ξέρουμε από ποια περιοχή προέρχονται, αλλά όχι και τι είναι αυτοί οι ήχοι. Ακόμα είμαστε σε διαδικασία έρευνας για να βρούμε το υποβρύχιο». Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε, εκπρόσωπος της Ακτοφυλακής δήλωσε στους δημοσιογράφους:
«Είδαμε ένα αντικείμενο, δεν ήταν αυτό που ψάχναμε. Εχουν ακουστεί χθες διάφοροι ήχοι, αλλά βγήκαν κάποια βιαστικά συμπεράσματα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι λέμε. Δεν ξέρουμε τι ήχοι είναι και το ψάχνουμε ακόμη. Ακούστηκαν και σήμερα απ’ ότι ενημερώθηκα» είπε άλλο μέλος της ακτοφυλακής στους δημοσιογράφους.
«Υπάρχουν πολλοί σένσορες που επεξεργάζονται όσα δεδομένα συλλέγουν. Οι θόρυβοι είναι ήχοι από χτυπήματα, αλλά δεν είμαστε σίγουροι τι είδους χτυπήματα είναι αυτά. Από την εμπειρία μου λέω πως υπάρχουν διάφοροι ήχοι στον βυθό και μπορεί να είναι το οτιδήποτε. Το μόνο σίγουρο ότι ψάχνουμε στην σωστή περιοχή για το υποβρύχιο. Υπάρχουν αντικείμενα που βρίσκονται στον βυθό, αλλά δεν ξέρουμε από πού προέρχονται».
Με βάση όσα εκτιμούν ειδικοί, το πιθανότερο σενάριο θέλει το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί κάτω από ένα κομμάτι του κουφαριού του Τιτανικού.
Στην επιχείρηση συνδράμει και ένα γαλλικό ρομπότ, το Βίκτορ 6000, που έχει δυνατότητα να καταδυθεί σε βάθος 6 χιλιομέτρων και να δώσει τη λύση εφόσον εντοπίσει το υποβρύχιο και αυτό είναι όντως παγιδευμένο.
Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου, στον βόρειο Ατλαντικό.
«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει το βαθυσκάφος από μόνο του», εξήγησε χθες ο Ολιβιέ Λεφόρ, επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων του Ifremer, του γαλλικού ωκεανογραφικού ινστιτούτου στο οποίο ανήκει το ρομπότ.
Θα μπορούσε όμως να συνδέσει τον «Τιτάνα», το αυτοκαταδυόμενο σκάφος βάρους 10 κιλών, με κάποιο πλοίο που θα το έβγαζε στη συνέχεια στην επιφάνεια.