Μετά τα Pandora Papers, έχουμε και τα Instagram Papers με τα υπέρογκα ποσά που παίρνουν οι influencers για ένα insta story, post και giveaway. Πρώτος και καλύτερος ο Σάκης Τανιμανίδης, όπως αποκαλύπτει σχετικό ρεπορτάζ από το Πρώτο Θέμα, ο οποίος χρεώνει από 5.000 έως 8.000 ευρώ για κάθε ανάρτησή του στο κοινωνικό μέσο.

Ο παρουσιαστής έχει 961.000 followers, τους οποίους και χρησιμοποιεί πολύ καλά, προκειμένου να πληρωθεί αδρά για τις αναρτήσεις του, με το κασέ του να διαμορφώνεται ως εξής: : ένα Insta story μερικών δευτερολέπτων τιμάται προς 1.500 ευρώ και ένα απλό post προς 5.000 ευρώ. Το ποσό αυξάνεται στα 8.000 για μια ανάρτηση με βίντεο.

https://www.intronews.gr/5545-2-ioanna-touni-timokatalogos-instagram-influencer

Ακολουθεί η σύζυγος του, Χριστίνα Μπόμπα, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινάει με 1.000 ευρώ για ένα story, 5.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση, 6.000 ευρώ για video post και 7.000 ευρώ για διαγωνισμούς. Το ζευγάρι είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπων που γίνονται διάσημοι από την τηλεόραση, για παράδειγμα, διασημότητα που στην πορεία τους φέρνει followers στο Instagram και μετέπειτα περισσότερα χρήματα.

Μετά το ζεύγος Τανιμανίδη – Μπόμπα βρίσκεται η Ιωάννα Μαλέσκου, η οποία με τους 271.000 followers παίρνει 4.000 – 7.000 ευρώ, το post με βίντεο 6.000 ευρώ, το story είναι σχετικά φθηνό, 1.000 ευρώ, και ο διαγωνισμός 7.000 ευρώ.

Επόμενη στη λίστα είναι η Ελένη Τσολάκη, ενώ την ακολουθεί ένα από τα βαριά ονόματα της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης, η Φαίη Σκορδά. Βάσει του ύψους των αμοιβών της από το Instagram, η ξανθιά παρουσιάστρια του ΑΝΤ1 διαθέτει το 1 εκατομμύριο followers, ενώ προσφέρει πακέτο προς 22.000 ευρώ για έξι posts, δηλαδή περίπου 3.600 ευρώ ανά ανάρτηση. Πίσω από την οικοδέσποινα του «Πρωινού» φιγουράρει η Κατερίνα Καινούργιου, η οποία χρεώνει 3.000 ανά post και 4.500 ευρώ για κάθε διαγωνισμό. Απευθύνεται σε 807.000 εγγεγραμμένους followers και το όνομά της πρωταγωνίστησε εσχάτως στη δημόσια αρένα, ειδικά για το ζήτημα των εσόδων της από το Instagram εξαιτίας της Ιωάννας Τούνη.

https://www.intronews.gr/6332-2-billie-eilish-synavlia-nomo-kata-amvloseon

Σε ό,τι αφορά την Ιωάννα Τούνη, το παράδοξο είναι ότι βρίσκεται αρκετά χαμηλά ως προς το τι χρεώνει την πελατεία της στο Instagram. Πίσω από την Καινούργιου βρίσκεται το μοντέλο Αλεξάνδρα Παναγιώταρου και κατόπιν ακολουθεί η Τούνη, με 1.200 ευρώ ανά post και Insta story, 350 ευρώ για κάθε απλό story, ενώ για τους διαγωνισμούς giveaway προσφέρει το δικό της πακέτο (1 post + 25 προωθητικά stories), προς τέρψιν των 785.000 followers, αλλά και για την προβολή του εκάστοτε διαφημιζόμενου.

Εντύπωση προκαλεί ότι η αγορά, μολονότι βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο στη χώρα μας, είναι αρκετά οργανωμένη διαχωρίζοντας τους influencers σε τρεις βασικές κατηγορίες: η πιο χαμηλή είναι αυτή των «Micro Influencers». Πρόκειται για διάφορα νεαρά μοντέλα στην αρχή της καριέρας τους, όπως η Τάμτα Μαστοράκη, η Κατιάνα Σπίνουλα κ.ά., με μικρό αριθμό followers (από 1.000 έως 10.000) και προς το παρόν περιορισμένη αναγνωρισιμότητα, που αρκούνται σε 280 ευρώ για ένα post και ένα story στο προφίλ τους. Στην επόμενη βαθμίδα βρίσκονται οι «Mid Influencers», οι μεσαίου βεληνεκούς instagrammers, με αριθμό followers μεταξύ 11.500-31.000. Οι χρεώσεις σε αυτή την κατηγορία ορίζονται στα 350 ευρώ ανά ανάρτηση και story.

Η ανώτερη κατηγορία, οι καθαυτό «Influencers», έτσι όπως προσδιορίζεται από τον τιμοκατάλογο του πρακτορείου μοντέλων, περιλαμβάνει προσωπικότητες όπως η Βίκυ Κουλιανού, η Ελισάβετ Δοβλιατίδου, ο Νάσος Παπαργυρόπουλος, η Μέγκι Ντρίο, η Ειρήνη Κολιδά κ.ά., με αριθμό followers που κυμαίνεται από 43.000 έως 211.000. Οι influencers αυτής της τάξης λαμβάνουν 450 ευρώ ανά post και story στο Instagram. Σε όλες τις κατηγορίες ισχύει ότι η ελάχιστη υπηρεσία που απαιτείται από τον influencer είναι τα τρία posts.

https://www.intronews.gr/6334-2-i-kypriaki-etaireia-pou-ebleketai-sta-pandora-papers

Την ταχύτατα αναδυόμενη αγορά των influencers στην Ελλάδα και το εξωτερικό εξετάζει μέσα από το δικό του πρίσμα ο digital marketing strategist Στέλιος Στυλιανίδης. Μεταξύ άλλων, θέτει το ερώτημα αν «όλες οι επώνυμες και όλοι οι επώνυμοι είναι κατάλληλοι για μια τέτοια προβολή; Φυσικά και όχι. Το Instagram είναι ένα ανεξάρτητο μέσο και το ότι, για παράδειγμα, μια σταρ είναι γνωστή και την ακολουθούν ορισμένοι δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι επηρεάζει το κοινό της. Υστερα, συμφέρει τις επιχειρήσεις να προβληθούν με αυτό τον τρόπο; Ποιο είναι το κόστος; Η σύντομη απάντηση είναι “ναι”. Πλέον και μικρές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν πανελλαδικά μέσω μιας επώνυμης περσόνας με σχετικά πολύ χαμηλό κόστος. Ποιο είναι αυτό το κόστος;

Εξαρτάται από τον αριθμό των followers, τη δυναμική και το πόσο συνεπής είναι ο influencer στο Instagram, κάτι που καθορίζει τις τιμές και τη ζήτηση. Πολύ γενικά, οι τιμές κυμαίνονται από 100-200 ευρώ για ένα story και φτάνουν στα 3.000-3.500 ευρώ για έναν διαγωνισμό giveaway (χωρίς να υπολογίζουμε την αξία του δώρου, που όσο πιο μεγάλο είναι τόσο περισσότερη απήχηση έχει το giveaway). Να σημειωθεί ότι, κατά περίπτωση, ο influencer εκτός από την αμοιβή του κρατά και το δώρο».