Η τεράστια ενέργεια την οποία σπαταλούν τα αεροπλάνα για να κινηθούν γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» για τους ηγέτες της Ευρώπης. Καθώς μπαίνουμε ολοένα και πιο βαθιά στην ζοφερή ενεργειακή κρίση, είναι αναγκαίο να βρεθεί μία εναλλακτική στα εναέρια ταξίδια.
Από την στιγμή που οι μεγάλες πόλεις και οι χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου ενώνονται και με τον σιδηρόδρομο, μέσω στεριάς, τότε η απάντηση βρίσκεται στο τραίνο. Και όχι οποιαδήποτε τραίνο αλλά το NightJet, το υπερσύγχρονο νυχτερινό τραίνο που προβλέπεται να αλλάξει τα ταξίδια μέσω σιδηρόδρομου όπως τα ξέραμε.
Το NightJet, το τραίνο νέας γενιάς, θα διασχίζει μερικές από τις σημαντικότερες πόλεις-στάσεις της Ευρώπης, όπως την Βαρσοβία, το Άμστερνταμ, την Βιέννη, την Μπορντώ, το Μόναχο, την Βαρκελώνη και φυσικά το Λονδίνο.
Στα κομφόρ που θα προσφέρει στους επιβάτες του, ώστε να τους προσελκύσει να μην χρησιμοποιήσουν το αεροπλάνο για τις μετακινήσεις τους, θα υπάρχουν ειδικές κουκέτες ώστε να μπορούν να κοιμούνται κατά την διάρκεια του ταξιδιού και μάλιστα σε ανταγωνιστικές τιμές. Ένα εισιτήριο που θα περιλαμβάνει και την δυνατότητα ύπνου στις κουκέτες θα κοστίζει από 50 έως 100 ευρώ.
Τον σχεδιασμό και την παραγωγή του έχει αναλάβει η εθνική σιδηροδρομική εταιρεία της Αυστρίας, η ÖBB, η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες του κόσμου. Η εταιρεία αποκάλυψε τα νέα της βαγόνια μόλις αυτήν την εβδομάδα.
Ο σχεδιασμός των βαγονιών αποσκοπεί στο να αποπνέει μία αύρα ασφάλειας και ιδιωτικότητας προς τους επιβάτες, ώστε να υπάρχει κίνητρο για εκείνος να προτιμήσουν να κάνουν ένα πολύωρο ταξίδι με το τραίνο, αντί να ξεμπερδεύουν με το να μπαίνουν στο αεροπλάνο και να είναι στριμωγμένοι στα στενά τους καθίσματα για ελάχιστη ώρα.
Εκτός από τις κουκέτες, το τραίνο θα παρέχει δωρεάν Wi-Fi σύνδεση στο διαδίκτυο, σημεία φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών και ευρύχωρα και άνετα σαλόνια ώστε να ξεκουράζονται οι επιβάτες.
Τα πρώτα δρομολόγια των NightJet τραίων αναμένεται να φύγουν από την Βιέννη, την Βουδαπέστη, το Βερολίνο, το Μιλάνο, την Ρώμη και τέλος την Ζυρίχη.
Το κάθε τραίνο θα μπορεί να κουβαλήσει έως και 250 επιβάτες ενώ θα ταξιδεύει με ταχύτητα έως και τα 230 χιλιόμετρα την ώρα.
Η ÖBB έχει επενδύσει 700 εκατομμύρια ευρώ στα νέας γενιάς τραίνα και θα προστεθούν στον στόλο της, έτοιμα να κάνουν τα πρώτα τους δρομολόγια στις αρχές του 2025.