Σίγουρα αν περνάς χρόνο πάνω από τα social media θα έχει πέσει το μάτι σου πάνω σε μια διαφήμιση – συνήθως χορηγούμενη- από το Shein, ή σε κάποιο βιντεάκι στο Tik Tok, όπου άσχετες φαινομενικά κοπέλες διαφημίζουν τα καινούργια ρούχα που παρήγγειλαν από την εταιρεία.

Τα φθηνά ρούχα, που είναι ότι πρέπει για φωτογραφίες στο Instagram, καθώς ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις της μόδας, μπορεί να σε έχουν πείσει να τα αγοράσεις. Ακόμα και δεν το έχεις κάνει θα έχεις μπει στον πειρασμό. Με λιγότερο από 30 ευρώ μπορείς να ανανεώσεις την ντουλάπα σου, δημιουργώντας ολοκληρωμένα looks, και μπορείς να συνεχίσεις να το κάνεις μέχρι να σου τελειώσουν τα χρήματα.

Αυτή είναι άλλωστε και η λογική του υπερκαταναλωτισμού…φθηνά αντικείμενα τα οποία μπορούν να εναλλάσσονται. Τα χρήματα που σπαταλάς δεν θα έπρεπε να είναι το μόνο πειστήριο για να σταματήσεις να αγοράζεις από το Shein.

Επίσης δεν βρίσκεται πουθενά στον φυσικό κόσμο-τουλάχιστον όχι σε ένα παραδοσιακό καταστήματα φτιαγμένο από τούβλα- αν και στο παρελθόν είχε κάνει κάποια events. Η Shein φάνηκε να έχει πάει ένα βήμα μπροστά, σε αντίθεση με τους παλιούς παίκτες της fast fashion, των οποίων τα ευρύχωρα καταστήματα με έντονο φωτισμό ήταν απόδειξη της κυριαρχίας τους. Ωστόσο, η Shein είναι τόσο μπροστά από ανταγωνιστές όπως η H&M, η Zara και η Asos, σύμφωνα με μια ανάλυση της Apptopia, που είναι δύσκολο να τις συγκρίνουμε.

Στην πραγματικότητα έχει αναπτύξει τον όρο «fast fashion» των προκάτοχών της, σε «ultra fast fashion». Το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein, τηρεί την αρχή ότι όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο, ότι η υπέρβαση μπορεί να γίνει προσβάσιμη μέσω χαμηλών τιμών, με λίγη φροντίδα για το περιβαλλοντικό κόστος ή διαφάνεια για το εργατικό δυναμικό της.

Είναι ήδη γνωστό το πώς η βιομηχανία της μόδας αποτελεί από τους πιο επιτακτικούς παράγοντες στον κόσμο, παρόλο που δεν υπάρχει επίσημη έρευνα που να συνοψίζει πλήρως τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της. Μόνο η παραγωγή υφασμάτων πολυεστέρα εξέπεμψε περίπου 706 δισεκατομμύρια κιλά αερίων θερμοκηπίου το 2015 και εκατοντάδες γαλόνια νερού για την κατασκευή ενός ενιαίου βαμβακερού ρούχου.

Τα περισσότερα από τα ρούχα της Shein είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υφάσματα, τα οποία είναι υπεύθυνα για την απελευθέρωση πλαστικών μικροϊνών στους ωκεανούς. Επίσης, ακούγεται ότι η εταιρεία βασίζεται στην παιδική εργασία, αν και δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που το επιβεβαιώνει αυτό, όπως και τις όχι και τόσο καλές συνθήκες εργασίας.

Πάντως το Reuters ανέφερε ότι η Shein απέτυχε να κάνει πλήρεις αποκαλύψεις σχετικά με την αλυσίδα εφοδιασμού της, λεπτομέρειες που απαιτούνται από το βρετανικό δίκαιο σύμφωνα με τον Νόμο περί Σύγχρονης Σκλαβιάς του 2015.

Η μάρκα, διάσημη κυρίως για τα φθηνά σορτς ποδηλάτου, τα crop tops και τα μπικίνι, έχει συσχετιστεί με διασημότητες από τη Hailey Bieber έως την Katy Perry και τη Rita Ora. Αλλά ακόμα και όταν η εταιρεία αποτελεί τον κανόνα για το μάρκετινγκ στην εποχή των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, κατηγορίες για προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, για πολύωρη εργασία με χαμηλούς μισθούς, περιβαλλοντικές ζημιές και λογοκλοπή στο σχεδιασμό την στοιχειώνουν.

