Στις διαπροσωπικές σχέσεις η φυσική επαφή αρχίζει να χάνεται και πολλοί μένουν στην ψηφιακή επικοινωνία. Κι υπάρχει σαφής επιθυμία αλλαγής. Στη σχέση του κάθε πολίτη με το κράτος ισχύει το αντίθετο. Πρέπει να είναι αποκλειστικά ψηφιακή και το 2021 ήταν το έτος που η Ελλάδα έφτασε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει Εσθονία.

Είναι γνωστό πως ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ένας από τους λίγους υπουργούς που αναγνωρίζονται από αριστερούς, δεξιούς, κεντρώους και κάθε ιδεολογική πλευρά, έχει ως πρότυπο το κράτος της Βαλτικής που αποτελεί πρωτοπόρα χώρα σε επίπεδο ψηφιακής διακυβέρνησης. Έτσι, από το 2019 ξεκίνησε η μετάβαση της χώρας στον ψηφιακό κόσμο και σε μια εποχή με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία για τον πολίτη. Όσο λιγότερη γραφειοκρατία, τόσο το καλύτερο.

Το 2021 κορυφώθηκε αυτή η διαδικασία. Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την 1η Ιανουαρίου ως την 31η Δεκεμβρίου του 2021, συντελέστηκαν 566.962.980 ψηφιακές συναλλαγές ανάμεσα στον πολίτη και το Δημόσιο ή μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών.

https://www.intronews.gr/emmanuel-macron-kata-ton-anemvoliaston/news/

Αν δει κανείς τους αριθμούς για το 2020, το 2019 και το 2018, θα καταλάβει πως το 2021 είχαμε τόσες ψηφιακές συναλλαγές όσες δεν έχουν συμβεί στην ιστορία του ελληνικού κράτους. Το 2020 ήταν 94 εκατομμύρια οι συναλλαγές, το 2019 μόλις 34 εκατομμύρια και το 2018 8.8 εκατομμύρια. Τεράστια η διαφορά.

Ως ψηφιακές συναλλαγές λογίζονται

  • η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet
  • οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Πιο συγκεκριμένα

  • Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.
  • Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.

Ο μέσος πολίτης γλύτωσε 60 αναμονές και ουρές σε δημόσιες υπηρεσίες το 2021

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ανέλυσε πως κάθε πολίτης γλύτωσε το 2021 περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες χάρη στην ψηφιακή μετάβαση.

«Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών έχει άμεσο αντίκρισμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, καθώς έτσι μετράμε πόσες ουρές είχε τη δυνατότητα να αποφύγει. Για το 2021, μια χρονιά πανδημίας, ο αριθμός αυτός για κάθε ενήλικο πολίτη μεταφράζεται σε περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν. Η εκθετική καμπύλη των τελευταίων ετών στις ψηφιακές συναλλαγές αντανακλά το εκθετικό άλμα που πραγματοποιεί το κράτος στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με επίκεντρο το gov.gr. Αντίστοιχα, η μεγάλη  ανταπόκριση των πολιτών καταδεικνύει πόσο έντονο ήταν το αίτημα του κόσμου για αυτή την ψηφιακή αλλαγή. Κάθε ημέρα, με τις αλλαγές που υλοποιούμε, η Ελλάδα καλύπτει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της απόστασης που τη χώριζε από άλλες χώρες. Αυτή την πρόοδο θέλουμε να διατηρήσουμε, υλοποιώντας τον σχεδιασμό μας με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ταχύτητα».

Από τη μεριά του, ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, στάθηκε στη σημασία της διαλειτουργικότητας και της διασύνδεσης των μητρώων που συντελέστηκε με την ψηφιοποίηση των συστημάτων.

«Η δραστική αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων του Δημοσίου εκπληρώνει ένα βασικό στόχο που είχε θέσει το Υπουργείο μας τα δύο τελευταία χρόνια. Η διασύνδεση των μητρώων είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα των ψηφιακών υπηρεσιών, ώστε αυτές να είναι απλούστερες στη χρήση και πιο λειτουργικές για τους πολίτες. Πρόκειται για μια διαδικασία διαρκή, η οποία υποστηρίζεται και από τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις των συστημάτων μας. Με τον τρόπο αυτό, κλείνουμε τις εκκρεμότητες της χώρας με το παρελθόν, διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων των πολιτών».