Μετά από το ταξίδι του στο διάστημα, ο Jeff Bezos προσφέρεται να καλύψει το κόστος της Nasa, ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να ξανασκεφτεί την πρότασή του για την προσεδάφιση αστροναυτών στο φεγγάρι. Η Nasa, μάλιστα, είχε αναθέσει τo σεληνιακό πρόγραμμα, ύψους 2,9 δισ. δολαρίων στον Elon Musk και το SpaceX, απορρίπτοντας την προσφορά της εταιρείας Blue Origin του Bezos.

Σκοπός είναι ένα όχημα που θα μεταφέρει αστροναύτες μέχρι τη σεληνιακή επιφάνεια ήδη από το 2024. Η Nasa μπορούσε να αναθέσει το συμβόλαιο μόνο σε μία εταιρεία, όχι σε δύο όπως αναμενόταν, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Η Nasa, μέχρι στιγμής, έχει λάβει μόνο 850 εκατομμύρια δολάρια από τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια που ζήτησε από το Κογκρέσο για να κατασκευάσει το Land Lander. Σε επιστολή προς τον διαχειριστή της Nasa, Μπιλ Νέλσον, ο Bezos τόνισε το παράπονο της Blue Origin ότι δεν της δόθηκε η ευκαιρία να αναθεωρήσει το κόστος της προσφοράς της για το συμβόλαιο της Nasa. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι η εταιρεία θα γεφυρώσει το έλλειμμα χρηματοδότησης του HLS (Human Landing System) για το τρέχον και τα επόμενα δύο οικονομικά έτη, ενώ επιπλέον θα χρηματοδοτήσει και μια αποστολή επίδειξης. Η Blue Origin θα αποδεχόταν μια σύμβαση και θα κάλυπτε τυχόν υπερβάσεις κόστους στο σύστημα ανάπτυξης.

Ακόμα, υπογράμμισε ότι SpaceX είχε αποκτήσει ένα «πολυετές προβάδισμα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων». Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα από τα πλεονεκτήματα του συστήματος προσγείωσης Blue Moon, που κατασκευάστηκε από την εταιρεία του, είναι η χρήση υγρού υδρογόνου ως καύσιμο, το οποίο μπορεί να εξαχθεί από σεληνιακό πάγο, κάτι που είναι σύμφωνο με τα σχέδια της NASA να χρησιμοποιήσει το φεγγάρι για τον ανεφοδιασμό πυραύλων κατά τη διάρκεια εργασιών στο ηλιακό σύστημα.

«Δημιουργήσαμε ένα σεληνιακό σύστημα προσγείωσης του 21ου αιώνα εμπνευσμένο από την αρχιτεκτονική του Apollo- μια αρχιτεκτονική με πολλά οφέλη. Ένα από τα σημαντικά οφέλη του είναι ότι δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια. » Το Musk’s Starship έχει προωθήσει τον σχεδιασμό διαστημικών σκαφών, ακολουθώντας μια ριζική προσέγγιση στην προσγείωση και ενσωματώνοντας καινοτόμους κινητήρες με μεθάνιο.

«Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τη NASA να μετριάσει τους τεχνικούς της κινδύνους, να επιλύσει τους δημοσιονομικούς περιορισμούς της και να επαναφέρει το πρόγραμμα Artemis σε μια πιο ανταγωνιστική, αξιόπιστη και βιώσιμη πορεία», κατέληξε ο Jeff Bezos.

Η επικεφαλής της Nasa για την ανθρώπινη εξερεύνηση στο διάστημα, Kathy Lueders παραδέχτηκε ότι ο τρέχων προϋπολογισμός δεν επέτρεψε να επιλέξει δύο εταιρείες. Το κόστος θεωρείται επίσης ότι έπαιξε ρόλο: η προσφορά του SpaceX ήταν η χαμηλότερη τιμή.