Το νέο reality show της Shein και η επέκταση της

Κάθε νέο σχέδιο είναι βασικά ένα στοίχημα επειδή η Shein μπορεί να εκτιμήσει πόσο καλά θα πάει ένα προϊόν, αλλά δεν το ξέρει με σιγουριά μέχρι να πουλήσει. «Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της, είναι σε θέση να πάρει περισσότερα στοιχήματα, αλλά με μικρότερο κίνδυνο. Είναι σε θέση να πραγματοποιήσει πολύ μικρές αρχικές παραγγελίες με αυτά τα εργοστάσια, περίπου 100 ή και μικρότερες» είπε ο αναλυτής Κινεζικών τεχνολογιών, Matthew Brennan.

Αυτές οι παρτίδες ήταν πολύ μικρότερες από αυτές της Zara και των λιανοπωλητών, όπως η Boohoo, οι οποίες φέρονται να παρήγγειλαν περίπου 300 έως 500 κομμάτια για κάθε στυλ. Εάν μια συγκεκριμένη παρτίδα γίνει viral μέσα σε μια νύχτα στο TikTok, η Shein θα μπορεί να αυξήσει αμέσως την παραγωγή στο ρούχο και να πραγματοποιήσει πρόσθετες παραγγελίες ανάλογα με τη ζήτηση.

Έχει αναπτύξει σχέσεις με κινεζικά εργοστάσια ένδυσης και κατασκευαστές, όπου οι περισσότερες δυτικές μάρκες αναθέτουν εξωτερικά την εργασία. Η Inditex βρίσκεται παρόμοια κοντά σε ένα κέντρο παραγωγής ενδυμάτων στη βορειοανατολική περιοχή της Ισπανίας, αλλά σύμφωνα με τον Brennan, οι επιχειρήσεις στην Κίνα κινούνται πολύ πιο γρήγορα.

Τώρα, ακολουθώντας τα βήματα άλλων εταιρειών fast fashion, η Shein ανακοίνωσε το δικό της ριάλιτι στην αγγλική γλώσσα. Το δεύτερο επεισόδιο του Shein X 100K Challenges ξεκινά την Κυριακή, και θα μεταδίδεται μέσω της εφαρμογής τους και στο YouTube.

Θα δείχνει 30 σχεδιαστές που ανταγωνίζονται για να δείξουν τη συλλογή τους στην εβδομάδα μόδας Shein στο Λος Άντζελες, με στόχο να κερδίσουν στο σπίτι το χρηματικό έπαθλο των 100.000 δολαρίων.

«Πώς μπορείτε να προσποιηθείτε ότι νοιάζεστε για το περιβάλλον ή τα εργασιακά ζητήματα όταν το υποστηρίζετε; Η Shein είναι η χειρότερη από τις χειρότερες εταιρείες μόδας», έγραψε ένας χρήστης του Twitter, απευθυνόμενος στο InStyle. «Η Shein είναι μία από τις πιο ανήθικες μάρκες μόδας», έγραψε μια άλλη στον λογαριασμό Instagram της Khloe Kardashian, μιας από τις κριτές της εκπομπής.

https://www.youtube.com/watch?v=HGZO0u3nB2o

Η Shein ξεπέρασε την Amazon στις αγορές

Η πανταχού παρούσα εταιρεία, κυρίως στο TikTok, έχει οδηγήσει τον λιανοπωλητή σε προνομιακή θέση μεταξύ των νέων γυναικών σε όλο τον κόσμο. Και ενώ η Shein εδρεύει εκτός Κίνας, αποστέλλει σε 220 χώρες τα προϊόντα της, με τις ΗΠΑ να αποτελούν τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά.

Τον Ιούνιο, η Shein ξεπέρασε την Amazon για πρώτη φορά στο iOS App Store για να γίνει η κορυφαία εφαρμογή αγορών των ΗΠΑ, τίτλος που κατέχει σε περισσότερες από 50 χώρες. Αυτό έρχεται μετά από μια πανδημική χρονιά ρεκόρ πωλήσεων. Η Shein συγκέντρωσε κοντά στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, το οποίο φέρεται να ήταν το όγδοο συνεχόμενο έτος αύξησης των εσόδων της πάνω από 100 τοις εκατό.

Είναι ο πιο δημοφιλής ιστότοπος μόδας και ενδυμάτων στον κόσμο, σύμφωνα με την πλατφόρμα αναλύσεων ιστού Similarweb, και έχει επισκιάσει τον όμιλο της Inditex (Zara, Bershka, Massimo Dutti κ.α). Η Shein είχε αρκετά στο ταμείο της για να υποβάλει προσφορά για την αγορά του Topshop τον Ιανουάριο, την οποία τελικά έχασε από την Asos.

Σύμφωνα με μια συνέντευξη που έδωσε η CEO της Shein, Molly Miao στο Forbes, βγάζει 700 έως 1.000 νέα προϊόντα την ημέρα στον ιστότοπο. Οι αναλυτές λιανικής πώλησης Edited αναφέρουν ότι το 70% των προϊόντων της βρίσκονται στον ιστότοπο για λιγότερο από τρεις μήνες.

