Ο Σάκης Ρουβάς θα τραγουδήσει στην πρωτοχρονιάτικη συναυλία του Δήμου Αθηναίων, όμως όπως πέρσι, έτσι και φέτος δεν προβλέπεται να παραστεί κόσμος, λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Αυτό το στοιχείο είναι που προκάλεσε ακόμα περισσότερη αντίδραση, μιας και το ποσό που θα δαπανηθεί για την εκδήλωση ξεπερνάει τις 200.000 ευρώ και είναι αναντίστοιχο της διάρκειας της συναυλίας.
Πιο συγκεκριμένα, η συναυλία που θα δώσει ο Σάκης Ρουβάς θα διαρκέσει 17 λεπτά και το συνολικό της κόστος θα φτάσει τα 211.000 ευρώ, όπως επιβεβαίωσε και ο Δήμος Αθηναίων. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και μια πλειάδα τεχνικών και μουσικών που θα συμμετέχουν για να στηθεί αυτή η τηλεοπτική εκδήλωση.
Φυσικά, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς προς τι αυτό το έξοδο σε μια εποχή πανδημίας που δε θα υπάρχουν θεατές, όταν ούτως ή άλλως οι περισσότεροι θα βλέπουν εκείνη τη στιγμή τα εορταστικά σόου των καναλιών.
Οι αντιδράσεις στα social media είναι ενδεικτικές και ο Σάκης Ρουβάς συγκέντρωσε τα πυρά.
Για ποιον γίνεται η εκδήλωση στο θέατρο του Λυκαβηττού; Θέλετε οι Αθηναίοι να πληρώσετε 215.000 για να δείτε από την tv, τον #Ρουβας κ τον Μπακογιάννη, μπροστά απο βελούδινες κουρτίνες, κρυστάλλινους πολυέλαιους κ εκατοντάδες φώτα ν' αλλάζουν τον χρόνο; Αν όχι, για ποιον γίνεται;
— Mary Lou (@madam_shou) December 23, 2021
Ο #Ρουβάς θα πάρει σε 17 λεπτά,όσα χρήματα θα πάρει ένας γιατρός του ΕΣΥ σε 10 χρόνια.
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) December 23, 2021
215.000€ για να τραγουδήσει ο #Ρουβας παραμονή πρωτοχρονιάς για 17 λεπτά στον Λυκαβηττό χωρίς θεατές! Και τώρα εγώ έχω μία χαζή απορία με αυτά τα λεφτά πόσες οικογένειες θα μπορούσαν να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα και την πρωτοχρονιά με ένα πιάτο φαγητό στο τραπέζι 🤬
— VikiK🌹 (@_Vikaki_) December 22, 2021
Σφοδρή κριτική από τον Παύλο Γερουλάνο
Εκτός από το Twitter, έντονη ήταν και η τοποθέτηση από τον Παύλο Γερουλάνο που χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ένα χλιδάτο-πάρτυ αστραπή.
«Η σημερινή δημοτική αρχή είναι τυχερή. Κληρονόμησε ένα τεράστιο ποσό χρημάτων από την προηγούμενη διαχείρηση του κ. Γ. Καμίνη. Τα χρήματα αυτά ήταν ευκαιρία να αλλάξει πρόσωπο η Αθήνα. Όχι μόνο το κέντρο αλλά κάθε παραμελημένη γειτονιά της όπως τα Σεπόλια, ο Βοτανικός, η Λαμπρινή, ο Νέος Κόσμος.
Αντί για αυτά, ο κ. Μπακογιάννης επέλεξε να θέσει ως προτεραιότητες ζαρντινιέρες και έργα αμφιβόλου σημασίας, στο κέντρο της πόλης. Επέλεξε το τουριστικό κέντρο και όχι τις παραμελημένες γειτονιές διότι αυτό “πουλάει”. Για όσους άκουγαν τις προεκλογικές του υποσχέσεις και δεν ψήφιζαν μόνο με γνώμονα την παράσταση νίκης, αυτό ακριβώς είχε προαναγγείλει στην προεκλογική του εκστρατεία.
