Ο Κέβιν Σπέισι χειροκροτήθηκε από το κοινό στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κατά τη διάρκεια διάλεξης για την «κουλτούρα ακύρωσης» (cancel culture).
Ήταν η πρώτη φορά που ο Αμερικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος εμφανίστηκε στη σκηνή από τότε που αθωώθηκε από κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση σε βάρος τεσσάρων ανδρών, σε δίκη στο Λονδίνο που ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2023.
Ο Σπέισι ερμήνευσε ένα απόσπασμα από το έργο «Τίμων ο Αθηναίος», σάτιρα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ για τον πλούτο, την απληστία και την προδοσία, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «The Independent».
Οι σύγχρονοι κριτικοί έχουν περιγράψει το έργο ως μια εξερεύνηση αυτού που συχνά αποκαλείται «κουλτούρα ακύρωσης». Το έργο, που γράφτηκε στις αρχές του 16ου αιώνα, είναι για έναν πλούσιο πολίτη της ελληνικής πόλης που μοιράζει όλη του την περιουσία σε παρασιτικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες.
Όταν χάνει τα πλούτη του, οι πρώην φίλοι του τον εγκαταλείπουν. Το απόσπασμα, όπως φάνηκε, επιλέχθηκε από τον Σπέισι ως τρόπος για να μιλήσει για τη δική του εξορία από το Χόλιγουντ μετά τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση.
Το έργο «Τίμων ο Αθηναίος» τελειώνει με τον πρωταγωνιστή του να γίνεται ένας πικραμένος ερημίτης, που τον απέφευγε η κοινωνία της Αθήνας.
Η διάλεξη στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ήταν αφιερωμένη στον αείμνηστο σερ Ρότζερ Σκράτον, φιλόσοφο που απολύθηκε από κυβερνητικός σύμβουλος στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν δημοσιογράφος του New Statesman ανέβασε στο Twitter απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε, στην οποία ανέφερε ότι «κάθε Κινέζος είναι ένα είδος αντιγράφου του επόμενου».
Το περιοδικό αργότερα ζήτησε συγγνώμη για ανακριβή παράθεση της δήλωσης του Σκράτον και επανήλθε ως σύμβουλος. Πέθανε το 2020 σε ηλικία 75 ετών.
Ο Ντάγκλας Μάρεϊ, αρθρογράφος που έδωσε τη διάλεξη στην Οξφόρδη και κάλεσε τον Σπέισι να ερμηνεύσει το απόσπασμα, είπε στους Times: «Εχει να κάνει με το τι συμβαίνει όταν μια κοινωνία γκρεμίζει ένα άτομο χωρίς λόγο. Είναι κάτι που είχε στο μυαλό του ο Κέβιν, όπως και ο Ρότζερ».
Αξίζει να αναφερθεί πως μετά την δικαστική δικαίωση του Κέβιν Σπέισι, ακόμα και μέσα που πρωτοστάτησαν στο cancel του, έχουν κάνει αλλαγή πλεύσης, αναθεωρώντας εμμέσως για το cancel culture, με τη Guardian να είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.