Το σπίτι είναι για τον καθένα μας ένα καταφύγιο, ένα λιμάνι για να αράξουμε. Είναι το μέρος που θέλουμε να νιώθουμε όμορφα με τους εαυτούς μας. Είναι το μέρος όπου περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας. Γι΄αυτό οποιαδήποτε επένδυση αφορά στο σπίτι, δεν είναι ποτέ waste of money. Αντιθέτως, είναι ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για την ηρεμία και καλή διάθεση. Η Anama Deco είναι ένας χώρος όπου αυτή η φιλοσοφία είναι κυρίαρχη. Όπως κυρίαρχη είναι κι η πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος που είναι μοναδικός, αξίζει να περιτριγυρίζεται από μοναδικά πράγματα.

Όλοι μας, όταν είμαστε με την παρέα μας, θέλουμε να περιγράψουμε εμπειρίες. Νιώθουμε σημαντικοί και βρίσκουμε ρόλο ανάμεσα στους άλλους ανθρώπους, όταν πιστεύουμε πως έχουμε να τους δώσουμε κάτι που κανείς άλλος δε θα τους το δώσει. Είτε αυτό αφορά συναισθήματα είτε βιώματα. Όταν πάμε ένα ταξίδι, θέλουμε να πάμε εκεί όπου ο κύκλος μας δεν έχει πάει. Το ένστικτο του πιονέρου, του Κολόμβου, υπάρχει σε όλους τους ανθρώπους. Έτσι συμβαίνει και με τα αντικείμενα μες στο σπίτι μας.

Θέλουμε αυτό που βλέπουν όσοι μας επισκέπτονται, να αντανακλά τον εαυτό μας όσο ωραίο τον φανταζόμαστε ή θα θέλαμε να είναι. Μπορεί να μοιάζει άτοπη μια τέτοια σύνδεση του ψυχικού με τον υλικό κόσμο, αλλά τα αντικείμενα γεμίζουν με αναμνήσεις και συνδέονται με τις μνήμες μας. Τα έπιπλα συγκεντρώνουν τις στιγμές μας. Είμαστε με φίλους σε ένα σπίτι και τα δείπνα μας, τα παιχνίδια μας έχουν ως επίκεντρο το τραπέζι, έναν καναπέ όπου κάποιος βολεύτηκε και ξάπλωσε. Κι ίσως χουζούρεψε.

Όλα αυτά είναι στοιχεία που αφορούν τη μοναδικότητα του καθενός και στην Anama Deco (Μιλτιάδου 8, Κηφισιά) το έχουν ως κίνητρο όταν φτιάχνουν μοναδικά έπιπλα και αντικείμενα. Ο Κώστας Γιαμπάνης, ιδιοκτήτης και κατασκευαστής, εξηγεί στο Nitro πώς δημιουργεί αυτά τα έπιπλα που κοσμούν από μικρά σπίτια μέχρι μεγάλες επιχειρήσεις και έχουν γίνει ανάρπαστα.

– Πόσα χρόνια ασχολείσαι με την custom κατασκευή επίπλων και διακοσμητικών και πόσα χρόνια υπάρχει το Anama Deco;

Υπάρχει διαφορα μεταξύ της custom κατασκευής και του unique. Μια κατασκευή μπορεί να είναι custom επειδή και μόνο ο αγοραστής αποφασίζει για τις διαστάσεις ή το χρωμα του επίπλου. Αυτό το έκανα πάντα. Το κληρονόμησα από τον πατέρα μου, ο οποίος έκανε κατασκευές ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Μέσα στην κρίση του 2011-2014, που το έπιπλο και γενικά οτιδήποτε δεν χαρακτηριζόταν «είδος πρώτης ανάγκης», ήταν στα πολύ κάτω του, σκέφτηκα να το πάω against all odds. Μου ‘ρθε ένα drive να μην κατασκευάζω απλά, αλλά να δημιουργώ μοναδικά επιπλα για τον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Αυτό τελικά είναι που ξεχωρίζει την ΑΝΑΜΑ Deco και της δίνει μια ταυτοτητα ξεχωριστή στην αγορά του επίπλου και πλέον μετράει 22 χρόνια ζωής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ANAMA Deco (@anamadeco)


– Ποια είναι τα υλικά που σου αρέσουν περισσότερο και γιατί;

Μου αρέσει πολύ να παντρεύω υλικα μεταξύ τους. Εννοείται ότι πρωταγωνιστής είναι πάντα το ξύλο (κυρίως μασίφ και λιγότερο σε επενδεδυμενη μορφή) αλλά μ αρέσει πολύ το μέταλλο, το μάρμαρο, το δέρμα. Γενικά τολμάω πολύ να συμπληρώνω το ξύλο με άλλα υλικά ώστε να του δίνει ακόμα περισσότερο ένα ξεχωριστό χαρακτήρα. Αυτό που λένε οι σεφ «το κερασάκι στην τούρτα».

