Από το μεσημέρι της Τρίτης, όταν και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε από την Αττική Οδό να δώσει αποζημίωση 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο όχημα, είχε ξεκινήσει μια συζήτηση για το αν είναι καλύτερο οι πολίτες να δεχτούν την αποζημίωση, ή θα πρέπει η Αττική Οδός να βρεθεί ενώπιον δικαστηρίου για να δώσει ακόμα μεγαλύτερα ποσά. Εξάλλου, η αποδοχή των 2.000 ευρώ δε θα ερχόταν έτσι, ως δώρο. Όσοι τις αποδέχονταν, θα υπέγραφαν χαρτί πως δεν θα έχουν στο μέλλον καμία άλλη νομική απαίτηση από την εταιρεία.

Με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Θεοδωρικάκο, να δηλώνει πως οι πολίτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση ξέχωρα από τα 2.000 ευρώ, εμφανίστηκε ήδη η πρώτη περίπτωση πολίτη που κάνει αγωγή και αξιώνει 10.000 ευρώ από την εταιρεία.

Πρόκειται για μια εγκλωβισμένη οδηγό από την Εύβοια που έμεινε 16 ώρες ακινητοποιημένη και διεκδικεί να της επιδικασθεί χρηματική ικανοποίηση για την ηθική της βλάβη ποσού 10.000 ευρώ, επικαλούμενη μεταξύ άλλων την ταλαιπωρία της, αλλά και το γεγονός ότι χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση αυτό το δρόμο καταβάλλοντας όλα αυτά τα χρόνια υπέρογκα ποσά για διόδια.

Στα «σχοινιά» η Αττική Οδός

Μιλώντας στο Eviathema.gr, ο δικηγόρος της κ. Ιωάννης Καλαβρής δήλωσε ότι η εντολέας του δεν κρίνει ότι τα 2.000 ευρώ αντιστοιχούν στην ταλαιπωρία που υπέστη και την ηθική βλάβη που βίωσε. Τονίζει μάλιστα ότι κανείς διαμεσολαβητής δε μπορεί να ορίσει μονομερώς το ύψος της αποζημίωσης, όπως έκανε ο πρωθυπουργός, και πως ο καθένας θα πρέπει να το λύσει αυτό νομικά μαζί με την εταιρεία. Αρμόδια είναι τα δικαστήρια και εκεί προσφεύγει η γυναίκα, κάτι που δύσκολα δε θα συμβεί και από άλλους πολίτες.

Το μεγάλο ερώτημα βέβαια εδώ είναι πόσο καιρό θα χρειαστούν τα δικαστήρια για να ορίσουν το ύψος της αποζημίωσης που θα πληρώσει η Αττική Οδός και αν η ενάγουσα και όσοι ακολουθήσουν το παράδειγμα της, θα έχουν τη διάθεση να αντέξουν τις κωλυσιεργίες που θα υπάρξουν στην πορεία μέχρι να αποζημιωθούν. Εξίσου σημαντικό ζήτημα είναι αν η Αττική Οδός θα αποδεχτεί την πλήρη ευθύνη ή αν θα επιχειρήσει με στοιχεία να μεταφέρει μέρος της ευθύνης και στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, οπότε ίσως εκεί το δικαστήριο να ορίσει πως μέρος της αποζημίωσης πρέπει να το πληρώσει το κράτος.