Διανύουμε την χειρότερη ενεργειακή κρίση που έχει δει ποτέ η ευρωπαϊκή ήπειρος. Έτσι, ήδη οι ευρωπαϊκές οικονομίες αλλά και η κομισιόν εξετάζουν με ποιους τρόπους θα ελαφρύνουν τις τσέπες των νοικοκυριών τώρα που τα καύσιμα έχουν χτυπήσει νέο «ταβάνι» αύξησης στην τιμή τους. Ήδη, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία μείωσαν τους φόρους στα καύσιμα χαμηλώνοντας αρκετά την τιμή τους. Τι θα γίνει με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ;
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, έχει ήδη μειώσει τον φόρο στα καύσιμα, μέτρο που μείωσε κατά 0,30 ευρώ την τιμή της αμόλυβδης και κατά 0,14 ευρώ την τιμή του ντίζελ κίνησης. Πλέον, η αμόλυβδη κοστίζει γύρω στα 1,80 ευρώ το λίτρο. Επίσης υιοθετήθηκε ένα «εξαιρετικά φθηνό εισιτήριο των 9 ευρώ» που δίνει τη δυνατότητα, σε όσους το επιθυμούν, να χρησιμοποιούν για έναν μήνα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη τους αλλά και να ταξιδεύουν με τρένο στο εσωτερικό της Γερμανίας. Ενδεικτικό των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι πολίτες είναι ότι λίγες ημέρες μετά την υιοθέτηση του μέτρου οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας ανέφεραν «πρωτοφανή κοσμοσυρροή», που «με δυσκολία μπορούν να διαχειριστούν».
Στην Ελλάδα δεν προβλέπεται έως τώρα κάποια μείωση στον φόρο, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς. Συγκεκριμένα, ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι δεν είναι δυνατόν να μειωθεί ο φόρος στα καύσιμα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τι προτιμάτε; Ποιο φτηνή βενζίνη ή ολόκληρες συντάξεις;». Ωστόσο, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί άλλο ένα fuel pass για την στήριξη των πολιτών.
Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Shutterstock.com
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Νέες δηλώσεις από Erdogan και Μητσοτάκη – Κορυφώνεται η ένταση, θωρακίζεται ο Έβρος
Μάνος Δασκαλάκης: Βέβαιος ότι η Ρούλα Πισπιρίγκου σκότωσε και τα τρία παιδιά