Η απεργία των ηθοποιών, που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα και είναι πλέον ταυτόχρονη με εκείνη των σεναριογράφων, έχουν παραλύσει πλήρως το Χόλιγουντ. Αυτό σημαίνει πως η παραγωγή εκατοντάδων ταινιών και σειρών, μπαίνει στον πάγο. 

Όμως, αυτή η απεργία είναι μείζονος σημασίας για το μέλλον της υποκριτικής στο Χόλιγουντ. Όπως συνέβη με την απεργία των σεναριογράφων, που κυκλοφόρησαν σοκαριστικές λεπτομέρειες για την μεταχείριση των συγγραφέων, έτσι συμβαίνει τώρα και με τους ηθοποιούς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι κι αυτό με τον συγγραφέα της επιτυχημένης σειράς «The Bear», ο οποίος πληρώθηκε τόσο άσχημα που αναγκάστηκε να δουλεύει σε ένα διαμέρισμα χωρίς θέρμανση, αφού το στούντιο αρνήθηκε να τον μεταφέρει σε χώρο του Λος Άντζελες. 

The Bear

Το να είσαι ηθοποιός στην streaming εποχή, λοιπόν, δεν είναι τόσο φανταχτερό όσο δείχνει. Για την ακρίβεια, είναι το ακριβώς αντίθετο. Αυτό υπογραμμίστηκε και σε πρόσφατο δημοσίευμα του New Yorker, αναφορικά με τις άθλιες απολαβές που έλαβε το καστ της σειράς «Orange Is the New Black» του Netflix.

Η Κιμίκο Γκλεν, η οποία υποδύθηκε την Μπρούκ Σόσο δημοσίευσε ένα βίντεο στο Instagram λέγοντας πως παρά το ότι πρωταγωνίστησε σε μια επιτυχημένη σειρά, που άνοιξε το δρόμο και για άλλες, πληρώθηκε μόλις με 27,30 $. Ένα άλλο μέλος του καστ, ο Ματ ΜακΓκόρι, απάντησε στην ανάρτηση αποκαλύπτοντας ότι έπρεπε να κρατήσει τη δουλειά του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, επειδή δεν μπορούσε να συντηρηθεί με τον μισθό του ως ηθοποιός. 

Χόλιγουντ

Ένα από τα ζητήματα είναι η έλλειψη χρημάτων που δίνονται από τις πλατφόρμες. Ας πούμε, ένας ηθοποιός μπορούσε να παίρνει κάποια χρήματα, όταν η σειρά έπαιζε σε επανάληψη, κάτι όμως που δεν συνέβη και από το Netflix. Κι αυτό γιατί τα επεισόδια είναι διαθέσιμα για επαναλαμβανόμενη παρακολούθηση, για όποιον θέλει και όποτε θέλει. 

Έτσι, όπως αναφέρει το New Yorker, η Έμα Μάιλς μπορεί ακόμα να κερδίζει εκατοντάδες δολάρια το χρόνο από την εκπομπή Law & Order: Special Victims Unit, αλλά μόνο 20 $ ετησίως για το OITNB, για το οποίο εργάστηκε έξι χρόνια.

Είναι όμως κι άλλοι οι ηθοποιοί που αποκαλύπτουν κάτι αντίστοιχο, εξηγώντας πως το streaming δεν τους βοηθάει να βγάζουν τα προς το ζην. Ο Κέντρικ Σάμπσον, ένας ηθοποιός που πέρασε την τελευταία μισή δεκαετία δουλεύοντας σε σόου όπως The Flash, Insecure και I’m a Virgo, έγραψε πρόσφατα ότι έλαβε 50 υπολειπόμενες επιταγές για τη δουλειά του τον περασμένο χρόνο, αλλά συνολικά μόλις $86. 

Είναι μια άθλια κατάσταση και δεν βοηθά το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι όλοι οι ηθοποιοί ρέουν από χρήματα. Τα τεράστια ποσά που έκανε το καστ των Friends, The Simpsons και το The Big Bang Theory, δεν συμβαδίζουν σε καμία περίπτωση με την πραγματικότητα. 

Για να πληροί τις προϋποθέσεις για ασφάλιση υγείας Sag-Aftra, ένας ηθοποιός πρέπει να κερδίζει 26.470 $ από την υποκριτική. Έχει υποστηριχθεί ότι το 75% έως 90% των μελών δεν είναι σε θέση να φτάσει αυτό το όριο. Τούτου λεχθέντος, πριν δύο χρόνια, η Σάρον Στόουν έχασε την υγειονομική της κάλυψη αφού κέρδισε 13 δολάρια λιγότερο από το ελάχιστο ποσό.