Αυτό που δεν είχε υποσχεθεί είναι ότι θα χρησιμοποιούσε τον Δήμο Αθηναίων για τη δική του προβολή. Όπως έχει σχεδιαστεί και έχει ψηφιστεί από την παράταξη του κ. Μπακογιάννη, η παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2022 στον λόφο του Λυκαβηττού θα μείνει στην ιστορία ως ένα χλιδάτο πάρτυ-αστραπή (θα διαρκέσει 17 λεπτά και θα κοστίσει 215.000 ευρώ), ως μια γιορτή περιφρόνησης της λογοδοσίας και της διαφάνειας, ως προσβολή προς τους πολίτες, τις θυσίες και τη νοημοσύνη τους. Ένα πάρτυ που “πουλάει” στην τηλεόραση, με χρήματα των Αθηναίων χωρίς καν τους Αθηναίους.
Η απουσία ενσυναίσθησης απέναντι στην κοινωνία είναι τρομακτική. Όταν βλέπουμε τόσα λεφτά να φεύγουν σε φιέστες που αφορούν πολύ περισσότερο το πανελλαδικό προσωπικό προφίλ του Δημάρχου και πολύ λιγότερο το καλό των Αθηναίων, θυμόμαστε τις εποχές που Δήμαρχοι προσπαθούσαν να γίνουν πρωθυπουργοί με χρήματα άλλων. Θυμόμαστε τα άδεια ταμεία και τα τεράστια χρέη με τα οποία άφησαν τον Δήμο, τέτοιοι “ηγέτες”.
Κύριε Μπακογιάννη, έχουμε διανύσει πολύ δρόμο ως κοινωνία για να σερνόμαστε πίσω σε τέτοιες εποχές. Δεν είναι αργά να πάρετε πίσω την απόφαση της παράταξής σας και δεν είναι αργά τα χρήματα αυτά να ξοδευτούν για το καλό των Αθηναίων και όχι για το δικό σας».
Η απάντηση του Δήμου Αθηναίων
Ακόμα πιο αλγεινή εντύπωση προκαλεί η απάντηση του Δήμου Αθηναίων, που στην ουσία αντεπιχειρηματολογεί λέγοντας πως φέτος θα ξοδευτούν 20.000 ευρώ παραπάνω για την εκδήλωση σε σχέση με το 2016, το 2017, το 2018 και το 2019, ενώ πέρσι το ποσό ήταν μεγαλύτερο κατά 16.000 ευρώ, δηλαδή 227.000.
«Είναι παράδοση, εδώ και δεκαετίες, κάθε ελληνικό σπίτι να υποδέχεται το νέο χρόνο από την Αθήνα, μέσω της δημόσιας τηλεόρασης. Η πρωτεύουσα μετρά αντίστροφα και κάθε γωνία της Ελλάδας συντονίζεται μαζί της. Οι εικόνες της γιορτινής Αθήνας, όπως και όλων των μεγάλων πόλεων στον κόσμο, προβάλλονται από τα παγκόσμια μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο δήμος Αθηναίων τιμάει αυτή του την υποχρέωση, τα τελευταία χρόνια, μέσω της Τεχνόπολης, δεσμεύοντας συγκεκριμένα ποσά για αυτή τη μεγάλη γιορτή.
Η κεντρική εορταστική εκδήλωση για την αλλαγή του έτους έχει όλα τα τελευταία χρόνια έναν σταθερό προϋπολογισμό που κυμαίνεται κατά μέσο όρο στις 190.000 ευρώ.
Σε αυτόν περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, το σενάριο, η σκηνοθεσία, η καλλιτεχνική επιμέλεια, οι αμοιβές καλλιτεχνών, ο φωτιστικός σχεδιασμός, η σκηνογραφία, ο απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός, μελέτες και εγκαταστάσεις, όπως και οι αμοιβές προσωπικού για το σύνολο των αναγκαίων υπηρεσιών.
