Μπορεί ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου να έγραψε για την Κοιλάδα των Τεμπών, αλλά είναι σαφές πως το συγκεκριμένο σημείο στον θεσσαλικό κάμπο κάλλιστα μπορεί να αποκληθεί «Κοιλάδα των Νεκρών». Το σιδηροδρομικό δυστύχημα εχθές το βράδυ έφερε μνήμες από δύο τραγικά περιστατικά τα οποία στέρησαν τη ζωή σε συνολικά 27 νέους ανθρώπους.
Στις 4 Οκτωβρίου 1999, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό στην Αθήνα, ένα λεωφορείο με οπαδούς του ΠΑΟΚ (κατά κύριο λόγο από τον σύνδεσμο του Κορδελιού) εξετράπη της πορείας του, ύστερα από σύγκρουση με διερχόμενο φορτηγάκι πάνω σε προσπέραση του λεωφορείου, με το βαρύ όχημα να πέφτει σε χαντάκι και να κοστίζει τη ζωή σε έξι οπαδούς του «δικέφαλου». Το ματωμένο πανό από το τραγικό βράδυ παραμένει στον σύνδεσμο για να θυμίζει σε όλους τα έξι «Αετόπουλα» που το νήμα της ζωής τους κόπηκε τόσο πρόωρα και τόσο άδικα.
Από τα συντρίμμια ανασύρθηκαν νεκροί οι Χαράλαμπος Ζαπουνίδης (20 ετών), Δημήτριος Ανδρεαδάκης (25 ετών), Χριστίνα Τζιόβα (18 ετών), Αναστάσιος Θέμελης (22 ετών), Γεώργιος Γκανάτσιος (22 ετών), Κυριάκος Λαζαρίδης (17 ετών), όλοι τους φίλοι του ΠΑΟΚ που επέβαιναν στο μοιραίο πούλμαν, όπως επίσης και ο οδηγός του φορτηγού, Αστέριος Αγκζιώτης (68 ετών).
Την Κυριακή 13 Απριλίου 2003, ένα λεωφορείο με μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας επέστρεφε από εκδρομή στην Αθήνα. Οι εφηβικές φωνές διακόπηκαν απότομα, όταν ο οδηγός ενός διερχόμενου φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν έχασε τον έλεγχο διερχόμενος από το αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το πούλμαν στο 388ο χλμ της εθνικής οδού Λάρισας – Θεσσαλονίκης. Αποτέλεσμα αυτού ήταν 21 παιδιά να χάσουν τη ζωή τους, καθώς το νοβοπάν κυριολεκτικά «ξύρισε» το λεωφορείο.
Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγιναν ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός του φορτηγού οδηγούσε 6 ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.
Η δίκη για όσους κατηγορήγθηκαν έγινε τον Οκτώβριο του 2008 , με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά τον οδηγό της νταλίκας να καταδικάζεται σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.
Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω. Και τα παιδιά που δεν γύρισαν πίσω ποτέ ήταν οι: Ευαγγελία Θ. Γάτου, Αναστασία Π. Παυλίδου, Περιστερά Ι. Ουστά, Γεωργία Δ. Τραπεζανλή, Σταύρος Δ. Κανελλόπουλος Ετών 15, Ηλίας Π. Τσολερίδης, Παναγιώτης Κων. Μουρατίδης, Ανδρέας Χ. Αθανασιάδης, Χριστίνα Ε. Σταματέλλου, Ιωάννης Κ. Τριανταφυλλίδης, Βασίλειος Ν. Παπαδόπουλος, Ευανθία Κ. Ψαλίδα, Δημήτριος Α. Κοσμίδης Ετών 15, Κωνσταντίνος Α. Θαλαλαίος, Γεσθιμανή Ζ. Σταφυλίδου, Σάββας Λ. Παναγιωτίδης, Αθανάσιος Μαρκανταράς, Γιώργος Κ. Μήτσκας, Ιωάννα Θ. Καστίδου, Δημήτριος Θ. Σίγγας, Ολγα Β. Αγγελίνα. Όλοι τους 16 χρονών!