Την τελευταία χρονιά, η άνοδος στις πωλήσεις οχημάτων πολυτελείας έχει κάνει αίσθηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Rolls-Royce, που εντυπωσιάζει με τα πρωτοφανή νούμερά της, κάνοντας ρεκόρ το 2021, αφού πούλησε περίπου 5.600 αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Η Rolls-Royce, εκτός από τον θρίαμβο στις πωλήσεις, εντυπωσιάζει και για κάτι ακόμα. Σύμφωνα με στοιχεία πωλήσεων της εταιρεία συμβούλων IHS Markit, των ΗΠΑ, ο μέσος όρος ηλικίας των ιδιοκτητών μιας Rolls-Royce είναι τα 43 χρόνια, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πολλοί εκείνοι που βρίσκονται μόλις στη δεκαετία των 20 και των 30 τους.
Νέοι και επιτυχημένοι, δηλαδή, που αναγνωρίζουν σε μια Rolls-Royce μια εξαιρετική επένδυση για το στάτους τους, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θεωρείται, πολύ απλά, η επιτομή της επιτυχίας. Οι εν λόγω αγοραστές της εταιρείας, που ανήκει στην BMW, είναι χαμηλότερος από εκείνον των αγοραστών της ίδιας της BMW ή του Mini.
Οι αγοραστές που επιλέγουν ένα Mini βρίσκονται κατά μέσο όρο στα 52 τους και για την BMW η αντίστοιχη ηλικία είναι τα 55 – τουλάχιστον για τις ΗΠΑ. Ακόμα και οι αγοραστές της Lamborghini τείνουν να είναι μεγαλύτεροι ηλικιακά από εκείνους της Rolls-Royce.
Οι εκπρόσωποι του brand εξηγούν ότι αυτό οφείλεται κατά βάση στη διαφορά του πλούτου: οι εξαιρετικά πλούσιοι, που αξίζουν πάνω από 25 εκατομμύρια δολάρια, είναι κατά μέσο όρο 48 ετών, ενώ εκείνοι που η περιουσία τους φτάνει μέχρι τα 25 εκατομμύρια είναι περίπου 62 ετών. Οι νέοι εκατομμυριούχοι, που θέλουν να επισφραγίσουν την επιτυχία τους με μια Rolls-Royce, είναι συνήθως πρωτοπόροι επιχειρηματίες που πέτυχαν γρήγορα, νέοι αθλητές, καλλιτέχνες, μουσικοί, όπου η Rolls-Royce είναι εξαιρετικά δημοφιλής στον κόσμο της ραπ.
«Έχουμε πολλούς νέους αθλητές και ούτω καθεξής», είπε ο Lonny Soza, πρόεδρος της Post Oak Motor Cars, αντιπρόσωπος της Rolls-Royce στο Χιούστον. «Παλιά, αυτοί θα ήταν καθιερωμένοι MVP. Αυτά είναι τα νεαρά παιδιά που μόλις βγαίνουν στη σκηνή».
Παράγοντες που έκαναν την Rolls-Royce να αγγίξει την κορυφή
Σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι το brand δεν έχει μείνει στα κλασικά μοντέλα με τον παραδοσιακό βρετανικό σχεδιασμό, αλλά, εκτός από το εμβληματικό, τεράστιο Phantom, έχει λανσάρει και μικρότερα, για τα δικά της δεδομένα τουλάχιστον, αυτοκίνητα, όπως το Ghost, με πιο διακριτικό σχεδιασμό, αλλά και ένα SUV, που αγαπούν οι νεότεροι πελάτες.
«Έχουν φτιάξει πολλά, δεν θέλω να πω «σπορ», αλλά μια πιο.. δροσερή έκδοση της Rolls-Royce», δήλωσε ο Milton Pedraza, Διευθύνων Σύμβουλος του Luxury Institute, μιας εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ, για τα νέα μοντέλα
Ακόμα, εξαιρετικά δημοφιλής μεταξύ της νέας γενιάς πελατών είναι η δυνατότητα Black Badge που προσφέρει, δηλαδή η σκούρα εκδοχή των παραδοσιακά λαμπερών χρωμιωμένων μερών της, ακόμα και του περίφημου Spirit of Ecstasy, της μικρής φιγούρας που είναι το σήμα κατατεθέν της. Έτσι, οι νέοι ιδιοκτήτες μπορούν να αποκτήσουν αυτό το σύμβολο στάτους, με κάπως πιο διακρτικό στυλ.Όπως η Maxie Kaan-Lilly, μια 30χρονη κτηματομεσίτης και μοντέλο στη Νότια Φλόριντα. Η Rolls-Royce Dawn είναι το μοναδικό της αυτοκίνητο και το παίρνει παντού, είπε.
Η επιλογή Black Badge έχει σχεδιαστεί ειδικά για να απευθύνεται σε νεότερους αγοραστές που θέλουν κάτι λιγότερο φανταχτερό από το παραδοσιακό λαμπερό χρώμιο της Rolls-Royce και φαίνεται να λειτουργεί. «Αυξάνεται σε δημοτικότητα», λέει η Jennifer Stroup, brand manager της Rolls-Royce Beverly Hills.
Το πιο σημαντικό, ωστόσο, σύμφωνα με τη Rolls-Royce και τους αντιπροσώπους της, ήταν δύο προσθήκες στη σύνθεση. Πρώτο είναι το SUV Cullinan, που παρουσιάστηκε το 2019. Απευθύνεται σε νεότερους πελάτες, ειδικά σε όσους έχουν οικογένειες. Εκτός από το ότι είναι πρακτικό ως SUV, συνδυάζεται καλύτερα με άλλα οχήματα στο δρόμο σήμερα και φαίνεται λιγότερο επιδεικτικό από ένα από τα μεγάλα σεντάν.
Ο Fadi Zaya, ένας 36χρονος σύμβουλος πολυτελών αυτοκινήτων στο Λος Άντζελες -βοηθά πλούσιους πελάτες να αγοράσουν σπάνια υπερπολυτελή αυτοκίνητα- αγόρασε στον εαυτό του μια Rolls-Royce Cullinan, αν και παραδέχεται ότι δεν του άρεσε στην αρχή. Τώρα είναι το αγαπημένο του.
Η Rolls-Royce κυκλοφόρησε πρόσφατα τη δική της εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης και περιεχομένου που ονομάζεται Whispers. Διατίθεται μόνο στους ιδιοκτήτες Rolls-Royce, με το Whispers να έχει το είδος του περιεχομένου που συχνά τοποθετείται στα κομψά περιοδικά που στέλνουν πολλές μάρκες αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους. Προσφέρει, επίσης, ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με άλλους ιδιοκτήτες και προσφέρει πράγματα όπως ειδικά ταξιδιωτικά πακέτα.
Με πληροφορίες από το CNN Business