Το δικό τους account στο OnlyFans ανοίγει τα Μουσεία της Βιέννης, για τους καλλιτέχνες που θέλουν αν εκφραστούν ελεύθερα, χωρίς τα έργα τους να μετατραπούν σε αντικείμενο λογοκρισίας. Έτσι και αλλιώς η τέχνη βασίζεται στην ελευθερία της έκφρασης.

Τι σκέφτηκαν, λοιπόν, το συμβούλιο τουρισμού της Βιέννης; Άνοιξε έναν λογαριασμό στο OnlyFans – το μόνο κοινωνικό δίκτυο που επιτρέπει γυμνό – σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη λογοκρισία των πλατφορμών στα μουσεία και τις γκαλερί τέχνης.

Τον Ιούλιο, ο νέος λογαριασμός TikTok του Μουσείου Albertina έκλεισε και στη συνέχεια αποκλείστηκε για την προβολή έργων του Ιάπωνα φωτογράφου Nobuyoshi Araki που έδειχναν ένα σκοτεινό γυναικείο στήθος, αναγκάζοντας το μουσείο να ξεκινήσει έναν νέο λογαριασμό.

Στην συνέχεια το «δικαστήριο» του Instagram αποφάνθηκε ότι ένας πίνακας του Peter Paul Rubens παραβίαζε τα πρότυπα της κοινότητας της πλατφόρμας που απαγορεύουν κάθε απεικόνιση γυμνού, ακόμα και αν «καλλιτεχνικής ή δημιουργικής φύσης». Το ίδιο συνέβη και στο Facebook, όταν το 2018, η φωτογραφία του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας με το ειδώλιο της Venus of Willendorf ηλικίας 25.000 ετών, θεωρήθηκε πορνογραφικό περιεχόμενο και αφαιρέθηκε.

Το Μουσείο Leopold δυσκολεύτηκε επίσης να προωθήσει τη συλλογή γυμνών απεικονίσεων του εξπρεσιονιστή Egon Schiele, με τους ρυθμιστές διαφημίσεων στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ να αρνούνται να τις παρουσιάσουν σε μια τουριστική εκστρατεία στην πόλη το 2018. Το ίδιο συνέβη και με ένα βίντεο, που προέβαλε τον πίνακα Liebespaar του Koloman Moser, για την επέτειο των 20 χρόνων του Μουσείου Leopold, το οποίο έφαγε άκυρο από το Facebook για προβολή πορνογραφικού περιεχομένου.

Με βάση την εις άτοπον επαγωγή η μόνη πλατφόρμα που επιτρέπει το γυμνό είναι το OnlyFans, οπότε η επιλογή ήταν αναπόφευκτη. Η Elena Hartlauer, εκπρόσωπος του τουριστικού συμβουλίου της Βιέννης, δήλωσε ότι η πόλη και τα πολιτιστικά ιδρύματά της θεωρούν «σχεδόν αδύνατη» τη χρήση γυμνών έργων τέχνης σε διαφημιστικό υλικό.

Υποστηρίζοντας την αξία αυτών των έργων, τα οποία έχουν δημιουργηθεί εδώ και έναν αιώνα, λέει ότι λόγω της αδυναμίας των social media να προβάλλουν το κάλλος τους, το OnlyFans αποτελεί την μόνη διέξοδο. Αυτά τα έργα και άλλα είναι τώρα σε δημόσια προβολή, ασφαλή από την απειλή λογοκρισίας στο account της Βιέννης.

Οι πρώτοι συνδρομητές του «18+ περιεχομένου της Βιέννης» στο OnlyFans θα λάβουν είτε μια κάρτα πόλης  είτε ένα εισιτήριο εισόδου για να δουν ένα από τα έργα τέχνης από κοντά.

Για ποιους άλλους λόγους άνοιξαν account στο OnlyFans

Η πόλη ανανεώνει τις προσπάθειές της για την προώθηση της πόλης ως ταξιδιωτικού προορισμού αφού η αυστριακή κυβέρνηση χαλάρωσε τους περιορισμούς για τους ξένους. Οι αφίξεις μειώθηκαν κατά 78,4% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, με μερικούς μήνες να μην καταγράφονται σχεδόν καθόλου τουρίστες.

Ωστόσο, στόχος του OnlyFans δεν ήταν μόνο η προσέλκυση επισκεπτών, αλλά και η ευαισθητοποίηση γύρω από τα προβλήματα και τα λογοκριμένα πρότυπα μέσα στα οποία εργάζονται σύγχρονοι καλλιτέχνες.

Το OnlyFans ιδρύθηκε το 2016 σαν μια ελεύθερη και δίκαιη πλατφόρμα για δημιουργούς κάθε είδους, αν και έγινε συνώνυμο της σεξουαλικής εργασίας μέσω της πανδημίας. Πέρυσι η πλατφόρμα εκτοξεύθηκε από 7,5 εκατομμύρια σε 85 εκατομμύρια χρήστες.

Τον Αύγουστο, η OnlyFans ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει το «σεξουαλικό» περιεχόμενο, λόγω θεμάτων που είχαν να κάνουν με το οικονομικό κομμάτι. Η εταιρεία ανέστρεψε γρήγορα την απόφασή της μετά από κατακραυγή.

Κατά ειρωνικό τρόπο, το τουριστικό συμβούλιο της Βιέννης, αφού αποφάσισε να ξεκινήσει την παρουσία του στο OnlyFans, αντιμετώπισε εμπόδια για να το προωθήσουν. Το Twitter, το Facebook και το Instagram απέρριψαν όλους τους συνδέσμους προς την πλατφόρμα, απαιτώντας από το διοικητικό συμβούλιο να επικοινωνήσει με τις ομάδες εξυπηρέτησης, γεγονός που επαναφέρει την λογοκρισία.

Photo: Unsplash.com/ alexander-kagan