Ακόμα, αποστέλλει τις παραγγελίες της απευθείας σε πελάτες από κινεζικές αποθήκες, και πακέτα αξίας κάτω των 800 δολαρίων ή αποστολές μικρής αξίας, παραμένουν αφορολόγητα. Οπότε ο καθένας μπορεί να αγοράσει χωρίς έξτρα χρέωση, κάτι που δεν ισχύει με την Inditex.

Τα φάουλ της εταιρείας

Εκτός από το οικολογικό κομμάτι, η Shein έχει προκαλέσει αντιδράσεις ανά καιρούς. Στην τελική η δυσφήμιση είναι η καλύτερη διαφήμιση. Ακολουθώντας το απολύτως νόμιμο μοντέλο αντιγραφής, η Shein απασχολεί εργαζόμενους για να αναδημιουργήσουν μοντέρνα σχέδια για τα δικά της προϊόντα.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, δέχτηκε αντιδράσεις από πελάτες για την πώληση, μεταξύ πολλών προσβλητικών αντικειμένων, ενός κολιέ με ένα βουδιστικό κρεμαστό κόσμημα σβάστικας, μια θήκη τηλεφώνου με μια εικόνα ενός μαύρου με χειροπέδες και ένα μουσουλμανικό χαλάκι προσευχής ως διακοσμητικό χαλί.

Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη για αυτά τα περιστατικά, τα οποία η Shein, αλλά αυτά φανερώνουν έλλειψη πολιτιστικής ευαισθησίας και κατανόησης του παγκόσμιου κοινού της, εκτός από έλλειψη οικολογική συνείδησης.

Η εικόνα στην προσβλητική θήκη τηλεφώνου του Shein επαναλήφθηκε χωρίς άδεια από ένα σχέδιο του 2014 από τον Γάλλο γραφίστα Jean Jullien, μετά τις εξεγέρσεις στο Ferguson. Αρκετοί σχεδιαστές και καλλιτέχνες κατηγόρησαν την εταιρεία ότι έκανε κραυγαλέες αντιγραφές της δουλειάς τους.

Τηρεί σιγή ιχθύος όσον αφορά την ηθική μόδα και τη βιωσιμότητα. Ανεξάρτητα από αυτό, η Shein φαίνεται να είναι ο γίγαντας της μόδας της δεκαετίας και οι επενδυτές προσπαθούν να αναζητήσουν άλλους λιανοπωλητές που θα μπορούσαν να αντιγράψουν την ταχεία αλυσίδα εφοδιασμού της.

https://www.intronews.gr/jennifer-lopez-emfanistike-sto-soou-tou-dolce-gabbana-me-to-tabelaki-tis-timis-sto-roucho-tis

Πώς ξεκίνησε και πώς επεκτάθηκε

Εμφανίστηκε το 2008 πουλώντας νυφικά, στο Nanjing της Κίνας, από τον επιχειρηματία Chris Xu. Κατά τα πρώτα χρόνια της Shein, δεν υπήρχε κάτι που να ξεχώρισε τη μάρκα από άλλους κινέζους λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου, εκτός από το ότι πωλούσε νυφικά.

Όλα αυτά μέχρι το 2014 αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα το Shein να αποκτήσει το δικό της σύστημα αλυσίδας εφοδιασμού, μεταμορφώνοντας τον εαυτό της σε πλήρως ενσωματωμένο λιανοπωλητή. Εκείνη τη χρονιά, αγόρασε τη Romwe, έναν άλλο κινέζικο λιανοπωλητή ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέχρι το 2015, η εταιρεία είχε συντομεύσει το όνομα τομέα της σε Shein, μια κίνηση που φέρεται να έκανε τη μάρκα πιο αναζητήσιμη για τους αγοραστές.

@mynamesmillicent69The part two no one asked for <3 #foryoupage #fyp #foryou #shein #sheinhaul♬ original sound – bhaddiebeats?

Ωστόσο, πριν από αυτές τις σημαντικές αλλαγές το 2014, η εταιρεία είχε μια αξιοπρεπή παρουσία στο διαδίκτυο και αρκετούς πελάτες για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Ήταν από τις πρώτες που χρησιμοποιήσαν το digital marketing, για να διαφημίσουν τα ρούχα στο διαδίκτυο.

Έτσι, επεκτάθηκε παγκοσμίως, και το 2017, η σημερινή μορφή του Shein είχε αρχίσει να διαμορφώνεται. Το εμπορικό σήμα διαφημίστηκε σε τηλεοπτικές εκπομπές κατά τη διάρκεια των ημερών στις ΗΠΑ και οι fashion influencers παρουσίασαν προϊόντα Shein μαζί με άλλους λιανοπωλητές, όπως η Fashion Nova και η Zaful.