Το πρώτο, υψηλής ταχύτητας, αυτοοδηγούμενο τρένο του κόσμου πραγματοποιεί ήδη τα πρώτα του δρομολόγια μεταφέροντας αθλητές για τους Χειμερινούς Ολυμπιακού Αγώνες του Πεκίνο. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μόνο αξιοσημείωτο καθώς αντίστοιχου τεχνολογικού επιπέδου είναι και ο σταθμός Badaling Great Wall από τον οποίο διέρχεται το τρένο κατά την διάρκεια της 56 λεπτών διαδρομής του.

Ο συγκεκριμένος σταθμός ολοκληρώθηκε το 2019 και βρίσκεται πολύ κοντά από το πιο δημοφιλές σημείο του Σινικού Τείχους, το Badaling από το οποίο και πήρε το όνομα του. Για την προστασία του ιστορικού μνημείου της Κίνας, ο σταθμός χτίστηκε σε πολύ μεγάλο βάθος ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά δομικά προβλήματα.

Συγκεκριμένα, βρίσκεται σε βάθος 102 μέτρων ενώ εκτείνεται σε συνολική έκταση 36.0000 τετραγωνικών μέτρων χαρακτηριστικά που τον καθιστούν τον μεγαλύτερο και βαθύτερο σιδηροδρομικό σταθμό στον κόσμο. Επίσης, έχει την δεύτερη μεγαλύτερη κυλιόμενη σκάλα της Κίνας, με μήκος 88 και ύψος 42 μέτρα αντίστοιχα.

σιδηρόδρομος

Το συγκεκριμένο εγχείρημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι βρίσκεται κάτω από ένα από τα σημαντικότερα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, δεν ήταν καθόλου εύκολο να υλοποιηθεί. Προκειμένου να προστατευτεί το Σινικό Τείχος δόθηκε μεγάλη προσοχή με λεπτομέρεια δευτερολέπτου στα εκρηκτικά που θα χρησιμοποιούνταν ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα προκληθούν ζημιές.

Ο σύγχρονος σιδηρόδρομος κατάφερε να μειώσει τον χρόνο ανάμεσα στο Πεκίνο και το Σινικό Τείχος από μιάμιση ώρα σε μόλις 27 λεπτά.

Το Badaling, θα είναι μέρος της λαμπαδηδρομίας, που θα πραγματοποιηθεί στις 2-4 Φεβρουαρίου.

Εξαιτίας αυτού, ο σταθμός, καθώς και το τμήμα Badaling του τείχους, θα κλείσουν στις 2 και 3 Φεβρουαρίου. Επίσης, οι περιοχές Yanqing και Chongli  θα λάβουν μέρος στις τελετές των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων ενώ πίστες του σκι βρίσκονται επίσης πολύ κοντά στο Σινικό Τείχος.

Η συνολική απόσταση που διανύει το τρένο είναι 350 χιλιόμετρα και ουσιαστικά είναι αυτόνομο αφού μπορεί να ξεκινήσει και να σταματήσει αυτόματα προσαρμόζοντας διαφορετικά όρια ταχύτητας μεταξύ των σταθμών. Τα συνολικά οκτώ βαγόνια του, είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες που επιτρέπουν την συλλογή στοιχείων προς αξιολόγηση για τον εντοπισμό πιθανής βλάβης.

Τέλος, υπάρχουν καμπίνες ειδικά διαμορφωμένες για τον εξοπλισμό των αθλητών ενώ το τρένο διαθέτει και ξεχωριστούς χώρους για τους επιβάτες που δεν κατευθύνονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Διαβάστε ακόμα: «Σαγκάη: Μια καμπυλωτή γέφυρα 586 μέτρων με παιδική χαρά και ποδηλατόδρομο»