Είχαμε αρκετό καιρό να δούμε απεργία στα μέσα μεταφοράς και για να μη μας λείψει οι εργαζόμενοι αποφάσισαν την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου να κατεβάσουν ρολά, να βάλουν φρένα στα οχήματα και να μη λειτουργήσουν, με αιτία το δυστύχημα που συνέβη στον ΗΣΑΠ, με τον 41χρονο που έχασε τη ζωή του εξαιτίας προβλήματος σε μηχανή λείανσης.
Μια ημέρα μετά από το κλείσιμο τριών σταθμών μετρό με απόλυτη υπαιτιότητα της αστυνομίας, ελέω της πορείας για την επέτειο του Πολυτεχνείου, οι εργαζόμενοι στα τρία μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑ.ΣΥ.) προκήρυξαν απεργία 24 ωρών, απαιτώντας μεγαλύτερη ασφάλεια στον εργασιακό χώρο, αφού είναι μια πραγματικότητα πως έρχονται αντιμέτωποι με μεγάλο κίνδυνο. Παράλληλα, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας ως τις 09:00 και θα ολοκληρώσουν τα δρομολόγια στις 21:00. Το οποίο σημαίνει πως η κυκλοφορία τους θα αποκατασταθεί γύρω στις 10:00 και τα τελευταία δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 20:00.
Στην ανακοίνωσή τους για την απεργία, τα σωματεία της ΣΤΑ.ΣΥ. αφήνουν σαφείς υπόνοιες για αμέλεια της διοίκησης σχετικά με το μηχάνημα που σκότωσε τον 41χρονο και έστειλε στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση ακόμα δύο συναδέλφους, ενώ κατηγορεί εμμέσως και την εταιρεία από τη Δανία που ανέλαβε τη συγκεκριμένη εργολαβία.
Η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ. για την απεργία:
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενος στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».