Όταν το 2006 ο Σάσα Μπάρον Κόεν υποδυόταν τον Μπόρατ και φορούσε ένα ολόσωμο μαγιό που τόνιζε τα προσόντα του στα χαμηλά διαμερίσματα, δεν θα φανταζόταν κανείς πως αυτό το μαγιό θα ερχόταν στο 2023 να γίνει μέρος της κολεξιόν ενός brand όπως η Adidas.

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η νέα καμπάνια της Adidas, με γυναικεία μαγιό, τα οποία προώθησε χρησιμοποιώντας άνδρες μοντέλα. Η γερμανική εταιρεία ρούχων, που τελευταία βρίσκεται στο επίκεντρο μετά και τη λήξη συνεργασίας της με τον Kanye West, ενδεχομένως να ήθελε να δημιουργήσει ντόρο. Το σίγουρο είναι ότι το κατάφερε.

Αναφορικά με δημοσίευμα της «New York Post», η Adidas παρουσίασε τη συλλογή «Let Love Be Your Legacy», με ολόσωμα μαγιό που, όμως, φορούσαν άνδρες. Μάλιστα, σωρρεία σχολίων δέχτηκε το βίντεο με το πολύχρωμο ολόσωμο μαγιό ονόματι «Pride Swimsuit», των 70 δολαρίων, από έναν άνδρα που ποζάρει, με την κάμερα στην αρχή να εστιάζει στο τριχωτό στήθος του. Βέβαια, δεν εξηγείται αν το μοντέλο είναι άνδρας ή τρανσέξουαλ.

Η συλλογή ανήκει στον σχεδιαστή Ριτς Μνίσι, ο οποίος την χαρακτηρίζει ως  «μια γιορτή της αυτοέκφρασης, της φαντασίας και της ακλόνητης πεποίθησης ότι η αγάπη ενώνει». Η Adidas με τη σειρά της διευκρίνισε ότι η σειρά «είναι εμπνευσμένη από ένα ερωτικό γράμμα που έγραψε ο Μνίσι στον νεότερο εαυτό του», ως «μια κραυγή συσπείρωσης για ενεργή συμμαχία για την ενδυνάμωση και την υπεράσπιση της διεμφυλικής κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ».

Adidas

Στο Twitter οι περισσότεροι δεν σχολίασαν τη συλλογή με τα καλύτερα λόγια, ενώ ο γνωστός Αμερικανός ινφλουένσερ, Όλι Λόντον, έκανε ανάρτηση τα μαγιό γράφοντας: «Η νέα σειρά γυναικείων μαγιό της Adidas με μοντέλα άνδρες. Οι άνδρες ήταν skinny και οι γυναίκες plus size. Ποιο μήνυμα θέλει να περάσει η Adidas ακριβώς;». Μέχρι το απόγευμα, περισσότεροι από 1,1 εκατομμύρια χρήστες του Twitter είδαν το μήνυμα του Λόντον και πολλοί από αυτούς έσπευσαν να επικρίνουν δριμύτατα την Adidas με το επιχείρημα ότι δεν σέβεται το γυναικείο της κοινό.

Εμείς ένα σχόλιο έχουμε να κάνουμε: Παλέψαμε χρόνια για να γλιτώσουμε από αυτό το κιτσαριό των ’80s και ’90s με τα speedo σλιπάκια, όπου όποιος τα φορούσε έδειχνε στους λουόμενους την αξύριστη περιοχή γύρω από τα γεννητικά του όργανα και ενίοτε τον «εσωτερικό του κόσμο»…

Και έρχεται η Adidas μαζί με τον Ριτς Μνίσι να μας πουν ότι η ανθρώπινη εξέλιξη και η εξέλιξη της αισθητικής έγιναν μάταια. Και πως για χάρη μιας δήθεν πολιτικής ορθότητας, αν αυτοπροσδιορίζεσαι ως μη στρέιτ, μπορείς με όλη την άνεση να κάνεις επίδειξη.

Αν δηλαδή είσαι στρέιτ και κάθεσαι φορώντας κανονικά ρούχα με τα πόδια ανοιχτά, κάνεις manspreading. Αν, όμως, είσαι γκέι ή τρανς μπορείς να φορέσεις μπικίνι, να κάνεις διατάσεις στην παραλία και όλοι γύρω σου να μην έχουν δικαίωμα να ενοχληθούν, γιατί είμαστε υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του body acceptance και του inclusivity.

Άρα, εικάζουμε ότι αν έβγαιναν καμιά δεκαριά στρέιτ μαντραχαλέοι, στον Scorpio της Μυκόνου με αυτά τα μαγιό της Adidas και αράζανε, δεν θα υπήρχε κάποιο πρόβλημα…

Μετά το #FreeTheNipple, βλέπουμε να βγαίνει hashtag #FreeTheTesticles και να υποχρεώνεται κόσμος να αποδέχεται το «πινγκ πονγκ» στο όνομα της αποδοχής.