Μία «γεύση» από την εικόνα που θα έχουν οι επιβάτες του μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε ο Νίκος Ταχιάος. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανάρτησε στο Facebook βίντεο από δοκιμαστική κίνηση ενός συρμού. «Αν μη τι άλλο, με το βίντεο αυτό αποκτά κανείς μία εντύπωση της εικόνας που θα έχουν οι μπροστινοί επιβάτες», αναφέρει στην ανάρτησή του για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Το βίντεο, σημειώνει ο Νίκος Ταχιάος, είναι από μετακίνηση συρμού του μετρό Θεσσαλονίκης που έγινε τον περασμένο Νοέμβριο. «Ό,τι βλέπετε σε αυτό θα αποτελεί από του χρόνου την ζωντανή καθημερινότητα των χιλιάδων Θεσσαλονικιών που θα μετακινούνται μέσα από τις σήραγγες», γράφει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
«Από τον χειμώνα, το έργο έχει προχωρήσει πολύ μακρύτερα. Τέτοιες διαδρομές πραγματοποιούνται συχνά, σύμφωνα με το πρόγραμμα της αναδόχου κοινοπραξίας και με την ταυτόχρονη παρουσία στις σήραγγες περισσοτέρων συρμών, ώστε να δοκιμάζονται όλα τα συστήματα», συμπληρώνει.
Αυτό, τονίζει ο Νίκος Ταχιάος, «απέχει από το να λέμε» πως το μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο για λειτουργία. «Από κατασκευαστικής πλευράς, το έργο θα είναι ολοκληρωμένο σίγουρα πριν από το τέλος της χρονιάς και καθώς για την εμπορική λειτουργία του προηγούνται υποχρεωτικά ανεξάρτητες πιστοποιήσεις που εγγυώνται την ασφάλεια του μετρό και την επάρκεια των προσώπων και των διαδικασιών, αυτή τοποθετείται στις αρχές του 2024», γράφει.
Το βίντεο από τη μετακίνηση συρμού
Στην ανάρτησή του, ο Νίκος Ταχιάος περιγράφει αναλυτικά τι καταγράφεται στο βίντεο με τη μετακίνηση συρμού του μετρό Θεσσαλονίκης.
«Στα 3 πρώτα λεπτά, παρακολουθείτε την αναχώρηση από το dépôt της Πυλαίας, τη διέλευση από την ορθογώνιας διατομής σήραγγα κάτω από την προέκταση της Παπαναστασίου, που κατασκευάστηκε με την μέθοδο cut & cover και την άφιξη στον πρώτο σταθμό της Νέας Ελβετίας. Ενάμιση λεπτό αργότερα, αφού πραγματοποιούνται όλοι οι έλεγχοι, το control room δίνει το σήμα της εκκίνησης μέσα στη μία από τις δύο σήραγγες που κατασκεύασαν τα ΤΒΜ (κοινώς μετροπόντικες). Πρόκειται για τμήμα της γραμμής το οποίο θα είναι ορατό στους καθημερινούς επιβάτες του μετρό», αναφέρει.
«Όλα γίνονται αυτόματα. Το χειριστήριο αποκαλύπτεται μόνο και μόνο για να διαπιστωθεί η ταχύτητα του συρμού και για το πάτημα της κόρνας προς τέρψιν των αναμενόντων θεατών. Ο χειριστής παραμένει αμέτοχος. Η παρουσία του επιβάλλεται από τις διαδικασίες. Το ίδιο και ο συνολικός αριθμός δυνητικών επιβατών στην φάση των δοκιμών», συνεχίζει ο Νίκος Ταχιάος.
«Στο 05:22 ο συρμός προσπερνάει τον Σταθμό Βούλγαρη, στο 06:08 την διασταύρωση της Καλαμαριάς και αμέσως μετά τον Σταθμό Μαρτίου, στο 06:49 το crossover κάτω από την Δελφών, στο 06:59 τον Σταθμό Αναλήψεως, στο 07:45 τον Σταθμό Φλέμινγκ, στο 08:24 τον Σταθμό Ευκλείδη και στο 09:07 φτάνει στον Σταθμό Παπάφη. Φυσικά, όπως έχει προγραμματιστεί από το control room καθώς κάτι τέτοιο ήταν αχρείαστο, ο συρμός δεν κάνει στάση σε κανέναν σταθμό. Αν μη τι άλλο, με το βίντεο αυτό αποκτά κανείς μία εντύπωση της εικόνας που θα έχουν οι μπροστινοί επιβάτες του μετρό», καταλήγει στην ανάρτησή του.