Περιεχόμενα
Τα Όσκαρ 2025 πέρασαν στο παρελθόν και άφησαν πίσω τους δύο συζητήσεις. Από τη μία την κινηματογραφική, ως προς το ποιες ταινίες είναι τελικά αυτές που βραβεύονται ή πρέπει να βραβεύονται. Από την άλλη, την πιο lifestyle, που προέκυψε από τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, στα after parties, ως επί το πλείστον στο πάρτι του Vanity Fair για τα Όσκαρ. Εκεί όπου τα τελευταία χρόνια, έχουμε μια αλλαγή στην κουλτούρα του στυλ.
Στις ΗΠΑ έχουν μια γενικότερη αντίληψη και κανόνα πως τα Όσκαρ είναι για το classic, δεν είναι τα Grammy ή κάποια μουσική απονομή, όπου οι καλεσμένες φοράνε κιτς ρούχα ή ντύνονται με τρόπο που, σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια, δείχνει ασέβεια προς τον χαρακτήρα του σινεμά και της απονομής.
Βέβαια, τα after parties δεν είχαν ποτέ να κάνουν με σινεμά. Εδώ, πλέον, οριακά τα Όσκαρ ως τελετή απονομής τείνουν να μη σχετίζονται με το σινεμά. Μοιάζουν με ένα επίκεντρο, γύρω από το οποίο κινείται μια οικονομία, ένα lifestyle που περιλαμβάνει τη μόδα, τις δημόσιες σχέσεις και, ίσως, το σεξ ως μορφή συνδιαλλαγής μεταξύ καλλιτεχνών.
Στο πάρτι του Vanity Fair μετά τα Όσκαρ, λοιπόν, αλλά και στα υπόλοιπα σε μικρότερο βαθμό, κυριάρχησε το λεγόμενο sheer look και το naked look. Το sheer είναι αυτό στο οποίο τα ρούχα έχουν διαφάνειες ή κενά σημεία, προσφέρουν μια ματιά σε σημεία του σώματος πίσω από το ύφασμα. Το naked είναι πιο απελευθερωμένο, πιο «ωμό», δεν έχει καμία οπτική κάλυψη, μόνο υφάσματος.
Είναι ένα δίκοπο μαχαίρι ως προς την αποδοχή. Στις αναρτήσεις από τα Όσκαρ που έγιναν στα social media, αρκετός κόσμος εξέφρασε την ενόχλησή του με το θέαμα, κυρίως στην περίπτωση 2 εκ των 5 κυριών που θα δείτε πιο κάτω, άλλοι πάλι τις εκθείασαν που προσέφεραν σε αυτή τη σωματική απελευθέρωση, σε αυτή τη λύτρωση που προσφέρει το αποκαλυπτικό ρούχο.
Εμείς, τείνουμε αρκετά προς την πρώτη κατηγορία, όχι με επιθετικό τρόπο, αλλά δε βλέπουμε, στη σημερινή εποχή, κάποια αξία σε αυτό το ντύσιμο. Απολαμβάνουμε το κλασικό, απολαμβάνουμε τα ρούχα που αγκαλιάζουν τις καμπύλες και διεγείρουν τη φαντασία αντί να της στερούν. Ή σε ρούχα με κοπές που καθιστούν αυτόν ή αυτή που τα φοράει, σαν έναν πίνακα με μοτίβα.
Όπως ήταν η Σοφία Βεργκάρα με το φόρεμα της Σήλιας Κρηθαριώτη.
Ή η Χάιντι Κλουμ.
Οι 5 «γυμνές» του Όσκαρ after party
Ολίβια Γουάιλντ
Η Ολίβια Γουάιλντ φρόντισε το ρούχο της μάρκας Chloé, ένα sheer φόρεμα, να είναι κάπως πιο «διακριτικό» από τη μέση και πάνω και να μην αποκαλύπτει τις θηλές της χάρη στον δαντελωτό γιακά, αλλά ήταν, ουσιαστικά, εντελώς c-thru.

Ζόε Κράβιτζ
Η Ζόε Κράβιτζ είχε ένα διαφορετικό κόνσεπτ από τις έτερες 3 κυρίες της λίστας, αφού το μαύρο της φόρεμα κάλυπτε όλο της το κορμί, με εξαίρεση την πλάτη και ένα σημείο στα οπίσθια όπου το ύφασμα ήταν διάφανο και αποκάλυπτε ότι η Κράβιτς δε φορούσε ούτε εσώρουχο. Το φόρεμα είναι Yves Saint-Laurent.

Megan Thee Stallion
Η Megan Thee Stallion βρέθηκε με ένα απλό, πορτοκαλί φόρεμα στο πάρτι του Έλτον Τζον, αλλά στο Vanity Fair η περίσταση επέβαλε κάτι πιο extreme και γι’ αυτό το πράσινο φόρρεμά της δεν είχε τίποτα από τη μέση και πάνω, πέρα από ένα κολάρο που κρατούσε όρθιο το φόρεμα, με το στήθος της να μένει ακάλυπτο και να βάζει αυτοκόλλητα στις θηλές της. Η ίδια μάλιστα δήλωσε πως ήθελε να λένε για εκείνη ότι τα έδειξε όλα στο πάρτι.

Τζούλια Φοξ
Δε θα μπορούσε να λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή και, κοίτα να δεις, πώς μας βγήκε αυτή η παροιμία σε Καθαρά Δευτέρα, σε μήνα Μάρτιο. Η Τζούλια Φοξ περισσότερο εμφανίζεται γυμνή ή αποκαλυπτική αυτού του τύπου, παρά ντυμένη. Η παρέα με τον Κάνιε Γουέστ την σύστησε στο ευρύ κοινό ως μια σταθερά σε red carpet nudity και εκείνη συνεχίζει το legacy. Στο πάρτι του Vanity Fair φόρεσε ένα «ένδυμα» δημιουργίας Dilara Findikoglu, τοποθέτησε τα extensions μέσα από το ρούχο για να καλύπτουν ό,τι μπορούν, αλλά, τελικά, τίποτα δεν καλύφθηκε.
Η Τζούλια Φοξ είναι μια από τις ιέρειες του nude look και έχει οδηγήσει σε μια τεράστια αλλαγή στη μόδα παγκοσμίως και φυσικά στα γκαλά. Κι έχει δεχτεί αρκετές φορές έντονη κριτική γι’ αυτό.

Μπιάνκα Μπάλτι
Η Μπιάνκα Μπάλτι είναι μοντέλο από την Ιταλία, που τα τελευταία χρόνια πάλεψε με τον καρκίνο και βγήκε νικήτρια. Πριν λίγες ημέρες είχε επανεμφανιστεί χωρίς μαλλιά και χωρίς περούκα, για πρώτη φορά, και μίλησε για αυτή τη νέα πνοή στη ζωή της. Στα Όσκαρ την είδαμε με Fendi Couture, ένα διάφανο πέπλο που αποκάλυπτε το στήθος της.

* Κεντρική φωτογραφία: Chad Salvador/WWD via Getty Images