«Το Facebook δε δείχνει ικανό να μπορεί να σβήσει ταυτόχρονα πολλές φωτιές». Με αυτή την ατάκα η Frances Haugen δίνει τον τίτλο σε αυτόν τον ασκό του Αιόλου που άνοιξε και πλέον έχει την κωδική ονομασία «Facebook Papers». Με τα έγγραφα που έφερε στη δημοσιότητα στις αρχές του μήνα, η Haugen επιχειρεί να φέρει την εταιρεία και τον Zuckerberg, όχι ενώπιον της καταστροφής, αλλά ενώπιον της αποδοχής των ευθυνών και της ηθικής χρεωκοπίας. Στόχος της; Να αλλάξει το Facebook.

«Το να φέρω το Facebook ενώπιον του Κογκρέσου για να καταθέσει, δεν είναι ένδειξη ότι θέλω να διαλυθεί. Πιστεύω στο καλό που μπορεί να πετύχει. Αυτό που θέλω όμως είναι να βρεθούν οι λόγοι που δεν πετυχαίνει αυτό το καλό» περιγράφει η Haugen, σύμφωνα με το CNN.

Τον τελευταίο χρόνο η εταιρεία έχει βρεθεί μπροστά σε έναν τυφώνα προβλημάτων, με πιο χαρακτηριστικά την εισβολή στο Καπιτώλιο και την εύκολη διάδοση υλικού δολοφονιών και μίσους. Το καρτέλ του Χαλίσκο (Cartél Jalisco Nueva Generación) στο Μεξικό, υπό τη νέα ηγεσία, χρησιμοποίησε το Facebook και το Instagram για να διαδώσει τις πράξεις του και ματωμένα πτώματα γέμισαν το feed χρηστών. Κι όχι μόνο. Και όπλα, και παράνομη διακίνηση, και ληστείες, όλα βρέθηκαν σε κοινή θέα.

Τι έκανε το Facebook; Αφού τα άφησε να διαδίδονται για αρκετές ημέρες, αποφάσισε να κατεβάσει κάποια και σε άλλα να βάλει προειδοποίηση. Αυτό όμως συνέβη μόνο κατόπιν ρεπορτάζ και οχλήσεων από το The Journal, οι δημοσιογράφοι του οποίου ρώτησαν ανώτατα στελέχη. Η απάντηση που πήραν για το ζήτημα, είναι ότι η Facebook εξετάζει την τεχνητή της νοημοσύνη για να την μετατρέψει σε ικανή να διαχειρίζεται τέτοιο περιεχόμενο.

Όσο όμως δεν γίνεται μια επένδυση σε moderators σε αγορές που δεν μιλάνε αγγλικά, αυτά τα φαινόμενα θα διαιωνίζονται. Σε χώρες της Αφρικής γίνεται πολύ πιο έντονα, παρά το ότι η εταιρεία δηλώνει πως έχει επενδύσει 13 δισ. δολάρια για 15.000 θέσεις εργασίας σε 20 περιοχές και για 20 γλώσσες πέραν των αγγλικών. Η Αιθιοπία είναι μια αγορά για την οποία γνώριζαν από καιρό ότι εξτρεμιστικές οργανώσεις χρησιμοποιούν το Facebook για υποκίνηση βίας και πραξικοπήματα. Και δεν έκανε τίποτα.Συνολικά, 40.000 άνθρωποι είναι στη μισθοδοσία της εταιρείας για τον τομέα ασφάλειας και προστασίας.

https://www.intronews.gr/7171-2-nea-epochi-gia-to-facebook-allazei-syntoma-i-onomasia

Τα Facebook Papers προκάλεσαν το rebranding

«Η εταιρεία είναι υποστελεχωμένη. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν αρκετοί προγραμματιστές που βλέπουν τι έχει κάνει το Facebook και αρνούνται να πάρουν πάνω τους το βάρος της υπαιτιότητας. Οι άνθρωποι δε θέλουν να δουλέψουν εκεί» αποκαλύπτει η Haugen.

Τα Facebook Papers που έχουν δει τη δημοσιότητα, καταδεικνύουν και το ρόλο που είχε η πλατφόρμα στην ανάπτυξη του κινήματος «Stop The Steal». Πρόκειται για την επωδό του Trump μετά τις χαμένες εκλογές του Νοεμβρίου, που υποστήριζε ότι είχε υπάρξει κλοπή και δολιοφθορά στις ψήφους και τα απέδιδε όλα σε πλεκτάνες από κομμουνιστές. Το κίνημα αυτό δεν άργησε να εφαρμόσει βία και να εισβάλει στο Καπιτώλιο στις 6 Ιανουαρίου.

Στην εσωτερική πλατφόρμα για τους υπαλλήλους της Facebook, ήταν πολλοί αυτοί που κατηγορούσαν την εταιρεία και έκαναν λόγο για ολιγωρία στα όρια του ύποπτου.

Ο Αντιπρόεδρος Επικοινωνίας της Facebook, John Pinette, δηλώνει πως «τα έγγραφα που κυκλοφόρησαν είναι μια μεθοδευμένη επιλογή μέσα από εκατομμύρια άλλα και σε καμία περίπτωση δεν οδηγούν σε δίκαιο συμπέρασμα για εμάς». Αν το Facebook έχει τα δικά του Facebook Papers, που του αποδίδουν έστω καλές προθέσεις, γιατί δεν διαρρέει κάποια απ΄αυτά μέσω του Τύπου;

«Έχουμε κατεβάσει 150 δίκτυα που χρησιμοποίησαν κακοποιητικά τη δημόσια σφαίρα από το 2017 και όλα προέρχονται από 50 χώρες, με την πλειοψηφία να βρίσκεται εκτός Ηνωμένων Πολιτειών».

Το κρίσιμο, λοιπόν, ερώτημα είναι: αν η Facebook, με αυτή την οικονομική δυνατότητα και τις δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων να εργάζονται γι΄αυτήν στα διάφορα τμήματα της, δεν δύναται να διαχειριστεί ταυτόχρονα πολλές φωτιές, τότε ποια εταιρεία μπορεί να το κάνει; Από ποια εταιρεία μπορεί να ελπίζει ο μέσος πολίτης ότι μπορεί να προστατευτεί; Η Facebook και η Google πάντως, έχουν ήδη κοπεί στις εξετάσεις τους.

Κι αυτή η περίοδος είναι το κρισιμότερο σταυροδρόμι για το Facebook. Το rebranding που επιχειρείται δεν είναι τυχαίο. Και τυχαίο δεν είναι ότι ανακοινώθηκε τόσο άμεσα. Το Metaverse πάντως, δεν είναι ένα πολύ ελκυστικό νέο επίπεδο, αν θεωρήσουμε πως η εμβύθιση σε εικονική πραγματικότητα δεν είναι κάτι το ευκταίο. Αλλά ο Zuckerberg το οραματίστηκε και το αντιλαμβάνεται ως κάτι το σπουδαίο, ως πρόοδο.

«Τεχνολογία και χρήμα πάνω από τους ανθρώπους». Αυτό πιστεύει η Haugen. Αυτό αποδεικνύει κάθε φορά το Facebook.