Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας που ευθύνεται για το μοιραίο λάθος το οποίο οδήγησε στην τραγωδία στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης ολοκλήρωσε πριν λίγες ώρες την απολογία του που διήρκεσε 7.5 ώρες και η ανακρίτρια έδωσε εντολή να παραμείνει σε προφυλάκιση μέχρι νεοτέρας.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως δεν είχε απολογητικό υπόμνημα στην απολογία του και απάντησε σε όλα τα ερωτήματα της ανακρίτριας.
Τι είπε στην απολογία του ο σταθμάρχης
Τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από τις πρώτες ώρες δείχνουν έναν άνθρωπο άπειρο για τη συγκεκριμένη θέση, ο οποίος δεν γνώριζε με ακρίβεια πώς έπρεπε να διαχειριστεί την ταυτόχρονη ύπαρξη δύο αμαξοστοιχιών στην ίδια γραμμή.
Παράλληλα, σύμφωνα με το Star αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων ο σταθμάρχης φέρεται να λέει «Έχω σύγκρουση» στον σταθμάρχη των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος του είπε «Τι έκανες;», με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη να απάντά: «Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι». Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα κι είδε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο κι αντιλήφθηκε ότι κάτι συνέβη.
«Την πάτησα» είπε ο σταθμάρχης
Είναι σαφές πάντως από τις πρώτες του κουβέντες σε συναδέλφους του πως ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε συνειδητοποιήσει επακριβώς το μέγεθος της ζημιάς. Ήταν ιδιαίτερα νευρικός στο πρώτο άκουσμα της σύγκρουσης, αλλά ακόμα δεν είχε πει κάτι. Τις πρώτες ώρες της Τετάρτης όμως, που άρχισαν να φθάνουν οι πληροφορίες για τους νεκρούς των Τεμπών, φέρεται να είπε σε συνάδελφό του «την πάτησα», αντιλαμβανόμενος πως πλέον οι εξελίξεις θα ελάμβαναν μορφή χιονοστιβάδας.
Οι μοιραίοι διάλογοι πριν τη σύγκρουση
Μία σειρά ηχητικών ντοκουμέντων λίγο πριν από την τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τους μοιραίους χειρισμούς του σταθμάρχη Λάρισας. Αρχικά, δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62 , προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο – το 1564, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου.
Ακολούθως, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου, μια εντολή που θα είχε οδηγήσει στην αποφυγή του μοιραίου δυστυχήματος.
Στην τελευταία συνομιλία που είχε ο σταθμάρχης με τον οδηγό της Intercity 62 της δίνει την ίδια εντολή, να συνεχίσει δηλαδή την κατεύθυνσή της προς τους Νέους Πόρους. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» Πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Σε αργία έχουν τεθεί ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος όπως γνωστοποιεί με σημερινή ανακοίνωση του ο ΟΣΕ.
Δεσμεύεται ότι «θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τα αίτια του τραγικού συμβάντος στο οποίο χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές. Από την πρώτη στιγμή η διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και με ειδικά συνεργεία έχουν ρίξει το βάρος τους στον απεγκλωβισμό των επιβατών και τη συνολική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο πεδίο συνδράμοντας όλους τους συναρμόδιους φορείς».
Εκφράζοντας για άλλη μια φορά τα συλλυπητήρια και την οδύνη του αναφέρει πως «υπό το βάρος τέτοιων συνθηκών και με βάση αυτές τις προτεραιότητες είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Οργανισμός να ανταποκριθεί στην λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω των ΜΜΕ κάτι το οποίο θα συμβεί το επόμενο διάστημα με το μέγιστο σεβασμό στα θύματα του δυστυχήματος».