Δεν σταματούν οι αποκαλύψεις για το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή τουλάχιστον 57 ατόμων, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση. Ωστόσο δημιουργείται πλήθος ερωτημάτων για τη διαδικασία πρόσληψης, αλλά και της τοποθέτησης στον συγκεκριμένο σταθμό του 59χρονου σταθμάρχη. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι δεν γύρισε το κλειδί 118, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των τρένων και τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ο χρόνος εργασίας του 59χρονου σταθμάρχη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου, δηλαδή όταν έγινε το δυστύχημα βρισκόταν μόλις για πέμπτη ημέρα στη συγκεκριμένη θέση. Στο φως της δημοσιότητας ήρθε ακόμη η είδηση ότι αφέθηκε μόνος του να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων εκείνη τη, μοιραία ως αποδείχθηκε, βραδιά.

Ο 59χρονος είχε περάσει ως σταθμάρχης από τον σταθμό Λάρισας για πέντε ημέρες ως βοηθητικός τον Ιανουάριο και ακόμα μία ημέρα μαθητείας στις 24 Φεβρουαρίου. Συνολικά, ως βασικός σταθμάρχης είχε 14 ημέρες προϋπηρεσίας στην Καλαμπάκα και δύο ημέρες στους Νέους Πόρους. Συνολικά, δηλαδή, είχε εργαστεί 16 ημέρες – και αυτές σε μικρότερους σταθμούς.

«Ξέρουμε πού είναι ο ντελιβεράς αλλά όχι τα τρένα!» Αυτό δήλωσε στην «Καθημερινή» ο επί 40 χρόνια σταθμάρχης του Βόλου με αφορμή τα όσα έχουν ακουστεί ως τώρα για πολύνεκρη τραγωδία. Ειδικότερα, όπως τονίζει ο κ. Γιώργος Αποστολέρης, «δεν είναι δυνατόν να κρίνεται η ασφαλής κυκλοφορία των τρένων μόνο από έναν άνθρωπο».

Καταγγελίες για τη θέση του σταθμάρχη

Ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα καταγγέλλει στο Κontra ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που έχει συλληφθεί ως μοναδικός -μέχρι στιγμής – υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, πήγε στη θέση του «φυτευτός και με ρουσφέτι».

Σύμφωνα με καταγγελία του δημοσιογράφου Βασίλη Κανέλλη στο MEGA, υπάρχουν πέντε ακόμα αντίστοιχες μετατάξεις, δίνοντας μάλιστα μερικά τέτοια παραδείγματα. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, δούλευε μέχρι τη μετάταξή του στον ΟΣΕ, ως… αχθοφόρος του υπουργείου Παιδείας.

Μετατάξεις:

  • Από το παράρτημα ΑΜΕΑ Λάρισας – Σταθμάρχης στον ΟΣΕ
  • Από το πρωτοδικείο Βόλου – Σταθμάρχης Κυκλοφορίας
  • Από το υπουργείο Πολιτισμού – Σταθμάρχης, μηχανοδηγός, τεχνίτης γραμμής

 

«Ο σταθμάρχης πήρε τη θέση με παρέμβαση πολιτικού»

Για διεύρυνση του αριθμού των κατηγορουμένων πέραν του κατηγορούμενου σταθμάρχη στην τραγωδία στα Τέμπη, έκανε λόγο ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας που ανέλαβε την εκπροσώπηση συγγενών συνολικά εννέα θυμάτων και τραυματιών.

Το γραφείο του κ. Κούγια αναφέρει ότι θα υποστηρίξει την κατηγορία σε βάρος του ήδη κατηγορούμενου σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας αλλά και εις βάρος «όλων όσων κατά τη διάρκεια της ανακρίσεως διαπιστωθεί ότι έχουν ποινικές ευθύνες, «τόσο για τους θανάτους όσο και για όλες τις σωματικές βλάβες, αλλά και την ηθική βλάβη μη τραυματισμένων επιβατών που επέζησαν και δεν τραυματιστήκαν».

Προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο έλαβε ο σταθμάρχης 

Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε την Τετάρτη ο σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ. για την τραγωδία στα Τέμπη, ο οποίος έχει παραδεχθεί στην προανακριτική του κατάθεση ότι έκανε λάθος και στη συνέχεια στην ανακρίτρια, από την οποία ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο στις 14:00. Τον 59χρονο είχαν «δείξει» ως υπαίτιο τρεις συνάδελφοί του κατά τη διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις Αρχές.