Πάνω από 7 ώρες κράτησε η απολογία του σταθμάρχη Λάρισας και με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, κρίθηκε εχθές Κυριακή 5/6 προφυλακιστέος. Όσο περνούν οι ημέρες από την τραγωδία στα Τέμπη, τόσα περισσότερα ακούγονται για τα λάθη που οδήγησαν στην σύγκρουση των τρένων, με τους ειδικούς και εργαζόμενους να θεωρούν πώς δεν οδηγήθηκαν τα πράγματα εκεί μόνο από «ανθρώπινο λάθος».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Open, υπάρχουν ΦΕΚ που επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες της υποστελεχωμένης Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που καταγγέλλει ότι αντί να την ενισχύουν την υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο. Όπως αναφέρουν οι καταγγελίες αποσπούν πολύτιμους υπαλλήλους από τις θέσεις τους και τοποθετούνται σε πολιτικά γραφεία. Για παράδειγμα δυο τακτικοί υπάλληλοι της ΡΑΣ είχαν αποσπαστεί σε βουλευτικό γραφείο και πολιτικό κόμμα με υπουργικές αποφάσεις.

Τo ρεπορτάζ επιβεβαιώνει και η ίδια η ΡΑΣ που τονίζει ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά στη Διεύθυνση Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας που έχει μόλις 6 υπαλλήλους εκ των οποίων οι δύο είναι ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής. Τέλος, βέβαια υπογραμμίζει ότι όσους υπαλλήλους και να είχαν δεν θα έφτασαν για να ελέγξουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, πόσο μάλλον όταν το προσωπικό είναι στην καλύτερη περίπτωση ελάχιστο.

Καταγγελίες για τη θέση του σταθμάρχη

Ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα καταγγέλλει στο Κontra ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που έχει συλληφθεί ως μοναδικός -μέχρι στιγμής – υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, πήγε στη θέση του «φυτευτός και με ρουσφέτι».

Σύμφωνα με καταγγελία του δημοσιογράφου Βασίλη Κανέλλη στο MEGA, υπάρχουν πέντε ακόμα αντίστοιχες μετατάξεις, δίνοντας μάλιστα μερικά τέτοια παραδείγματα. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, δούλευε μέχρι τη μετάταξή του στον ΟΣΕ, ως… αχθοφόρος του υπουργείου Παιδείας.

Τέμπη

«Ο σταθμάρχης πήρε τη θέση με παρέμβαση πολιτικού»

Για διεύρυνση του αριθμού των κατηγορουμένων πέραν του κατηγορούμενου σταθμάρχη στην τραγωδία στα Τέμπη, έκανε λόγο ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας που ανέλαβε την εκπροσώπηση συγγενών συνολικά εννέα θυμάτων και τραυματιών.

Το γραφείο του κ. Κούγια αναφέρει ότι θα υποστηρίξει την κατηγορία σε βάρος του ήδη κατηγορούμενου σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας αλλά και εις βάρος «όλων όσων κατά τη διάρκεια της ανακρίσεως διαπιστωθεί ότι έχουν ποινικές ευθύνες, «τόσο για τους θανάτους όσο και για όλες τις σωματικές βλάβες, αλλά και την ηθική βλάβη μη τραυματισμένων επιβατών που επέζησαν και δεν τραυματιστήκαν».

«Ψέμα ότι ο διορισμός του σταθμάρχη ήταν ρουσφέτι»

«Ψέμα ότι ο διορισμός του σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι», ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, συμμπληρώνοντας πως έχει ερευνήσει ο ίδιος το θέμα. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να βγει στο φως η αλήθεια για το τραγικό δυστύχημα. Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο γίνεται μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που είναι δημόσια. «Η κινητικότητα άνοιξε και ζήτησε ο ΟΣΕ 18 θέσεις για σταθμάρχες. Έκαναν αίτηση από όλο το ελληνικό δημόσιο δύο και το σύστημα αυτόματα τους πήρε, εφόσον πληρούσαν τα κριτήρια. Στη συνέχεια πέρασαν από την αρμόδια επιτροπή του ΟΣΕ, τους έκρινε κατάλληλους και τους πήγαν για εκπαίδευση, δεν χρειαζόταν να κάνει κάποιος ρουσφέτι», διευκρίνησε.