«Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου»! Αυτά ήταν τα λόγια του εκπαιδευτή μηχανοδηγών, Νίκου Τσουρίδη σχετικά με την απειρία του κατηγορούμενου σταθμάρχη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
«Τα βίντεο τα είδα σήμερα το πρωί από την εκπομπή σας. Η παλινδρόμηση που έκανε η αμαξοστοιχία είναι γιατί είχε μπει σε λάθος γραμμή. Άκουσα τον σταθμάρχη, που ήταν τελείως άπειρος και δεν έπρεπε να είναι εκεί πέρα, να λέει ότι «φλασάρει το κλειδί». Αυτό τι σημαίνει, ότι δε λειτουργούν οι αιχμές, δεν είναι σίγουρος ότι οι αιχμές δουλεύουν κανονικά και μπορεί να τις πάει δεξιά ή αριστερά. Αυτή η αλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από τον πίνακα του σταθμού. Εάν υπάρχει βλάβη, πάει κάποιος και το σταθεροποιεί ή στέλνει τον κλειδούχο με το σύστημα ασφάλειας πάει και το αποσυνδέει και το γυρίζει χειροκίνητα», είπε αρχικά, μιλώντας στο Mega και πρόσθεσε: «Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη τη στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει. Δεν λειτουργούσε το μυαλό του. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου. Οι παλιοί σταθμάρχες που είχαμε συνεργαστεί, δεν πάταγαν το πόδι τους στην Λάρισα εάν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια, για να αναλάβουμε καθήκοντα υπευθύνου. Στις βάρδιες πρέπει να είναι οπωσδήποτε 2. Παλιά θυμάμαι ήταν στις βάρδιες ο κεντρικός σταθμάρχης, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, ο βοηθός και ένας βοηθός και από πάνω ο επιθεωρητής. Κανονικά η βάρδια είναι 2-10 δεν ξέρω εάν τους έγραφαν υπερωρίες και έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα».
Τι ισχύει για το κλειδί που «φλάσαρε»
Αναφορικά με το βίντεο που δείχνει το περιστατικό με το κλειδί που «φλάσαρε», που έγινε 20 λεπτά πριν το φρικτό τροχαίο ο κ. Τσουρίδης εξήγησε πως, «ήταν ανάποδα το κλειδί. Γι΄αυτό ο προϊστάμενος του λέει «πες μου για να ενημερώσω», εννοεί τους Ιταλούς, την Hellenic Train. Το προσωπικό που είναι στις αμαξοστοιχίες είναι σε άλλη εταιρεία και ο σταθμάρχης σε άλλη εταιρεία (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά. Έχουν καταλάβει οι άλλοι ότι έχει κάνει κάτι στραβά και του μιλάνε. Αυτός λέει ότι του φλάσαρε το κλειδί. Το φλασάρει σημαίνει ότι οι ενδείξεις πάνω, αν αναβοσβήνει και δεν είναι σίγουρος εάν έχουν ασφαλίσει ή όχι οι αιχμές».
Για τη φράση «έγινε μία τράκα», τοποθετήθηκε ο κ. Τσουρίδης λέγοντας:
«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι ψύχραιμοι, γι’ αυτό και περνάνε και ψυχομετρικές εξετάσεις. Να σας πω για την δουλειά του ρυθμιστή. Μέχρι το 2020, υπήρχε στην Καρόλου στον 3ο όροφο, ένα γραφείο, ο ρυθμιστής. Εκεί ήταν ένας σταθμάρχης, ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών και έλεγχαν επί 24ώρου βάσεως 365 μέρες τον χρόνο, την κυκλοφορία. Αυτό σταμάτησε να λειτουργεί, υπολειτουργεί γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέσυρε τους μηχανοδηγούς, τους προϊσταμένους που ήταν εκεί πέρα, θα έκανε δικό της συντονιστικό κέντρο στη Συγγρού και από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι έγινε. Επιβάλλεται το συγκεκριμένο γραφείο να επαναλειτουργήσει πάση θυσία», σημείωσε.