Μπορεί μια κλασική πόλη όπως το Παρίσι να αλλάξει χαρακτήρα και να χαρακτηριστεί «πιο σύγχρονη»; Η απάντηση δεν είναι σαφής, ωστόσο, ένα νέο έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026, θα του δώσει νέα πνοή. Αυτό δεν είναι άλλο από τον ουρανοξύστη Tour Triangle που σχεδιάστηκε από το ελβετικό στούντιο Herzog & de Meuron.
Το ελβετικό αρχιτεκτονικό γραφείο Herzog & De Meuron, είναι γνωστό, καθώς είχε σχεδιάσει προηγουμένως το Ολυμπιακό στάδιο «Bird’s Nest» στο Πεκίνο. Οι Herzog & de Meuron είπαν ότι το σχήμα, που μοιάζει με την πυραμίδα του Λούβρου, ενώ έχει συγκριθεί και με κομμάτι σοκολάτα Toblerone και ένα τριγωνικό κομμάτι τυρί μπρι, προορίζεται να μεγιστοποιήσει τις γωνίες θέασης από το εσωτερικό του, ενώ μειώνει το μέγεθος της σκιάς που πέφτει στα γειτονικά κτίρια.
Ο Πύργος «Τρίγωνο» θα είναι ο μεγαλύτερος ουρανοξύστης που θα έχει χτιστεί στο κεντρικό Παρίσι από το 1973. Συνολικά θα αποτελεί το τρίτο ψηλότερο κτίριο εντός των ορίων της πόλης του Παρισιού, μετά από τον Πύργο Μονπαρνάς και τον Πύργο του Άιφελ.
Σχεδιασμένο για τη λεωφόρο Ernest-Renan, το κτίριο θα περιλαμβάνει γραφεία, ένα συνεδριακό κέντρο, καταστήματα, εστιατόρια και ένα ξενοδοχείο. Με ύψος 42 ορόφων, θα φιλοξενήσει περίπου 5.000 υπαλλήλους, με νέες θέσεις να ανοίγονται.
Το Tour Triangle επρόκειτο να είναι ένας βιώσιμος ουρανοξύστης, με στόχο να πετύχει υψηλή ενεργειακή απόδοση και να φτάσει τις πιστοποιήσεις HQE και BREEAM. Θα αξιοποιεί το φυσικό φως και θα παράγει το ένα τέταρτο του CO 2 ενός τυπικού κτιρίου του μεγέθους του. Φωτοβολταϊκά πάνελ θα τοποθετηθούν σε όλη τη νότια πλευρά του Τριγώνου. Η URW ισχυρίστηκε ότι το έργο ενσωματώνει τα υψηλότερα περιβαλλοντικά κατασκευαστικά πρότυπα.
Ο κατασκευαστής, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ακινήτων στην Ευρώπη, έχει επίσης προτείνει ότι το Triangle θα μπορούσε να αλλάξει τις χρήσεις του στο μέλλον, εάν χρειαστεί.
Θα αρχίσει να κατασκευάζεται μετά από 15 χρόνια, εν μέσω μιας τελευταίας προσπάθειας να ματαιωθεί το έργο από τους επικριτές του. Το κόστος του ανέρχεται στα 670 εκατ. ευρώ, το ύψος του θα είναι 180 μέτρα και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του έτους και να ολοκληρωθούν το 2026.
«Σχεδιάσαμε το Triangle για το Παρίσι και τους Παριζιάνους», ανέφεραν οι Herzog & De Meuron σε κοινή δήλωση. «Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε περισσότερο με αυτό το κτίριο είναι να είναι ανοιχτό σε όλους και να περιλαμβάνει ολόκληρη την κοινότητα».
Γιατί έχουν «φρενάρει» την κατασκευή του Tour Triangle
Η Unibail-Rodamco-Westfield ( URW ) σύναψε συμφωνία συνεργασίας με τη γαλλική ασφαλιστική πολυεθνική AXA , παρέχοντας οικονομική υποστήριξη για το πλήρες κόστος του έργου.
Ο Philippe Goujon, ο δήμαρχος του 15ου διαμερίσματος όπου θα χτιστεί, είχε δεσμευτεί να κάνει έκκληση στο δημοτικό συμβούλιο να αναβάλει την ανάπτυξη, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Ouest-France. Ένας από τους λόγους για να φρενάρουν την κατασκευή του ήταν ότι δεν ανταποκρινόταν πλέον στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων μετά από την πανδημία του κορονοϊού.
Η Le Parisien αποκάλυψε τον περασμένο μήνα ότι η Εθνική Οικονομική Εισαγγελία της Γαλλίας έχει ξεκινήσει έρευνα για καταγγελίες για ευνοιοκρατία από την πλευρά του δημάρχου του Παρισιού προς τη Viparis, την εταιρεία που διαχειρίζεται την τοποθεσία του Tour Triangle και είναι θυγατρική του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου του Paris Ile -De-France. Αυτό μπορεί να καθυστερήσει την κατασκευή του, παρότι η URW ήθελε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2024 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.
Εν τω μεταξύ, οι αριστερές πολιτικές παρατάξεις της πόλης έχουν διχαστεί σχετικά με το έργο. Ενώ το Κόμμα των Πρασίνων έχει συσπειρωθεί κατά του Tour Triangle και προληπτικά το κήρυξε ως «οικολογική παρέκκλιση», το κεντροαριστερό Σοσιαλιστικό Κόμμα (PS) της Δημάρχου Παρισιού Anne Hidalgo απέφυγε να λάβει μια τέτοια σκληρή στάση και είναι σε μεγάλο βαθμό υποστηρικτικό, σημειώνοντας ότι «θα είναι ένα πλεονέκτημα για την οικονομική ανάπτυξη και την επιρροή της πρωτεύουσας», αφού θα δημιουργήσει «περισσότερες από 5.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή του» σύμφωνα με την The Telegraph .
Όσον αφορά τις τελικές προσπάθειες να επιβραδυνθεί ή να εμποδιστεί εντελώς το Tour Triangle, το Πράσινο Κόμμα ελπίζει ότι τα αποτελέσματα μιας προκαταρκτικής ποινικής έρευνας σχετικά με ισχυρισμούς ευνοιοκρατίας από το γραφείο του Hidalgo προς τη Viparis, την εταιρεία που διαχειρίζεται τον εκθεσιακό χώρο στο Porte de Οι Βερσαλλίες, θα βάλουν τέλος στο Tour Triangle μια για πάντα.
Η Christine Nedelec, πρόεδρος της εκστρατείας SOS Paris , εξήγησε στην The Telegraph ότι το Tour Triangle «ήταν ένα σκάνδαλο από την αρχή» και ότι η κατασκευή του κτιρίου θα ήταν «μια οικονομική και οικολογική καταστροφή».
Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης , ο Goujon, ο οποίος ήταν από καιρό αντίθετος στο έργο, είπε ότι «τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν το 2008 για να δικαιολογήσουν την κατασκευή» του Tour Triangle από τον πρώην δήμαρχο του Παρισιού Bertrand Delanoë είναι πλέον «ξεπερασμένα» και ότι η ανάπτυξη « δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες των εταιρειών μετά την κρίσην του Covid-19 και την κυριαρχία της τηλεργασίας».
Photo: Herzog & de Meuron