Μετά από  την πανδημία του κορονοϊού, που ξέσπασε το 2020, έχουν επιβληθεί πολύ αυστηρά μέτρα στις πλατφόρμες ενοικίασης καταλυμάτων. Το να ταξιδέψει κανείς φαινόταν δυσοίωνο, ενώ με τόσους περιορισμούς, τεστ και χαρτιά που χρειάζονται, το ταξίδι σε μια άλλη χώρα έμοιαζε περισσότερο με ταλαιπωρία. Παρόλα αυτά, μετά από 18 μήνες πανδημίας, φαίνεται πως ο κόσμος μπαίνει δειλά δειλά σε travel mood. Ο CΕΟ και συνιδρυτής της πλατφόρμας Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, αναφέρεται στην σταδιακή ανάκαμψη της εταιρείας, παρά τις τεράστιες απώλειες που επήλθαν.

Το μέλλον της πλατφόρμας ήταν χλωμό, και πολλοί ήταν εκείνοι που αναρωτιόντουσαν αν θα καταφέρει να επιβιώσει στην μετα-κορονοϊού εποχή. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Κίνα με το που ξέσπασε η πανδημία, χάθηκε το 80% των κρατήσεων. Παρόλα αυτά αποζημίωσε τους πελάτες με 1 δισεκατομμύριο δολάρια, και πλέον επιστρέφει στα επίπεδα κρατήσεων του 2019, με τα έσοδα όλο και να αυξάνονται. Η αξία της εταιρείας αποτιμάται πλέον σε περισσότερα από 80 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου ίση με την συνολική αξία των Marriott International , Hilton Worldwide Holdings και Hyatt Hotels.

Έμαθαν από τα γεγονότα του περασμένου έτους ότι η κατάσταση είναι ακόμα κρίσιμη. Γνωρίζουν ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν και να βρεθούν με τις οικογένειές τους, τους αγαπημένους τους και τους φίλους τους και πολλοί αναζητούν τα καταλύματα ιδιωτικών δωματίων ή ολόκληρων σπιτιών που προσφέρουν οι Airbnb Hosts. Έχουν προσαρμοστεί στις συνθήκες, για ασφαλή ταξίδια που θα διευκολύνουν τις ανθρώπινες συνδέσεις.

Οι άνθρωποι ξοδεύουν περίπου το 25% του εισοδήματός τους στην στέγαση, ενώ τα έσοδα των καταλυμάτων για ταξίδια κυμαίνονται μεταξύ 700 δισεκατομμυρίων και 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Πλέον λιγότεροι θα ταξιδέψουν μόνο για μία ή δύο νύχτες. Θα υπάρχουν περισσότερες διαμονές μιας εβδομάδας, ενός και δύο μηνών. Αυτό θα γίνει το ψωμί και το βούτυρο της Airbnb κάποια στιγμή, είπε χαρακτηριστικά.

«Ετοιμαστείτε για το rebound του αιώνα. Ποτέ δεν είδαμε τα ταξίδια να πέφτουν κατά 80%. Σε συνολικό επίπεδο, τα ταξίδια πλησιάζουν ήδη τα επίπεδα του 2019 παγκοσμίως. Τα ταξίδια στο εσωτερικό πληθαίνουν. Δεν έχουν επιστρέψει τα διασυνοριακά ταξίδια πλήρως και τα αστικά ανακάμπτουν εν μέρει. Αλλά το τελευταίο τρίμηνο επιστρέψαμε στα επίπεδα του 2019, ακόμη και χωρίς να ανακάμψει το 68% της επιχείρησής μας» ανέφερε ο Μπράιαν.

Η πανδημία έδειξε ότι το μοντέλο της Airbnb είναι προσαρμόσιμο και ανθεκτικό. Βρίσκεται σε 100.000 κοινότητες σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου. «Είμαστε στην πόλη, είμαστε εκτός πόλης, είμαστε οικογένεια. Είμαστε συνταξιούχοι, είμαστε νέοι φοιτητές, είμαστε οικονομικοί. Προσφέρουμε πολυτέλεια, είμαστε μακροπρόθεσμοι, είμαστε βραχυπρόθεσμοι, είμαστε κυριολεκτικά τα πάντα. Και αυτό σήμαινε ότι εάν ένα πράγμα σταματήσει, όπως τα αστικά ταξίδια, ή τα διασυνοριακά ταξίδια, ή τα επαγγελματικά ταξίδια, που έβλαψαν τα ξενοδοχεία, είχαμε όλες αυτές τις εναλλακτικές» είπε χαρακτηριστικά. Φαίνεται αισιόδοξος για το μέλλον τόσο της εταιρείας, όσο και των ταξιδιών. Το ίδιο και εμείς.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Brian Chesky (@bchesky)

Πώς αποζημίωσαν τους πελάτες

Το πρώτο πράγμα που ζητάει κάποιος είναι η επιστροφή χρημάτων. Έλαβαν, λοιπόν, περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για αυτόν τον σκοπό, καθώς υπάρχουν πολιτικές όπου μπορείτε να ακυρώσετε οποιαδήποτε στιγμή την κράτηση. «Όταν ένας πελάτης πληρώνει την Airbnb, διατηρούμε τα χρήματα έως ότου παρέχονται υπηρεσίες. Είχαμε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μεσεγγύηση. Και το επιστρέψαμε».

Υπάρχουν όμως οικοδεσπότες που έχουν μια εξαιρετικά αυστηρή πολιτική ακύρωσης, όπου δεν μπορείτε να ακυρώσετε και αν το κάνετε, δεν παίρνετε τα χρήματά σας πίσω ή λαμβάνετε μόνο μια μερική επιστροφή χρημάτων. Παρέκαμψαν τις πολιτικές ακύρωσης του κεντρικού υπολογιστή και να έδωσαν πίσω τα χρήματα στους επισκέπτες, εάν δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν. Ήταν η σωστή απόφαση για τους επισκέπτες, αλλά δημιούργησε ένα τεράστιο πρόβλημα στους οικοδεσπότες. Έτσι, πήραν 250 εκατομμύρια δολάρια – σε μια εποχή που η επιχείρησή μας είχε επιβραδυνθεί – και τα δώσαμε στους ενοικιαστές μας. Πληρώσαn το 25% του ποσού που θα είχε πληρωθεί βάσει των πολιτικών ακύρωσης, γιατί δεν ήταν σε θέση να δώσουν όλο το ποσό.

Στις 5 Μαΐου, ανακοινώσανε απολύσεις, που ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που αντιμετώπισαν. Στα πρώτα 13 χρόνια λειτουργία, δεν χρειάστηκε ποτέ να κάνουν απολύσεις. Ο κορωνοϊός οδήγησε στην απόλυση περίπου του 25% των εργαζομένων μας, δηλαδή 1.800 – 1.900 υπαλλήλους, συν 1.000 εργολάβους. Έχασαν συνολικά περίπου το 40% των υπαλλήλων.