Η Salma Hayek σε πρόσφατη συνέντευξή της μιλάει για την πορεία της στο χώρο της ηθοποιίας, τις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, το bullying που δέχθηκε αλλά και για το πώς την επηρέασε η πανδημία, ενόψει της πρεμιέρας των House of Gucci και Eternals, που θα κυκλοφορήσουν στις 26 και 5 Νοεμβρίου αντίστοιχα.

Η Hayek θα μπορούσε εύκολα να είχε επιλέξει τη ζωή μιας μεγάλης πλούσιας νοικοκυράς, και όπως αποκαλύπτει κάποιες φορές μπαίνει στον πειρασμό. Τα αγαπημένα της ρούχα αυτή τη στιγμή είναι φορέματα Balenciaga -η μάρκα ανήκει στον σύζυγό της.

Όταν γνώρισε τον Pinault, ήταν 39 ετών και μια διάσημη ηθοποιός με υποψηφιότητα για Όσκαρ, για τη Frida του 2002. Πολλοί ηθοποιοί πριν από αυτήν είχαν παντρευτεί πλούσιους άνδρες και στη συνέχεια εγκατέλειψαν την καριέρα τους, κάτι που δεν έχει κάνει η ίδια.

«Μου αρέσει αυτό που κάνω», λέει όταν την ρώτησαν τι την παρακινεί να εργαστεί. Επιπλέον, λέει, πληρώνει τα δικά της έξοδα στον γάμο της: «Μερικές φορές δυσκολεύομαι γιατί έχω πολλά έξοδα, αλλά μου αρέσει αυτή η αίσθηση. Με κρατάει ζωντανή».

Φαίνεται άλλωστε ότι δεν έχει επαναπαυτεί στα πλούτη, αφού πρωταγωνιστεί αυτόν τον μήνα σε δύο ταινίες: την τελευταία ταινία της Marvel, Eternals, και το House of Gucci, μια ταινία για την οικογένεια Gucci. Η Hayek για πρώτη φορά δοκιμάζει να παίξει σε μια ταινία υπερηρώων, κάτι που θεωρεί σαν πρόκληση, μιας και ποτέ δεν ξέρεις αν αξιοποιείς τις ικανότητες σου στο έπακρον.

«Έχω μια περίεργη θεωρία για αυτό. Νομίζω ότι επειδή χρησιμοποιούμε μόνο το 3% – 10% του εγκεφάλου μας, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα για έναν άνθρωπο που δεν έχουμε ανακαλύψει. Οπότε νομίζω ότι η ιστορία των υπερήρωων μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν μπορούμε να κάνουμε περισσότερα».

Όσο αφορά το αν δέχτηκε να πρωταγωνιστήσει επειδή σκηνοθέτησε το Eternals η Chloe Zhao, η οποία κέρδισε το Όσκαρ πέρυσι για το Nomadland, απαντάει ότι ένιωσε δέος όταν συνεργάστηκε μαζί της. «Υπάρχει μια ικανοποίηση που είναι μεγαλύτερη από την ταινία: αυτή είναι να βλέπεις μια άλλη γυναίκα να είναι τόσο γενναία, τόσο έξυπνη, που να σε εμπνέει».

To bullying που δέχθηκε η Hayek

Αναφέρεται στην Frida , και η συζήτηση πάει σε ένα θέμα που δεν είναι και τόσο ευχάριστο. Έχει να κάνει με τον παραγωγό της ταινίας, τον Harvey Weinstein. Το 2017 η Hayek έγραψε ένα συγκλονιστικό άρθρο για τους New York Times, περιγράφοντας λεπτομερώς πώς την παρενοχλούσε σεξουαλικά για χρόνια.

«Όχι στο να κάνω ένα ντους μαζί του. Όχι στο να τον αφήσω να με βλέπει να κάνω μπάνιο. Όχι στο να τον αφήσω να μου κάνει μασάζ. Όχι στο να αφήσω έναν γυμνό φίλο του να μου κάνει μασάζ. Όχι να τον αφήσω να μου κάνει στοματικό σεξ. Όχι στο να ξεγυμνωθώ με άλλη γυναίκα. Όχι όχι όχι όχι… Και με κάθε άρνηση ερχόταν η μακιαβελική οργή του Harvey».

