Περιεχόμενα
Νέες καταγγελίες έρχονται στο «φως» για τα όσα συνέβαιναν στον σταθμό της Λάρισας όπως και για τις συνήθειες του σταθμάρχη εν ώρα εργασίας. Πολίτες κάνουν λόγο για μια εικόνα χάους, με τον σταθμάρχη να έχει ξεχάσει ανοιχτά τα μικρόφωνα από όπου γίνονταν ανακοινώσεις, εντός του σταθμού, και λόγω αυτού ακούγονταν μουσικές άλλα και συνομιλίες που δεν έπρεπε.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το STAR, πολίτες καταγγέλλουν τι συνέβαινε στο σταθμαρχείο μία ημέρα πριν από τη μοιραία μετωπική σύγκρουση:
«Λες και ήταν σε κάποιο πανηγύρι», λέει κάτοικος της Λάρισας περιγράφοντας την εικόνα την 27η Φεβρουαρίου.
«Ο κύριος που βγάζει τις ανακοινώσεις ήταν πολύ εύθυμος. Ξέχασε δύο φορές το μικρόφωνο ανοιχτό, τη δεύτερη φορά το ξέχασε περισσότερη ώρα» επισήμανε άλλος κάτοικος Λάρισας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι μοιραίος σταθμάρχης δεν ήταν προσεκτικός.
Όταν ο πολίτης ρωτήθηκε τι έλεγε ο σταθμάρχης, ο πρώτος απάντησε: «Είχε συνομιλία με τον διπλανό του, απλά ήταν και άλλος κόσμος μέσα, δεν καταλαβαίναμε τι έλεγε αλλά φαινόταν ότι μπέρδευε τα λόγια του».
«Έτρεξε ο σεκιούριτι να τους πει να κλείσουν τα μικρόφωνα» πρόσθεσε δε.
«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης»
Σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας τα λάθη του οποίου φαίνεται ότι συνετέλεσαν καθοριστικά στο να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς είχε προχωρήσει, πριν από ένα 24ωρο, ο πρώην διευθυνητής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου». Όπως εξήγησε στην ΕΡΤ «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα “μαύρο κουτί” που καταγράφει τις κινήσεις που γίνοντα σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποίησει καθώς τις προηγούμενες ημέρες από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή». Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει αποκαλυφθεί, ο Βασίλης Σαμαράς ήταν πέντε ημέρες σερί νυχτερινή βάρδια στο σταθμαρχείο Λάρισας πριν το μοιραίο βράδυ.
Τέμπη: «Στα χαρτιά» τα ωράρια στο σταθμαρχείο
Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από νέα ντοκουμέντα που έχουν έρθει «στο φως» από το βιβλίο παράδοσης–παραλαβής στο σταθμαρχείο, τα ωραία ήταν μόνο «στα χαρτιά».
Στα νέα ντοκουμέντα του Star φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι σταθμάρχες δεν τηρούσαν το ωράριο που είχε καθοριστεί από το μηναίο πρόγραμμα. Μάλιστα, στις 27 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις μία ημέρα πριν τη φονική σύγκρουση, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που είναι νυχτερινός παραδίδει στον Π.Κ. ξεχνώντας να γράψει την ώρα.
Παράλληλα, την ίδια κιόλας ημέρα, το ζευγάρι των πρωινών σταθμαρχών παραδίδει στους δύο απογευματινούς. Όμως, ενώ έπρεπε να σχολάσουν βάσει προγράμματος στις τρεις το μεσημέρι, εκείνοι παραδίδουν μία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις δύο.
Την ίδια ώρα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ξανακάνει νύχτα και ενώ έπρεπε να παραδώσει στις επτά το πρωί, παραδίδει μία ώρα νωρίτερα.
Το μπάχαλο με τις βάρδιες συνεχίζεται και μετά τη σύγκρουση, όταν κάποιος διορθώνει με μπλάνκο την παράδοση-παραλαβή.