Συγκλονισμένη παραμένει η τοπική κοινωνία στους Αντιφιλίππους της Καβάλας, μετά τη συντριβή του Antonov που μετέφερε όπλα και πυρομαχικά από τη Σερβία, με τελικό προορισμό το Μπαγκλαντές. Ο Ουκρανός πιλότος του cargo αεροσκάφους, προσπάθησε να αποτρέψει το μοιραίο, όμως η φωτιά στον έναν κινητήρα δεν του επέτρεψε να σώσει τον εαυτό του και τους 7 συναδέλφους του. Ο ίδιος έκανε ηρωική προσπάθεια να μην πέσει το Antonov σε σπίτια, με αποτέλεσμα τώρα να μη θρηνούμε περισσότερα θύματα.
Σύμφωνα με την επικοινωνία που είχε με τον πύργο ελέγχου, ο πιλότος έχοντας καταλάβει πως δεν θα μπορούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο σε αεροδρόμιο, έκανε προσπάθειες για να μην ρίξει την «ιπτάμενη βόμβα» σε κατοικημένη περιοχή, καθώς γνώριζε ότι αν γινόταν κάτι τέτοιο, τότε θα γινόταν λόγος για μεγάλη τραγωδία.
Antonov: Η πορεία του αεροσκάφους πριν τη μοιραία συντριβή
Το αεροσκάφος έκανε στροφή 180 μοιρών, ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα και κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη της Καβάλας. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Τελικά, το αεροσκάφος δεν έφτασε ως το αεροδρόμιο, πέφτοντας έξω από τον οικισμό Παλαιοχωρίου Καβάλας.
Το Antonov είχε απογειωθεί από τη Σερβία, με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους πυρομαχικά. Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες Αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς τη Ντάκα, με ενδιάμεσους σταθμούς το Αμμάν της Ιορδανίας και το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 το βράδυ του Σαββάτου. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα 4 αναφέροντας χαρακτηριστικά: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».
Η ΥΠΑ ενεργοποίησε άμεσα τα πρωτόκολλα και στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας, ενημερώνοντας ότι οδηγείται σε αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ.
Τέλος, η υγεία των κατοίκων δεν απειλείται, μιας και το υπουργείο Άμυνας της Σερβίας είχε κάνει λόγο πως το φορτίο περιείχε φωτιστικά βλήματα, με τον καθηγητή Σαρηγιάννη να εξηγεί πως «ξέρουμε ότι αυτά περιέχουν φώσφορο και μετά από έκρηξη μπορεί να δώσει διοξείδιο του φωσφόρου, που μοιάζει με λευκή σκόνη».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως αυτή η λευκή σκόνη προκαλεί ερεθισμούς στα μάτια και στα χείλη, ωστόσο δεν απειλεί σε βάθος χρόνου την υγεία του ανθρώπου και του οικοσυστήματος. Ωστόσο, έχει μια ανησυχία για την ύπαρξη καύσης μεταλλικών και πλαστικών βλημάτων του αεροσκάφους, τα οποία με τη σειρά τους δίνουν τοξικές ουσίες.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Ερντογάν: Ζητάει την «βοήθεια» του Macron για την προμήθεια του αντιαεροπορικού συστήματος SAMP-T
Σχολή Οικονομικών του Κιέβου: Η Ρωσία κλέβει και εξάγει παράνομα τεράστιες ποσότητες σιτηρών