Είναι συνώνυμα των εύκολων αγορών. Τα καταστήματα Zara φέρουν το πιο δημοφιλές brand στην ευρωπαϊκή αγορά και στην Ελλάδα είναι άκρως αγαπητά. Στον τομέα των επιχειρήσεων, όπως και στα πάντα στη ζωή, οτιδήποτε μένει στάσιμο, πεθαίνει. Όλα πρέπει να εξελίσσονται και να επεξεργάζονται νέες ιδέες και ανοίγματα. Και η Inditex, η εταιρεία-κολοσσός που έχει το brand, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για να κάνει σε μεγάλη κλίμακα κίνηση-ματ ως προς την εμπειρία αγορών στα καταστήματα.
Μετά τα καταστήματα ρούχων, ήρθαν τα Zara Home. Το brand ήθελε να γίνει συνώνυμο της οικειότητας, του coziness, να δημιουργεί σε κάθε πελάτη την αίσθηση πως είναι στο σπίτι του, να του γεννά εικόνες για το πώς θα φτιάξει τον προσωπικό του χώρο, το οχυρό του. Τα αρώματα χώρου που είναι πλέον must, έχουν συνδέσει την αίσθηση της όσφρησης με το brand.
Προς αυτή την κατεύθυνση, τη σύνδεση με αισθήσεις που κυριαρχούν στο υποσυνείδητο, τα Zara, η Inditex, έχει από μήνες καταθέσει αίτηση κατοχύρωσης ονόματος για καταστήματα καφέ, όπως δηλώνουν τα επίσημα αρχεία που δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIOP).
Ο εντυπωσιακός χώρος των Zara στην Αθήνα
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, τα Zacaffe, όπως θα λέγονται τα pop up stores, δε θα βρίσκονται μόνο μέσα σε καταστήματα, όπου θα λειτουργούν αναβαθμιστικά στην εμπειρία αγορών, αλλά θα συναντιούνται και σε διάφορα επισιτιστικά κόνσεπτ. Πρώτες πόλεις στις οποίες θα λειτουργήσουν, είναι το Παρίσι, το Λονδίνο, η Λισαβόνα (όπου υπάρχει και ζαχαροπλαστείο Zara by Castro που προσφέρει τα περίφημα pasteis de nata) και στη Μαδρίτη σε κατάστημα Zara Man.
Α, υπάρχει και μια ελληνική πόλη: η Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, στον εντυπωσιακό Πύργο του Πειραιά που εγκαινιάστηκε στο φινάλε του 2024, η Zara είχε νοικιάσει δικό της χώρο για κατάστημα με ένδυση και υπόδηση, αλλά και για coffee concept store.
Καθότι υπάρχουν πάντα πολλά γραφειοκρατικά ζητήματα και προκύπτουν και ζητήματα ανταγωνισμού από άλλα brands, θα πάρει καιρό μέχρι να το δούμε να εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα, αλλά είναι ξεκάθαρο πως τα Zara πάνε να κάνουν ένα μεγάλο level up στο brand τους που θα ανεβάσει και τα έσοδα.