Σε κάθε σενάριο για πιθανό Αρμαγεδδόνα στη Γη, υπάρχουν πάντα εκείνοι οι λίγοι, οι πολύ πλούσιοι, που έχουν προνοήσει για να σώσουν το τομάρι τους. Μια υπόθεση εργασίας αφορά σε κάποια καταφύγια κάτω από τη Γη που έχουν φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο ώστε να τους παρέχουν ανέσεις 5αστερου ξενοδοχείου την ώρα που από πάνω τους θα πεθαίνει κόσμος. Μια άλλη υπόθεση είναι η κατασκευή ενός διαστημικού σκάφους που θα έχει καύσιμα για μήνες μέχρι να επανέλθει σε μια Γη όπου η ανθρωπότητα έχει καταστραφεί.

Ίσως αυτό που συμβαίνει τώρα με τον διαστημικό αγώνα που κάνουν Τζεφ Μπέζος, Ίλον Μασκ και Ρίτσαρντ Μπράνσον να είναι το πρελούδιο ενός μέλλοντος όπου η ανθρωπότητα θα πρέπει να διχαστεί για να ζήσουν κάποιοι και οι άλλοι να ζήσουν σε έναν πλανήτη που καταρρέει. Κάτι σαν το Interstellar δηλαδή.

Οι τρεις δισεκατομμυριούχοι έγιναν αυτό που είναι σήμερα γιατί είχαν ένα όραμα και αυτό ήταν να κυριαρχήσουν σε κάθε πιθανό πεδίο. Ήθελαν να πρωτοπορούν και να πηγαίνουν την ανθρώπινη εξέλιξη ένα βήμα παραπέρα. Είναι προφανή τα ιδιοτελή κίνητρα τους, χάρη στα οποία όμως όλος ο κόσμος απολαμβάνει σήμερα κάτι. Είτε αυτό αφορά την άμεση παράδοση της Amazon είτε τη σειρά Lord of The Rings.

Την ίδια στιγμή όμως, αυτό που στη μικρή εικόνα αποκαλούμε «όραμα», στη μεγάλη εικόνα είναι περιβαλλοντική επιβάρυνση του πλανήτη στον οποίο ζούμε και ξέρουμε ότι μπορεί να μας προσφέρει ζωή για τα επόμενα 100 εκατομμύρια χρόνια ή μέχρι να αρχίσει η συστολή του γαλαξία μας και να εξαφανιστούμε.

Ναι, ο άνθρωπος θέλει να μετοικήσει στον Άρη από το 1980. Ναι, ο άνθρωπος θέλει να βρεθεί σε κάθε εκατοστό του πλανήτη και του Milky Way. Αλλά με τι κόστος; Σύμφωνα με μια έρευνα που κάνει η καθηγήτρια Ελοΐζ Μαράις του UCL, η αυξανόμενη εμπορική χρήση των πυραύλων προς το διάστημα, σε μερικά χρόνια θα φέρουν ένα φορτίο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ισοδύναμο με αυτό που αφήνουν ως σήμερα οι πτήσεις με αεροπλάνο. Κάθε χρόνο άλλωστε σημειώνεται μια αύξηση 5.6%!

Για το ταξίδι του Μπέζος που γίνεται σήμερα, το αποτύπωμα στην ατμόσφαιρα είναι περί τους 300 τόνους CO2, ένας αριθμός fix για πλήρωμα 4 ατόμων. Το 2020 έγιναν 114 πτήσεις πυραύλων, αριθμός τοσοδούλικος σε σχέση με τις 100.000 πτήσεις που γίνονται κάθε χρόνο, ακόμα και σε χρονιά πανδημίας. Το πρόβλημα όμως είναι πως τα αέρια των πυραύλων μένουν στο πάνω στρώμα της ατμόσφαιρας για 2-3 χρόνια. Αυτά τα αέρια αναμειγνύονται με το νερό που εξατμίζεται και ανεβαίνει ψηλά για να σχηματίσει σύννεφα, που μεταφέρουν ζεστό αέρα.

Έτσι, εμφανίζονται μέρες με υψηλή θερμοκρασία, συννεφιά και υψηλή υγρασία, που είναι το χειρότερο σενάριο για τον άνθρωπο. Παράλληλα, αυτό οδηγεί σε αύξηση του όζοντος στην τροπόσφαιρα και επιτείνεται το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

https://www.intronews.gr/sta-chnaria-tou-branson-oi-protoi-ellines-pou-tha-pane-gia-tourismo-kai-douleia-sto-diastima

Αυτό μπορεί να είναι προς το παρόν μια πρόβλεψη, αλλά σύντομα θα γίνει πράξη. Μέσα σε αυτή τη δεκαετία η μετακίνηση προς το διάστημα θα αυξάνεται κατά 17.5% κάθε χρόνο και το 2031 αυτή η βιομηχανία θα έχει τζίρο 2.5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Από το 2018, όταν ο Ίλον Μασκ ανέπτυξε το όραμα του για αποικία στον Άρη, μια μερίδα πλουσίων της Γης συμμετέχει σε μια άτυπη δημοπρασία για να εξασφαλίσει θέση σε πτήση για το διάστημα. Στο δικό τους μυαλό είναι οραματιστές. Και στην πρώτη ανάγνωση ημών των υπολοίπων.

Στην πράξη όμως βλέπουμε μεγιστάνες να διοχετεύουν πόρους σε μια βιομηχανία με μηδέν επίδραση στη Γη, σε μια περίοδο που αυξάνονται οι πυρκαγιές σε δάση, οι φυσικές καταστροφές, που οι άνθρωποι σε πολλά μέρη του πλανήτη δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό.

Μόνο για την εκτόξευση ενός πυραύλου της NASA, το κόστος ξεπερνάει τα 800 εκατομμύρια. Ο Μασκ έχει μειώσει το κόστος στα 10 εκατομμύρια. Και πάλι δεν είναι ένα αμελητέο ποσό.

Ο αγώνας για την κατάκτηση του διαστήματος έχει ξεκινήσει για τα καλά. Το ερώτημα είναι πόσοι από εμάς θα βρίσκονται σε αυτό το «σκάφος». Προς το παρόν, με μπροστάρηδες αυτούς τους 3, φαίνεται πως η πλούσια μεριά της Γης έχει αποφασίσει να σπρώξει την ανθρωπότητα μέχρι εκεί που δεν είχε τολμήσει κανείς ως τώρα. Ποιο θα είναι το κόστος..;