Συγκλονιστικές είναι οι αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την αντίστοιχη εμπορική στα Τέμπη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Ώρα Ελλάδος» στον Open, πίσω από το εμπορικό τρένο που τελικά συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ακολουθούσε συρμός του προαστιακού με προορισμό τη Λάρισα ο οποίος μετέφερε 65 άτομα από τη Θεσαλονίκη.

Επειδή, όμως, υπήρξε καθυστέρηση στο δρομολόγιο, η σταθμάρχης Νέων Πόρων έδωσε εντολή ο συρμός του προαστιακού να περιμένει και να ξεκινήσει πρώτο το εμπορικό τρένο με τους δύο μηχανοδηγούς.

Σημειώνεται ότι, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, τις περισσότερες φορές τα επιβατικά τρένα έχουν προτεραιότητα έναντι των εμπορικών.

Αποτέλεσμα της απόφασης αυτής ήταν ο συρμός του προαστιακού να παραμείνει στο Λιτόχωρο και μετά το δυστύχημα να υποχρεωθεί να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη καθώς η γραμμή δεν ήταν πλέον διαθέσιμη.

Πριν από λίγες μέρες, ο μηχανοδηγός του προαστιακού που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα το βράδυ της τραγωδίας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συνέβη και το δυστύχημα.

Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μας κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία.

Προφανώς αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή λογικά την αμαξοστοιχία την εμπορική θα τη κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ, ίσως να είχε αποφευχθεί και η σύγκρουση» επισήμανε ο Μιχάλης Μπαγιώτης.