Μια καμπάνια που έχει να κάνει με την απενοχοποίηση των γυναικείων σωμάτων το καλοκαίρι, φαίνεται ότι προκάλεσε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που στόχευε. Η διαφήμιση, η οποία κυκλοφόρησε στην Ισπανία, είχε σκοπό να ενθαρρύνει τις γυναίκες να αγαπήσουν τα σώματά τους όπως αυτά είναι και επομένως να μην ντρέπονται για αυτά όταν βγαίνουν στην παραλία.

Όλα ακούγονται νορμάλ μέχρι τώρα, μιας και τέτοιες καμπάνιες όντως πρέπει να υπάρχουν και να εμπνέουν. Το πρόβλημα είναι ότι τα μοντέλα που φιγουράρουν στην εικόνα συμμετείχαν χωρίς την συγκατάθεσή τους, ενώ το σώμα τους υπέστη και photoshop. Η Βρετανίδα, Sian Green-Lord, που εμφανίζεται στο αριστερό άκρο της διαφημιστικής αφίσας, με λευκό μαγιό με φλοράλ, είπε ότι επεξεργάστηκαν το πρόσθετο τεχνητό πόδι της, κάτι που θεώρησε άκρως προσβλητικό.

μοντέλο με προσθετικό πόδι

Σε σύγκριση με μια εικόνα στον λογαριασμό της στο Instagram, το χρώμα του μαγιό της έχει αλλάξει και ένα αριστερό πόδι προστέθηκε στο σημείο που θα έπρεπε να είναι το προσθετικό της άκρο. Η ίδια αποκάλυψε ότι έχασε το ένα πόδι της όταν χτυπήθηκε από ταξί στη Νέα Υόρκη το 2013, είπε:

«Δεν ξέρω καν πώς να εξηγήσω τον θυμό που νιώθω αυτή τη στιγμή… κυριολεκτικά τρέμω, είμαι τόσο θυμωμένη. Πρώτον χρησιμοποιούν την εικόνα μου χωρίς την άδειά μου, ενώ επεξεργάζονται και το σώμα μου με το προσθετικό πόδι μου… Δεν ξέρω καν τι να πω, αλλά είναι πέρα ​​για πέρα ​​λάθος».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη S I Â N L O R D (@sianlord_)

Η γυναίκα πίσω από την καλοκαιρινή καμπάνια «Το καλοκαίρι είναι και δικό μας», Arte Mapache, έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη για τη χρήση των μοντέλων χωρίς την άδειά τους. «Δεδομένης της δικαιολογημένης  διαμάχης σχετικά με τα δικαιώματα της εικόνας, αποφάσισα ότι ο καλύτερος τρόπος για να επανορθώσω τις ζημιές που μπορεί να προκλήθηκαν από τις ενέργειές μου είναι να μοιραστώ τα χρήματα που έλαβα για το έργο και να μοιράσω στους ανθρώπους της αφίσας», ανέφερε η καλλιτέχνιδα. Δεν ήθελε να «καταχραστεί» τις εικόνες των μοντέλων και απλώς προσπάθησε να δείξει πόσο μεγάλη έμπνευση ήταν για εκείνη.

Ακόμα ένα μοντέλο ενάντια στην καμπάνια

Το Γυναικείο Ινστιτούτο, που αποτελεί μέρος του Υπουργείο Ισότητας της Ισπανίας, είπε για την καμπάνια κατά του body shaming, όταν κυκλοφόρησε: «Έχει σκοπό να απαντήσει στη χοντροφοβία, το μίσος και την αμφισβήτηση των μη κανονιστικών σωμάτων, ιδιαίτερα εκείνων των γυναικών, κάτι που είναι πιο διαδεδομένο το καλοκαίρι».

Τα προβλήματα δεν άργησαν να φανούν σε μια κατά τα άλλα πρωτοποριακή διαφήμιση. Το μοντέλο από την Βρετανία, Nyome Nicholas-Williams, είπε ότι δεν είχε ιδέα ότι το σώμα της είχε χρησιμοποιηθεί μέχρι που ένας ακόλουθος του Instagram της έστειλε μια είδηση ​​για την αφίσα.

«Ήταν ωραίο να δω την εικόνα στην αρχή, αλλά μετά είδα ότι ήταν για μια εκστρατεία και ένιωσα ενοχλημένη καθώς δεν μου είχε ζητηθεί καν να γίνω μέρος αυτού», είπε στον Guardian. Η ίδια ανέφερε ότι θα εκτιμούσε να την προσέγγιζαν πρώτα για χρήση της εικόνας της, να έδινε την συγκατάθεσή της και φυσικά να πληρωνόταν για αυτό, καθώς το σώμα της είναι πλέον εκτεθειμένο. Πάντως το φάουλ του ισπανικού Ινστιτούτου είναι τεράστιο και μηνύσιμο, οπότε οι εμπλεκόμενες μπορούν να λάβουν μια τεράστια χρηματική αποζημίωση, αν το θελήσουν.

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Φρίκη προκαλεί η δικογραφία για τον αστυνομικό/προπονητή – Παγίδευσε και βίασε την 13χρονη μαθήτριά του

Την παραίτησή του προμηνύει ο Πάπας Φραγκίσκος – Χειροτερεύει η κατάσταση της υγείας του

Χαμός με τη συναυλία του Ρέμου στο Nammos: Φαντασμαγορικό σόου, τόπλες Jason Derulo και 1.500 ευρώ είσοδος