Τρεις εβδομάδες μετά το συγκλονιστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 57 συνάνθρωποι μας, το τρένο επανεκκινείται σταδιακά και κάτω από δικλείδες ασφαλείας.

Έτσι, από την Τετάρτη 22 Μαρτίου ξεκινούν τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα και Αθήνα-Χαλκίδα, ο Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα.

Ωστόσο, η επανεκκίνηση θα γίνει μετ’ εμποδίων, καθώς οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Στη διάσκεψη που είχε το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφασίστηκε να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και Θεσσαλονίκη – Δράμα, για θέματα ασφαλείας, και ζήτησαν παράταση μίας εβδομάδας.

Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν αύριο.

«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.

Το δεδομένο πάντως είναι πως όλα τα δρομολόγια πλέον θα γίνονται με περισσότερες δικλείδες ασφαλείας, τις οποίες επέβαλε η τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στον θεσσαλικό κάμπο.

Σε όλα τα δρομολόγια θα υπάρχουν υποχρεωτικά δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και στους σταθμούς δύο σταθμάρχες.

Παράλληλα τα τρένα την νύχτα θα δρομολογηθούν με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζεται της μη διασταύρωσης τους στα σημεία που η γραμμή μονοδρομείται (όπως π.χ. στο τμήμα Οινόη-Τιθορέα).

Επίσης αποφασίστηκε η μείωση της ταχύτητας στα τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση και έτσι για τους προαστιακά και εμπορευματικά τρένα η ταχύτητα μειώνεται σε 80χλμ/ώρα και για τα επιβατικά τρένα σε 100χλμ/ώρα.