Για το σύστημα στους σιδηροδρόμους και τις πελατειακές σχέσεις στον ΟΣΕ μίλησε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.
Αναφερόμενος στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος, όπως έχει προκύψει από πληροφορίες, προσπαθούσε να επικοινωνήσει με μηχανοδηγούς εμπορικών αμαξοστοιχιών, έχοντας αντιληφθεί ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στην γραμμή που κινούνταν, εξηγεί στο Mega: «Ο άνθρωπος αυτός δεν περίμενε να έρθει τρένο πάνω του γι’ αυτό και δεν επικοινώνησε με τους Νέους Πόρους. Μπορεί να ανησύχησε αφού δεν απαντούσε η Λάρισα, γιατί βρίσκεται σε άλλο επίπεδο στον πλανήτη, αλλά δεν ανησύχησε ότι θα ερχόταν ένα τρένο απέναντί του».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η τραγωδία θα ήταν μεγαλύτερη αν τα δύο τρένα συγκρούονταν εντός του τούνελ των Τεμπών. «Η τύχη η μεγάλη είναι ότι για ένα λεπτό δεν συγκρούστηκαν μέσα στο τούνελ. Δεν υπάρχει περίπτωση να σωζόταν κανείς» συγκλονίζει.
Το σύστημα στους σιδηροδρόμου είναι «πιο σάπιο από αυτό που φαντάζεστε», σχολίασε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Νίκου Ευαγγελάτου.
Όπως λέει, κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας είναι Γιώργος Ζήνδρος, ο οποίος τη μοιραία νύχτα βρισκόταν στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. «Ο επιθεωρητής έκρινε ότι πρέπει να είναι εκεί, μπορεί έκτακτα. (…) Ο φόρτος δεν ήταν μεγάλος στη Λάρισα, ήταν απλώς μια ανεπάρκεια εγκεφαλική που έφτασε να δημιουργεί τη συμφόρηση και να έχουμε πολλαπλά εγκεφαλικά. Ο οποιοσδήποτε σταθμάρχης σε αυτήν τη θέση του 59χρονου θα είχε λύσει τα προβλήματα σε δευτερόλεπτα. Προφανώς κάτι δε λειτουργούσε» καταγγέλλει σε έντονο ύφος.
«Απλωμένη η πελατειακή σχέση στα τρένα»
Σχετικά με τη άδεια 30 ημερών
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η επιβεβαίωση του πρώην σταθμάρχη Βόλου ότι μέλη της οικογένειας του επόπτη, που ζήτησε και πήρε αναρρωτική άδεια 30 ημερών μετά το δυστύχημα, έχουν προσληφθεί στον ΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο.
«Προφανώς στην Ελλάδα η πελατειακή σχέση είναι πολύ απλωμένη και στον σιδηρόδρομο. (…) Έχουν διοριστεί στον ΟΣΕ μέλη της οικογένειας του επόπτη. Η απέχθεια είναι απίστευτη μέσα μου, δε με απασχολεί, δε με ενδιαφέρει αυτό. Γιατί η Βουλή επέτρεπε αυτό το μπάχαλο σε ανθρώπους φεουδάρχες. Είναι φαινόμενο του τελευταίου καιρού, τους ενός χρόνου».
«Περιμένω ο οικονομικός εισαγγελέας να μπει μέσα και να βγάλει ένα βαγόνι πόρισμα»
«Κάποιοι με μπλοκάκια έγιναν σταθμάρχες. (…) Περιμένω από τον οικονομικό εισαγγελέα να μπει μέσα και να βγάλει ένα βαγόνι πόρισμα. Ίσως να μην του φτάνει, θα μπορούσε να είναι εξαξονική για να του φτάσει» συνέχιζει αφήνοντας αιχμες για το σύστημα στον ΟΣΕ.
«Αξιοκρατία και ΟΣΕ δεν κουμπώνουν»
Σύμφωνα με τον ίδιο, και οι «χάρες» των εποπτών στους σταθμάρχες είναι καθημερινό φαινόμενο, και περιλαμβάνουν βάρδιες σε σταθμούς εκτός έδρας προκειμένου οι δεύτεροι να μπορούν να παίρνουν περισσότερα χρήματα. «Δεν υπάρχει ισονομία, δημοκρατία σε αυτό το πράγμα. Αξιοκρατία και ΟΣΕ δεν κουμπώνουν, είναι βαγόνια σε διαφορετικές γραμμές» καταλήγει ο Γιώργος Αποστολέρης.