Περιεχόμενα
Μετά τον χθεσινό «Γολγοθά» χιλιάδων οδηγών στην Αττική οδό, που εγκλωβίστηκαν στον παγετό μέσα στα οχήματα τους για πάνω από 20 ώρες, η εταιρεία που διαχειρίζεται τον πιο κεντρικό οδικό άξονα της Αττικής, έχει μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να αποκαλυφθούν πολυάριθμα σκάνδαλα. Από το κυβερνητικό μικροσκόπιο δεν ξέφυγε και η εταιρεία σιδηροδρόμων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία καλείται να πληρώσει πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ για την ταλαιπωρία των πολιτών από ακυρώσεις δρομολογίων της.
Το φιάσκο της Αττικής Οδού και οι «τρελές» απαιτήσεις για αποζημίωση της εταιρείας που τη διαχειρίζεται, εν μέσω καραντίνας
Στο μικροσκόπιο ειδικής επιτροπής, τίθενται οι ευθύνες της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, μετά την ολονύκτια ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες οδηγοί από το πρωί της Δευτέρας, εν μέσω της κακοκαιρίας «Ελπίς». Η αδυναμία της εταιρείας, να κρατήσει ανοιχτό τον πιο βασικό οδικό άξονα της Αττικής, εγκαταλείποντας τους οδηγούς στο έλεος του χιονιά, προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της κυβέρνησης και του ευρύτερου πολιτικού κόσμου.
Εκτός από την εισαγγελική έρευνα που διατάχθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, υπήρξε παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να αποζημιωθούν οι εγκλωβισμένοι οδηγοί με 2.000 ευρώ έκαστος, Επιπλέον, συγκροτήθηκε μία ειδική επιτροπή διερεύνησης, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος θα εξετάσει ποιες και τι είδους ευθύνες έχει η Αττική Οδός, ώστε να διαπιστωθούν πιθανές παραβάσεις από την πλευρά της και να επιβληθούν οι ανάλογες κυρώσεις.
Πάντως, η παράγραφος 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30), προβλέπει ότι σε περίπτωση που διακοπεί η κυκλοφορία λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας, παράλειψη της ίδιας της εταιρείας.
Όπως δήλωσε ο Κ.Καραμανλής «η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις. Και αυτό θα γίνει».
Από την πλευρά της η εταιρεία, πέρα από κάποιες δηλώσεις του υπεύθυνου Λειτουργίας, Φάνη Παπαδημητρίου, που ισχυρίστηκε ότι «όποιο σχέδιο είχαμε ήταν σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί με τόσα φορτηγά και αυτοκίνητα στο δίκτυο», δεν εξέδωσε καμία ανακοίνωση σχετικά με την κίνηση του υπουργού ή την κατακραυγή πού δέχεται.
Τα γεγονότα στην Αττική Οδό, φέρνουν στο προσκήνιο κινήσεις της εταιρείας, η οποία ανέστειλε προ διετίας αυξήσεις στα διόδια και απαίτησε γιγαντιαία αποζημίωση- ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ- για την καραντίνα, στο πρώτο κύμα του κορονοϊού.
Μεταξύ άλλων, βγήκε στην επιφάνεια πως η Αττική Οδός, το καλοκαίρι, εν μέσω πυρκαγιών, ανάγκαζε τους οδηγούς φορτηγών που είχαν προορισμό την Εύβοια και πυρόπληκτες περιοχές, για να παρέχουν είδη πρώτης ανάγκης, να πληρώνουν διόδια.
Πρόστιμο 100.000 ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ζημιές και την ταλαιπωρία των πολιτών
Η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων αποφάσισε σήμερα, Τρίτη 25 Ιανουαρίου, τη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας για την ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ζητάει από τη εταιρεία να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση των ζημιών αλλά και της ταλαιπωρίας που υπέστησαν οι επιβάτες, καλώντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της απόφασης της, η οποία προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ, για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης της προαναφερθείσας.
Συγκεκριμένα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε, την αποκατάσταση όλων των ζημιών που υπέστησαν οι επιβάτες λόγω της κατάργησης/ απώλειας των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης της, την οργάνωση εναλλακτικών υπηρεσιών μεταφοράς για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών της εταιρείας, οι οποίοι δεν έφτασαν στον τελικό προορισμό τους.