– Πόσες κατασκευές μπορεί να ολοκληρώνεις μέσα σε μια εβδομάδα;

Αυτό εξαρτάται από το πρότζεκτ. Υπάρχουν κατασκευές που δουλεύονται ένα, δύο μπορεί και τρεις, τέσσερις μήνες και άλλες κατασκευές, κυρίως αντικείμενα, που τελειώνουν σε μια εβδομάδα. Άρα η ποσότητα κατασκευών είναι σχετική. Στο μόνο που είμαστε απόλυτοι σαν ομάδα στην ΑΝΑΜΑ Deco είναι οτι ο χρόνος δεν είναι οδηγός. Το αποτέλεσμα είναι που μας ενδιαφέρει. Αυτό είναι το κινητρο για εμάς.

– Από πού αντλείς έμπνευση; Παρακολουθείς τη δουλειά άλλων για να πάρεις ιδέες ή αφήνεσαι στη φαντασία της στιγμής;

Και τα δύο! Οι ιδέες πλέον είναι παντού! Με ένα κλικ μπορείς να μπεις σε ατελιέ, εκθέσεις, show rooms. Το Instagram τα έχει μαζέψει ολα μαζί και μπορείς να δεις τα πάντα. Εκεί όμως μπαίνει η δίκη σου προσωπικότητα, η δίκη σου άποψη, το δικό σου στυλ. Μπορεί να με κεντρίσει ένα εστιατόριο στη Μόσχα, ένα  σαλέ στο Ζέρμαν, ένα λοφτ στη Νέα Υόρκη. Να δω κάτι, μια λεπτομέρεια, ένα στοιχείο, μια εικόνα και να μου δώσει εκκίνηση για κάτι που θα σκεφτώ να κατασκευάσω. Αυτό γίνεται στη στιγμή. Από κει όμως ξεκινάει η δυσκολία. Η ιδέα να γίνει πράξη.

– Είναι κοστοβόρο αυτό που κάνεις;

Η τάση της εποχής λόγω της οικονομικης κρισης αλλά και της πανδημιας, είναι σε οποιαδήποτε κατασκευή να μειωθεί το κόστος κατασκευής. Αυτό να έχει ως αποτέλεσμα η τελική τιμη να είναι το δέλεαρ της επιλογής του αγοραστη. Αυτό σαν εταιρεία, αλλά και εμένα προσωπικά, δε μας αφήνει αδιάφορους. Αντίθετα, θα έλεγα, το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπ’ όψιν μας. Όταν όμως κάτι δεν είναι στο δρόμο της μαζικής παραγωγής, έχει ένα ιδιαίτερο κόστος.

Προσπαθούμε τα δυο αυτά ποσά να τα φέρουμε σε μια ισορροπία. Δε σου κρύβω ότι τις περισσότερες φορές το μπατζετ που έχω στα χερια μου για μια κατασκευή κλειδωμένο, ξεφεύγει προς τα πάνω. Κυρίως λόγω χρόνου κατασκευης και όχι λόγω υλικών.Όπως καταλαβαίνεις θα ήταν αντιεπαγγελματικο να ζητήσεις παραπάνω χρήματα για αυτό. Άρα το απορροφά η ίδια η εταιρεία χωρίς όμως κάτι τέτοιο να μας αποθαρρύνει. Για μας το αποτέλεσμα είναι που μετράει.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ANAMA Deco (@anamadeco)

– Τι παίζει ρόλο στη διάρκεια που θα χρειαστεί μια κατασκευή; Το μέγεθος ή η τεχνοτροπία;

Θα έλεγα και τα δύο. Εκεί όμως που γίνεται μεγάλη δαπάνη χρόνου είναι στο φινίρισμα και τη λεπτομέρεια. Εκεί είναι που ξεχωρίζει κιόλας μια κατασκευή.

– Από την επαφή σου με τον κόσμο που σου ζητάει αντικείμενα, θεωρείς πως η ελληνική αγορά έχει αποκτήσει μια αισθητική ή παραμένει κιτς όπως στα 90’s και στις αρχές του 2000;

Δεν μου αρέσει να βάζω στάμπες. Αλήθεια σου λέω, επειδή έχω χαθεί στον τεράστιο όγκο πληροφοριών μέσω εικόνων στο διαδύκτιο, δεν μπορώ να κρίνω αντικειμενικά τι είναι κιτς και τι όχι. Σίγουρα υπάρχουν κώδικες που ορίζουν το κιτς, αλλά ζουμε στην εποχή που το mix & much τρέχει με φουλ ρυθμούς. Τάσεις και εικόνες του σήμερα, παλιότερα θα ήταν σημαίες του κιτς! Θεωρω ότι η ελληνική αγορά ανήκει στην ευρωπαϊκή ή την παγκόσμια αγορά. Όλοι πλέον ανήκουμε σε ένα παγκόσμιο community.

Το πλεονέκτημα που έχουμε όλοι από τον καναπε του σπιτιού μας να γυρίζουμε τον κόσμο ολο και να έχουμε πληροφορίες και εικόνες από όλες τις συντεταγμένες της γης, αυτομάτως μας δίνει ένα έξτρα push στην αισθητική μας. Και χαίρομαι να βλέπω ανθρώπους που όλο και περισσότερο ασχολούνται με την αισθητική και την εικόνα του σπιτιού τους. Αυτό με κάνει να νιώθω όλο και περισσότερο δικαιωμένος στην σκέψη μου ότι «κανένα έπιπλο δεν θέλω να μοιάζει με άλλο…»

* Μάθε περισσότερα για το Anama Deco εδώ και πάρε ιδέες για το σπίτι στη σελίδα τους στο Instagram.