Ο Weinstein «δεν είναι ο μόνος άντρας που καθησυχάζει τον εαυτό του γνωρίζοντας ότι μπορεί να καταστρέψει τις γυναίκες», λέει. Ως ένα βαθμό κανονικοποίησε το bullying ώστε να τον αντιμετωπίσει.

«Ένιωσα καλά όταν με εκφόβιζε. Θα το καταλάβαινα και θα έπεφτα σε κατάθλιψη, αλλά υπήρχε μια κωμική πτυχή σε όλο θέμα. Όταν με έπαιρνε τηλέφωνο -κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της Φρίντα- και ούρλιαζε: «Γιατί έχεις μονόφρυδο και μουστάκι; Δεν σε προσέλαβα για να φαίνεσαι άσχημη!» του απαντούσα «Μα δεν κοίταξες ποτέ μια φωτογραφία της Φρίντα Κάλο;»

Ο λόγος που ο Weinstein δεν της επιτέθηκε ποτέ δεν ήταν  μόνο γιατί ήταν φίλη με τον Robert Rodriguez, τον Quentin Tarantino και τον George Clooney, αλλά επίσης επειδή ήταν πολύ δυνατή. Δεν εννοεί ότι οι άλλες κοπέλες ήταν αδύναμες, αλλά ότι ποτέ δεν του επέτρεψε να την δει διαλυμένη ψυχολογικά.

Δεν ήταν ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που της φέρθηκε έτσι. Ήταν κάτι που γινόταν συστηματικά. Αλλά ένα από τα δυνατά μου σημεία είναι ότι δεν κρατάω κακία», λέει, και στη συνέχεια. «Πιστεύω επίσης ότι οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν… Δεν με ενδιαφέρει αν ντροπιάζω κανέναν. Θέλω απλώς να σταματήσει».

Ήρθε αντιμέτωπη και με τον ρατσισμό λόγω της καταγωγής της

Με καταγωγή από το Μεξικό, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει δεχθεί μορφές ρατσισμού. Πριν από μερικά χρόνια, αποκάλυψε σε συνέντευξή στην Guardian ότι ο σκηνοθέτης Ivan Reitman δεν θα την άφηνε καν να κάνει ακρόαση για τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας ταινίας επειδή το μέρος «δεν ήταν γραμμένο στα λατινικά».

«Ήταν μια σκηνή με τον Harrison Ford. Η γυναίκα υποτίθεται ότι εργαζόταν στον κλάδο της μόδας και, κατά ειρωνικό τρόπο, ο Reitman πίστευε ότι δεν θα ήταν για μένα. Ήταν το Six Days, Seven Nights και η Anne Heche πήρε το ρόλο».

Η εθνικότητα της έχει αποτελέσει εμπόδιο στην καριέρα της, ενώ η ειρωνεία είναι ότι επικρίθηκε γιατί υποδύθηκε έναν Πορτορικανό χαρακτήρα στο 30 Rock.

«Ως ηθοποιός, θέλω να παίξω μια Πορτορικανή, θέλω να παίξω μια Κολομβιανή, θέλω να παίξω έναν Αρειανό! Έτσι κάνουν οι ηθοποιοί. Από την άλλη πλευρά, είναι καλό να δίνουμε ευκαιρίες στους ανθρώπους. Αλλά πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία, γιατί αν τους συγκρατήσουμε όλοι θα φοβούνται να κάνουν οτιδήποτε, Πρέπει λοιπόν να είμαστε ρεαλιστές και να βρούμε μια ισορροπία. Δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο».

Τέλος αναφέρθηκε και στη διάρκεια του lockdown, όπου αρρώστησε σοβαρά με Covid, αλλά αρνήθηκε να πάει στο νοσοκομείο, προτιμώντας να μείνει σπίτι. «Ήταν τρομακτικό. Αλλά ήταν επίσης υπέροχο να είμαι στο σπίτι μαζί με τον άντρα μου, που είναι ο βράχος μου», λέει.