“Πρέπει να κλείσει αυτός ο οργανισμός που λέγεται ΟΣΕ”. Με αυτή την φράση περιέγραψε την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο ο πρώην σταθμάρχης του Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Με φόντο την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, ο κ. Αποστολέρης ζήτησε να μπει μία καινούργια διοίκηση με αυτούς που έχουν πολύ καλές “συνταγές” στην κυκλοφορία στην Ευρώπη. “Ας ενωθούν οι πολιτικοί άρχοντες του τόπου για να φτιάξουμε σιδηρόδρομο, γιατί εμείς σήμερα δεν έχουμε σιδηρόδρομο”, τόνισε ο πρώην σταθμάρχης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ο ίδιος εργάστηκε για 40 χρόνια στον σιδηρόδρομο και όπως είπε από το 2004 και μετά ήταν κεντρικός σταθμάρχης. “Παρότι για ένα διάστημα 5 – 6 χρόνων ανετράπην ως πρόσωπο από τον συγκεκριμένο επιθεωρητή (σ.σ. που κατηγορείται για το δυστύχημα των Τεμπών) για να τοποθετήσει τον κουμπάρο του. Ο συγκεκριμένος με ενέργειές του με ανέτρεψε το 2010 για να τοποθετήσει τον κουμπάρο του επικεφαλής του σταθμού” είπε, αφήνοντας αιχμές κατά του επιθεωρητή. “Προφανώς ο ίδιος έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει πάντοτε: να ελέγχει τις ψήφους μέσα από το κόμμα το οποίο υπηρέτησε” πρόσθεσε.
Κληθείς να σχολιάσει τους διαλόγους μεταξύ των σταθμαρχών, που είδαν το φως της δημοσιότητας, ανέφερε: “Δεν υπάρχει ούτε μία δικαιολογία. Δεν μπορεί να έφυγε από το Γραφείο Κινήσεως. Δεν πήγε να δώσει ούτε καν το υπόδειγμα 1001 στον μηχανοδηγό. Δεν μπορεί να είναι έξω από το Γραφείο Κινήσεως. Δεν σταματάει η δουλειά. Ποια δουλειά όμως; Ποια ποιότητα στη δουλειά; Δεν μπορεί να μην είδε ότι ήταν το 118 σε παρακαμπτήριο. Είναι αδύνατο. Ανεπαρκής προφανώς για πάρα πολλά πράγματα”.
Ο Γιώργος Αποστολέρης επισήμανε και τα κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση των σταθμαρχών. “Η εκπαίδευση έχει μία σοβαρότητα. Από ποιους όμως εκπαιδεύτηκε; Από ανθρώπους του συστήματος, όπου τους τοποθετούμε εκεί εκπαιδευτές για να παίρνουν κάτι επιπλέον στο μισθό τους. Πρέπει να κλείσει αυτός ο οργανισμός που λέγεται ΟΣΕ. Πρέπει να κλείσει. Είναι ντροπή για τον πατέρα σας, για τον κουμπάρο σας, για τον παππού σας, για όλους αυτούς τους αγωνιστές που αγωνίστηκαν γι αυτή την Ελλάδα να έχουμε ένα τέτοιο οργανισμό” δήλωσε.
Ο κ. Αποστολέρης χαρακτήρισε άχρηστες τις διοικήσεις του ΟΣΕ. “Η ζημιά που έγινε με αυτό το δυστύχημα, το οποίο είχα προβλέψει στις κάμερες το 2021, είναι τεράστια. Δεν θα αποκατασταθεί. Ενδιαφέρονται τα συμφέροντα για να ξαναμπούν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, όμως ο κόσμος δεν θα χρησιμοποιήσει αυτόν τον σιδηρόδρομο, όπου η αξία του αποτιμάται στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κάθε διοίκηση που τοποθετήθηκε εκεί είναι άχρηστη. Δήλωση του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου έκανε λόγο για το ότι, οι μηχανοδηγοί, εφόσον ξέρουν το δρομολόγιο, δεν χρειάζονται τροχονόμοι. Να το επαναλάβει και σήμερα” υπογράμμισε.
Ως προς το γιατί τοποθετούνται άπειροι άνθρωποι σε αυτές τις θέσεις, τόνισε: “Πάρα πολύ απλά, πρέπει όλοι να παίρνουν το επιπλέον. Ο κεντρικός σταθμάρχης της Λάρισας, πήγε στο Παλαιοφάρσαλο, είκοσι λεπτά πιο πέρα, για να πάρει τα εκτός έδρας”.
Τέλος, για το σύστημα τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας, επισήμανε ότι δεν λειτουργεί τίποτα. “Ξέρετε ποια ήταν η ασφάλεια του πίνακα; Τα πώματα από τα νεράκια που πίνουμε, τα βάζανε πάνω στα κουμπιά για να μην τα πατήσουν και γίνει και κανένα δεύτερο λάθος” είπε ο πρώην σταθμάρχης.