Μερικά από τα πιο εμβληματικά κουστούμια και στολές που είδαμε σε ταινίες, συγκεντρώνονται σε μια έκθεση υπό την επίβλεψη του Jean Paul Gaultier, που γιορτάζει την μόδα στον κινηματογραφικό κόσμο. Στην έκθεση με το όνομα «Cine y Moda», έχουν τοποθετηθεί ενδύματα από το The Wild One του Brando μέχρι το A Clockwork Orange του Kubrick. Θα φιλοξενείται στο CaixaForum στη Μαδρίτη έως τις 5 Ιουνίου 2022

Στόχος είναι να εξετάσουν πώς δύο δημιουργικές σφαίρες έχουν επηρεάσει η μια την άλλη, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως καθρέφτες κοινωνικής, σεξουαλικής και πολιτιστικής αλλαγής. Κάποια ακόμα εκθέματα είναι η στολή του Superman του Christopher Reeves, τα ρούχα της Sharon Stone στη διαβόητη σκηνή ανάκρισης του Basic Instinct, η μάσκα του Ζορό και το κωνικό σουτιέν της Madonna. Η περιγραφή του Gaultier, τυπωμένη δίπλα στο σουτιέν, μιλάει από μόνη της: «Το κωνικό στήθος είναι σύμβολο για μια ερωτική επιθετικότητα και παραδόξως ένα όπλο που την προστατεύει».

«Οι επιδείξεις μόδας αντιπροσωπεύουν τη ζωή, την κοινωνία, και την εξέλιξή της. Το ίδιο κάνει και ο κινηματογράφος», είπε ο Gaultier κατά την παρουσίαση την Πέμπτη. Επίσης, υποστηρίζει ότι μέσα από την έκθεση φαίνεται πώς η μόδα και ο κινηματογράφος γίνεται καθρέφτης των κοινωνικών καταστάσεων, κατά το πέρασμα των χρόνων. Επιπλέον, αποδεικνύεται πώς αλλάζουν τα ανδρικά και γυναικεία πρότυπα και πώς εξελίσσονται/ απελευθερώνονται ανάλογα με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες.

Η έκθεση έγινε σε συνεργασία της La Cinémathèque Française και του ισπανικού Ιδρύματος, La Caixa. Χωρίζεται σε πέντε θεματικές ενότητες που παρουσιάζονται μέσα από 100 ενδύματα, 90 clips και 125 αφίσες, σκίτσα και φωτογραφίες. Πολλά γυναικεία και ανδρικά αρχέτυπα αμφισβητούνται και αποδομούνται μέσα από μελέτη.

Ο θαυμασμός του Gaultier για τον Almodóvar

Δύο ταινίες κατέχουν κεντρική θέση στην εξέταση της αλληλεπίδρασης των δύο μορφών τέχνης. Το πρώτο είναι το μελόδραμα, Falbalas, του 1945 του Jacques Becker, γνωστό και ως Paris Frills. Τοποθετημένη σε έναν οίκο ραπτικής, η ταινία ενέπνευσε τον Gaultier να μπει στον κόσμο της μόδας, όταν την είδε σε ηλικία 13 ετών. Το δεύτερο είναι το Who Are You, Polly Maggoo, μια σάτιρα του William Klein για τη βιομηχανία μόδας , που κυκλοφόρησε το 1966.

Περιλαμβάνονται επίσης συνεργασίες του Gaultier με σκηνοθέτες όπως ο Pedro Almodóvar και ο Luc Besson. «Επικεντρώθηκε στις γυναίκες και τη La Movida, το αντιπολιτισμικό κίνημα της Ισπανίας μετά το Φράνκο της δεκαετίας του 1980 και στο πνεύμα ελευθερίας που είδαμε επίσης στο Παρίσι. Παρουσίασε τις γυναίκες όχι ως αντικείμενα αλλά ως δυνατές προσωπικότητες με χαρακτήρα, όπως η Rossy de Palma και η Victoria Abril» είπε ο σχεδιαστής για τον Almodóvar.

Σε άλλο σημείο βλέπουμε φορέματα που έβαλε η Catherine Deneuve και η Fanny Ardant στο 8 Women’s François Ozon, ένα biker jacket διακοσμημένο με πούπουλα κόκορα που αποτίει φόρο τιμής στο πρωτότυπο του Marlon Brando από το The Wild One, και στοιχεία αναφορές στο A Clockwork Orange.

Ο ίδιος ο Gaultier, ο οποίος έχει εκφράσει το πάθος του για τον κινηματογράφο και την μόδα, είπε ότι η έκθεση ήταν μια διασκεδαστική και διδακτική εμπειρία για εκείνον. «Το πρώτο πράγμα που έμαθα ήταν ότι δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω μια ταινία γιατί είναι τόσο δύσκολη δουλειά», είπε.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pasea Madrid (@pasea_madrid)