Μέχρι το 2025 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ριζική ανάπλαση και αναβάθμιση της μαρίνας Αλίμου. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο που απαιτεί επένδυση αξίας 100 εκατ. ευρώ. Την περασμένη Τετάρτη, η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο και τη διαχείριση της μαρίνας για 40 χρόνια, παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου τον σχεδιασμό της νέας μαρίνας και την αρχιτεκτονική μελέτη. Το πλάνο περιλαμβάνει την δημιουργία ζώνης καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείου, προβλήτας, πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου, φύτευση και αύξηση του πρασίνου, με στόχο την βελτίωση του μικροκλίματος της πόλης.

Ryanair: Πρόταση-τελεσίγραφο στον υπουργό Τουρισμού ειδάλλως αποχωρεί από την Ελλάδα

Η μαρίνα θα περιλαμβάνει επίσης, πύργο διοίκησης και ελέγχου, πάρκινγκ 850 θέσεων με αυξητική προοπτική, κάθετη δόμηση στην Ποσειδώνος, κατεβάσματα με φυτεύσεις που θα «ενώνουν» την πόλη με τη μαρίνα. Δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Επιπλέον, η νέα μαρίνα, θα αποκτήσει και πολιτιστικό αποτύπωμα, καθώς εκεί θα στεγαστεί η πλούσια σε έργα του 20ου αιώνα, Δημοτική Πινακοθήκη.

Ταυτόχρονα, ξεκαθαρίστηκε αυτό που το προηγούμενο διάστημα έδειχνε να ανησυχεί περισσότερο τους κατοίκους. Η ανησυχία, αφορά στα κτίρια, καθώς τόσο οι δημότες όσο και η ίδια η δημοτική Αρχή δεν ήθελαν να περιοριστεί ο ορίζοντας της πόλης στη θάλασσα.

Ο όγκος των κτιρίων θα είναι αραιός και τα κτίρια ισόγεια – ύψους έως 4,5 μέτρα – ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, οι πεζοπόροι θα έχουν θέα προς τη θάλασσα, καθώς περπατούν, σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει σήμερα.

Ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «Είναι ένα σχέδιο πρωτοποριακό, φιλικό στην πόλη, μια μαρίνα ανοιχτή για τους πολίτες, σύγχρονη και όμορφη, που θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη».

Ένα θέμα που προβληματίζει τους κατοίκους, είναι το κυκλοφοριακό και η πιθανότητα να αυξηθεί το φορτίο της πόλης, από τη στιγμή που η νέα μαρίνα θα αποτελέσει πόλο έλξης.

«Θα υπάρξουν μελέτες για το κυκλοφοριακό, θα προστατεύσουμε την παραλιακή ζώνη»

Μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος ανέφερε και το πλάνο που υπάρχει για τη δημοτική συγκοινωνία, η οποία θα κινείται από τις γειτονιές της πόλης προς τη μαρίνα και πίσω πάλι στις γειτονιές, ώστε να μην χρειάζεται να παίρνουν οι κάτοικοι το αυτοκίνητο τους.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, ο δήμαρχος Αλίμου, λέει ότι οι διαβουλεύσεις και οι αδειοδοτήσεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, οπότε, στις αρχές του 2023, θα ξεκινήσουν οι εργασίες και θα ολοκληρωθούν το 2025.

Όσο προχωρούν οι εργασίες, σταδιακά θα ανοίγει και η μαρίνα στους πολίτες.

Τέλος, το σχέδιο προβλέπει μείωση του αριθμού σκαφών. Σήμερα, ελλιμενίζονται 1.100 σκάφη, ενώ στη νέα μαρίνα θα ελλιμενίζονται περίπου 800. Πάνω σε αυτό, ο κος. Κονδύλης απάντησε: «Η μείωση θα συμμαζέψει την κατάσταση και θα βελτιώσει την ποιότητα. Αν θέλετε, αυτό είναι κι ένα στίγμα της ποιότητας στην οποία στοχεύει η εταιρεία, είναι μια ποιοτική λύση».