Βέλγοι influencers τα βάζουν με την κυβέρνηση, αφού τις τελευταίες εβδομάδες έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες, που απαιτούν από τους χρήστες που προβάλλουν διαφημίσεις με brands, να εγγράφονται ως εταιρείες και να αναφέρουν τη διεύθυνσή τους και μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κι ενώ αυτοί οι κανόνες ξεκίνησαν τον Απρίλιο, ορισμένοι επισημαίνουν τώρα πως οι αρχές τους απειλούν με βαριά πρόστιμα για τη μη συμμόρφωση τους. Το πρόβλημα εδώ, είναι πως η διεύθυνση της εταιρείας τους είναι και η διεύθυνση του σπιτιού τους, προκαλώντας έτσι αντιδράσεις από τους δημιουργούς περιεχομένου YouTube, Instagram και TikTok για παραβίαση απορρήτου.
Για παράδειγμα, ο YouTube Acid, ο οποίος ανέβασε ένα βίντεο διάρκειας 9 λεπτών εξηγεί πως οι νέοι κανόνες θέτουν σε κίνδυνο την ιδιωτικότητά του, μιας και ο ίδιος ανεβάζει βίντεο από την κρεβατοκάμαρα του σπιτιού του. Παρ΄όλα αυτά, ο ίδιος έχει πλέον περιορισμένο χρονικό διάστημα για να συμμορφωθεί, σύμφωνα με ένα στιγμιότυπο οθόνης που έδειξε, με ειδοποίηση από την οικονομική επιθεώρηση. «Από σήμερα, έχω 14 ημέρες για να κάνω ό,τι λένε, διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσω 80.000 ευρώ στην κυβέρνηση», υποστήριξε.
Οι κανόνες του Βελγίου ακολουθούν τις οδηγίες της ΕΕ σχετικά με τις αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές, οι οποίες περιλάμβαναν διατάξεις για το marketing των influencers. Οι δημιουργοί περιεχομένου με μεγάλους ακόλουθους στο διαδίκτυο συχνά προσελκύονται από επωνυμίες για να προωθήσουν ένα προϊόν ή ένα μήνυμα και οι ακόλουθοί τους δεν βλέπουν ή δεν κατανοούν πάντα τη διαφορά μεταξύ χορηγούμενου και οργανικού περιεχομένου.
Η οδηγία της ΕΕ αντιμετώπισε την ανάγκη για διαφάνεια στις αναρτήσεις, ενώ η βελγική οικονομική αρχή υπενθύμισε στους influencers ότι όταν παρουσιάζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και λαμβάνουν αποζημίωση για αυτό -συμπεριλαμβανομένης της μη χρηματικής αποζημίωσης- θα πρέπει να το κάνουν ρητό στους ακολούθους τους προσθέτοντας ετικέτες σε αναρτήσεις με χορηγία με λέξεις-κλειδιά όπως «διαφήμιση».
Κι άντε, οι απαιτήσεις για την επισήμανση περιεχομένου με χορηγία ή τη σύσταση μιας εταιρείας δεν προκάλεσαν μεγάλη αντίδραση. Οι απαιτήσεις διαφάνειας, ωστόσο, βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο μιας μάχης μεταξύ «διαδικτύου και κυβέρνησης», όπως το περιέγραψε ο Acid στο βίντεό του. Η βελγική οικονομική αρχή δεν διευκρίνισε εάν οι απαιτήσεις για τη γνωστοποίηση εταιρικών δεδομένων βασίστηκαν στις οδηγίες της ΕΕ.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Wise Guys: Η νέα ταινία του Robert De Niro «μυρίζει» Goodfellas
Νέα τηλεοπτική σεζόν: Το μεγάλο στοίχημα των καναλιών με 8 δραματικές σειρές
Αυτή η δήλωση της Adele θα προκαλέσει σίγουρα πολλές αντιδράσεις γυναικών