Ενδεικτικά παρατίθεται το κόστος των εκδηλώσεων παρελθόντων ετών: 2016 – 170.000 ευρώ, 2017 – 170.000 ευρώ, 2018 – 170.000 ευρώ, 2019 –190.000 ευρώ, 2020 –227.000 ευρώ, 2021 – 211.000 ευρώ.
Τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω της πανδημίας και των υγειονομικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, η εκδήλωση πραγματοποιείται χωρίς τη συμμετοχή κοινού αποκλειστικά για τηλεοπτικ μετάδοση. Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος σχεδιάστηκε η παραγωγή ενός μοναδικού καλλιτεχνικού θεάματος, υψηλών απαιτήσεων και προδιαγραφών.
Φέτος, για την προετοιμασία, το σχεδιασμό, το συντονισμό και την υλοποίηση της βραδιάς της παραμονής της Πρωτοχρονιάς απασχολούνται περισσότεροι από 170 επαγγελματίες και 20 εταιρίες, μέσα σε ένα διάστημα 30 ημερών.
Πιο αναλυτικά:
Προετοιμασία/Σχεδιασμός: Συνολικά 20 μέρες απαιτούνται για την προετοιμασία, το σχεδιασμό και τις απαραίτητες μελέτες του έργου
Σενάριο, Δομή, Concept
Σχεδιασμός Φωτισμών & Σκηνοθεσία
Μελέτη και Σχεδιασμός Εγκατάστασης, Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι, Στατική Μελέτη
Μελέτη και Σχεδιασμός Ηχητικής/Φωτιστικής Εγκατάστασης & Προσωπικού,
Τεχνική Διεύθυνση
3D Σχέδια, Φωτορεαλιστικά
Μελέτη και Σχεδιασμός Σκηνογραφίας, Κατασκευή Σκηνικών
Σκηνοθεσία & Σχεδιασμός Τηλεοπτικής Κάλυψης
Μουσική Επιμέλεια Προγράμματος, Μαέστρος, Μουσικοί, Πρόβες, Στούντιο
Σχεδιασμός Animationthemes για LED WALL
Μελέτη, Σχεδιασμός, Συντονισμός & Οργάνωση Παραγωγής
Εργασίες εγκατάστασης/λειτουργίας/απεγκατάστασης αναλυτικά:
Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση Εξεδρών, Ικριωμάτων & κεντρικής σκηνής
Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση και Λειτουργία Φωτιστικής & Ηχητικής Εγκατάστασης
Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση και Λειτουργία μουσικού εξοπλισμού
Εργασίες Ηλεκτρολογικής Εγκατάστασης
Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση και Λειτουργία LedWalls
Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση και Λειτουργία δικτύου wifi και
ενισχυτικού σήματος κινητής στον χώρο διεξαγωγής
Εγκατάσταση/Λειτουργία/Απεγκατάσταση γεννήτριας για όλη τη διάρκεια των εργασιών
Κατασκευή /Εγκατάσταση/Απεγκατάσταση Σκηνικών
Ενοικίαση και Λειτουργία O.B. Van, Van δορυφορικής σύνδεσης, καμερών, Drone και γερανών κινηματογράφησης
Εργασίες προγραμματισμού ηχητικού & φωτιστικού εξοπλισμού
Προετοιμασία καλλιτεχνικής ομάδας, πρόβες & παράσταση (καλλιτέχνης –παρουσιαστής, 17μελής ορχήστρα, μαέστρος)
Ομάδα τηλεοπτικής κάλυψης ( σκηνοθέτης, βοηθός σκηνοθέτη, υπεύθυνος ροής, συντονιστής, 10 οπερατέρ, υπεύθυνος OB Van, υπεύθυνος Van δορυφορικής σύνδεσης, Drone pilot)
Τεχνικό προσωπικό (ηχολήπτες, φωτιστές, stage manager)
Ομάδα Συντονισμού, Ροής και Υλοποίησης Παραγωγής
Προσωπικό Φύλαξης καθ όλη τη διάρκεια εργασιών»