Παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί και τα σκάνδαλα που έχει αντιμετωπίσει -με το τελευταίο να βρίσκεται μπροστά του μετά τις αποκαλύψεις της Haugen– , το Facebook ετοιμάζεται να μείνει στην ιστορία και να δώσει τη θέση του στο «metaverse». Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η μεγάλη αλλαγή θα γίνει στο πλαίσιο του νέου στόχου της πλατφόρμας. ενός διαδικτυακού κόσμου επικοινωνίας των χρηστών μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.
Μάλιστα, η ονομασία αναμένεται να αλλάξει μέχρι και την επόμενη εβδομάδα, τόσο κοντά είμαστε στη νέα σελίδα του κοινωνικού δικτύου. Ο Mark Zuckerberg προγραμματίζει να μιλήσει για την αλλαγή ονόματος στην ετήσια εκδήλωση «Connect» της εταιρείας στις 28 Οκτωβρίου, όμως μπορεί η σχετική αποκάλυψη να γίνει και νωρίτερα.
Οι φήμες περί αλλαγής προέκυψαν μετά από δημοσίευμα του Verge, (που επικαλείται πηγή με άμεση γνώση του θέματος) και το οποίο αναπαρήγαγε το πρακτορείο Reuters. Προς το παρόν, το Facebook έχει αναφέρει πως δεν σχολιάζει φήμες.
Σύμφωνα με το Verge, ο Zuckerberg φιλοδοξεί το Facebook να μείνει στην ιστορία ως κάτι περισσότερο από μέσο κοινωνικής δικτύωσης (με όλες τις επικρίσεις που έχει δεχτεί), ως βασικός δημιουργός του «metaverse». Ο ίδιος είχε δηλώσει στο Verge τον Ιούλιο ότι «θα αλλάξουμε έτσι ώστε οι άνθρωποι να μην μας βλέπουν πρωτίστως ως μια εταιρεία social media αλλά ως μια εταιρεία metaverse».
Σημειώνεται πως ριζική αναδιάρθωση είχε προηγηθεί και στη Google το 2015, η οποία μπήκε κάτω από την ομπρέλα» μιας μητρικής εταιρείας, της Alphabet, εν μέρει για να σηματοδοτήσει ότι είναι πια κάτι πολύ περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης.
Αν πάντως, σας εξιτάρει την περιέργεια η νέα ονομασία του Facebook, να σας πούμε ότι παραμένει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό που το ξέρουν ελάχιστοι άνθρωποι.
Όσον αφορά το metaverse, η Facebook θέλει να προωθήσει την συσκευή εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift και να ακολουθήσει τα χνάρια του Pokemon Go, στήνοντας ένα περιμβάλλον AR, μια εμβύθιση δηλαδή σε έναν πλαστό κόσμο. Ζούμε δηλαδή σε αυτή την εποχή πια, που ένας από τους 2-3 μεγαλύτερους κολοσσούς του πλανήτη, λέει ανοιχτά ότι θέλει να οδηγήσει τους 3.5 δισεκατομμύρια χρήστες του σε μια επίπλαστη πραγματικότητα. Για το όλο project, η εταιρεία θα ανοίξει σε βάθος πενταετίας 10.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
Ο όρος, πάντως, δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας, Νιλ Στέφενσον, για να περιγράψει έναν εικονικό κόσμο, όπου οι άνθρωποι δραπετεύουν από έναν δυστοπικό κόσμο.