Νεκρός εντοπίστηκε από παρακείμενο πλοίο ένας ναυτικός που επέβαινε στο φορτηγό πλοίο που βυθίστηκε ανοικτά της Λέσβου, με τις έρευνες να συνεχίζονται για τους άλλους 12 αγνοούμενους.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το Λιμενικό Σώμα η σορός μεταφέρεται στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Οι έρευνες συνεχίζονται στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, για τον εντοπισμό των 12 ναυτικών του φορτηγού πλοίου RAPTOR με σημαία Κομόρες που βυθίστηκε υπο αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.
Έστειλε σήμα «mayday» ο καπετάνιος
Ο καπετάνιος, μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.
Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.
Τι είναι το «mayday»
Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».
Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες.
Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά).
Το μήνυμα κινδύνου ξεκινά με τη λέξη «mayday» τρεις φορές και ακολουθεί το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.
Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, της φύσης της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και του αριθμού των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους. Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.