Ένα από τα πιο πρωτοποριακά έργα στον κόσμο κατασκευάζεται στην έρημο, ένας σιδηρόδρομος 1.200 χλμ. βασισμένος στον ήδη υπάρχον «Etihad», που θα διασχίζει ολόκληρη την Αραβική Χερσόνησο.
Το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου, που αποτελείται από έξι ιδιαίτερα πλούσιες χώρες της Μέσης Ανατολής, το κατασκευάσει για να συνδέσει τα κράτη της περιοχής και το κόστος κυμαίνεται από τα 100 έως τα 250 δις δολάρια.
Ο νέος αυτός σιδηρόδρομος θα συνδέσει τον Περσικό Κόλπο με την Ερυθρά Θάλασσα, με στόχο την αναδιαμόρφωση του τομέα των μεταφορών και την μείωση των εκπομπών CO2, ενώ θα εκκινήσει και μια νέα εποχή οικονομικής ανάπτυξης.
Όλες οι σήραγγες του project του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου των ΗΑΕ, που θα διαδραματίσουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της θέσης των ΗΑΕ ως παγκόσμιου και περιφερειακού κόμβου μεταφορών, ναυτιλίας και εφοδιασμού.
Η ιδέα υλοποίησης εκφράστηκε το 2009 από τους ηγέτες της Σαουδικής Αραβίας, του Κουβέιτ, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Κατάρ, του Μπαχρέιν και του Ομάν, του γνωστού δηλαδή Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου.
Βασικό στοιχείο του δικτύου του νέου αυτού σιδηροδρόμου είναι ο υπάρχον σύγχρονος σιδηρόδρομος Etihad. Πρόκειται για μια σιδηροδρομική γραμμή επιβατικών και εμπορικών βαγονιών 1.200 χλμ. και κόστους 11 δις δολαριών, που εκτείνεται στα Εμιράτα και συνδέει τον Κόλπο του Ομάν με τον Περσικό Κόλπο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.
Τα εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει το project του Etihad Rail
Οι προκλήσεις του συγκεκριμένου project είναι τεράστιες, εξ’ου και το κόστος του. Θα περνάει από τούνελ, θα διασχίσει την έρημο, κάτι που από μόνο του αποτελεί εμπόδιο. Η ομάδα που εργάζεται σε αυτό, κατάφερε να ξεπεράσει μεγάλες τοπογραφικές προκλήσεις κατά την ανασκαφή των τούνελ και το πέτυχε αυτό χωρίς κανένα ατύχημα.
Ο Σεΐχης Hamad bin Mohammed Al Sharqi, Κυβερνήτης της Fujairah, επαίνεσε τις προσπάθειες της Etihad Rail να πραγματοποιήσει τη διάνοιξη σήραγγας χωρίς να επηρεάσει τις κοντινές κοινότητες, ενώ τηρεί τα υψηλότερα μέτρα ασφάλειας, ασφάλειας, βιωσιμότητας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Η ολοκλήρωση της εκσκαφής των εννέα σηράγγων κατέγραψε ένα εκατομμύριο ώρες εργασίας. Το έργο εποπτεύτηκε και πραγματοποιήθηκε από περισσότερους από 600 ειδικούς και εργάτες χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα μηχανήματα κατασκευής σήραγγας και σύγχρονες τεχνολογίες.
Η Etihad Rail είπε ότι έλαβε μια σειρά προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό του θορύβου και των κραδασμών που προκαλούνται από τις εκσκαφές.