Με το κλίμα βαρύ σε όλη τη χώρα μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, «ξεσκονίζεται» πλέον κάθε υπηρεσία και υποδομή με σκοπό την ασφάλεια των πολιτών.
Γι’ αυτόν τον λόγο λοιπόν, μόλις είδαν το φως της δημοσιότητας καταγγελίες για το μετρό Πειραιά, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διέταξε προκαταρκτική εξέταση. Η εντολή που έδωσε αφορά την αξιολόγηση των στοιχείων που αποκαλύφθηκαν και τον έλεγχο παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.
Τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρονται σε 390 καταγραφές βλαβών και αστοχιών, μεταξύ των οποίων εισροή υδάτων σε σήραγγα του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα να εμφανίζονται έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές.
Μάλιστα, τα προβλήματα καταγράφονται και σε τμήματα της γραμμής προς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα με τα έγγραφα να κάνουν αναφορές σε αστοχίες, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται και σε θέματα σκυροδέτησης.
Οι πληροφορίες για την υπόθεση αναφέρουν πως η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» να μεριμνήσει σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για την διόρθωση των προβλημάτων, πλην όμως χωρίς μέχρι στιγμής να έχει κάποιο αποτέλεσμα στις επιστολές που έχει αποστείλει.
Όπως αναφέρεται στην σελίδα Datajournalists η εν λόγω κοινοπραξία είναι η ίδια που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014 και βρίσκεται στο επίκεντρο του δημοσίου διαλόγου μετά την τραγωδία στον θεσσαλικό κάμπο με τη μοιραία σύγκρουση μιας επιβατικής και μίας εμπορικής αμαξοστοιχίας.